רה"מ מקיים דיון מצומצם באשר למנדט המשלחת לקטאר; ביידן בטוויטר: "שוחחתי עם נתניהו באשר לעסקת החטופים"

בשכם מדווחים כי כוחות צה"ל החלו בפעילות במקום, חילופי ירי נרשמו • מעצר משפחת המחבל מכרמיאל הוארך בשבוע • שריפות פרצו במספר גזרות כתוצאה משברי מיירטים • נתניהו בבור של חיל האוויר: "קבענו בצפון עיקרון - מי שפוגע בנו דמו בראשו" • צה"ל תקף מחבלים שהקימו תשתית טרור בבתי ספר של אונר"א

שברי מיירט נופלים על גג הקניון בעכו

היום ה-272 למלחמה: נתניהו שוחח עם ביידן לרגל יום העצמאות האמריקני והבהיר שישראל תסיים את המלחמה בעזה רק לאחר השלמת יעדיה. רס"ן במיל' איתי גלאה מרמת גן נהרג כתוצאה מפגיעת רקטה במטח לצפון. מעצרה של משפחת המחבל מהפיגוע בכרמיאל הוארך בשבוע. חיל האוויר תקף מחבלי חמאס שהסתתרו בבתי ספר של אונר"א בעזה.

תיעוד מתקיפות צה"ל בלבנון (ארכיון) // דובר צה"ל

עדכונים שוטפים:

01:23: דיווחים ערביים: צה"ל החל בפעילות בשכם - דיווחים על חילופי ירי

01:12: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס בטוויטר לשיחתו עם רה"מ נתניהו: "מוקדם יותר היום שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו כדי לדון במאמצים המתמשכים לסיים את ההסכם שיוביל להפסקת אש ושחרור בני הערובה - הסכם שפרטתי וזכה לתמיכה ממועצת הביטחון של האו"ם, ה-G7 ומדינות רבות ברחבי העולם".

00:44: בתום התכנסות הקבינט המדיני ביטחוני: נתניהו מקיים דיון מצומצם עם גלנט, דרמר, דרעי וצוות המו"מ הישראלי לפני יציאתם לקטאר.

22:17: דובר צה"ל: מערך ההגנה האווירי יירט במהלך היום בגבול הצפון 150 רקטות ו-15 כטב"מים.

22:07: מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מיס אל ג׳בל ומבנה צבאי של הארגון במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. (לילך שובל)

צה"ל תוקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון // צילום: דובר צה"ל

21:30: הותר לפרסום: סמ״ר אייל מימרן (Eyal Mimran), בן 20, מנס ציונה, לוחם בגדוד 101, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. (לילך שובל)

20:08: לפני מספר דקות החל הקבינט המדיני-ביטחוני, בראשות ראש הממשלה נתניהו, בקריה בתל אביב. לאחר ישיבת הקבינט יתקיים דיון נוסף של נתניהו וצוות המשא ומתן. בשלב זה מסרבים בישראל לומר לאן תצא המשלחת ומתי. (אריאל כהנא)

19:32: ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום במטה המבצעי (בור) של חיל האוויר, בקריה בתל אביב: "בתוך המערכה הקשה מול לבנון קבענו עיקרון - מי שפוגע בנו דמו בראשו. אנחנו מממשים את זה הלכה למעשה. אנחנו יודעים שהדרך עוד ארוכה, אבל אנחנו נחושים להחזיר את הביטחון לצפון ולהחזיר את התושבים בביטחה לבתיהם". (לילך שובל)

נתניהו במטה חיל האוויר, צילום: קובי גדעון

19:18: נתניהו שוחח עם ביידן לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר על העקרונות שישראל מחויבת אליהן, ובראשן מחויבות ישראל לסיום המלחמה רק לאחר השגת כל יעדיה. לידיעה המלאה

18:40: מתיישבים תוקפים כעת בכפר פנדקומיה הסמוך לג'נין. (חנן גרינווד)

פנדקומיה היום, צילום: מועצת הכפר פנדקומיה

18:36: הותר לפרסום: -רס״ן (מיל׳) איתי גלאה (Itay Galea), בן 38, מרמת גן, סגן מפקד פלוגה ביחידה 8679, עוצבת יפתח (679), נפל במלחמה בצפון כתוצאה מפגיעת רקטה. (לילך שובל)

רס"ן איתי גלאה, נפל בלחימה בצפון, צילום: ללא

18:12: שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ נפגש עם ראשי הרשויות מקו התפר: ״תפיסת הביטחון חייבת להשתנות; טול כרם צריכה להפוך לעיי חרבות״. (אריאל כהנא)

סמוטריץ' וראש רשויות קו התפר, צילום: .

17:26: עיריית שדרות בהודעה לתושבים: "בהמשך לדיווחים בשעה האחרונה בעיר על חשד למחבל – בעקבות מידע על אדם חשוד, כוחות הביטחון של העיר ותחנת משטרת שדרות החלו בסריקות כדי לאתרו. צוותי השיטור העירוני תפסו את החשוד והביאו אותו לחקירה בתחנת המשטרה". האירוע הסתיים 

17:17: מעצר משפחת המחבל הוארך בשבוע: לפני זמן קצר הסתיים דיון הארכת מעצר בני משפחת המחבל מהפיגוע אתמול בעיר כרמיאל. בהתאם לבקשת המשטרה מעצרם של הוריו וארבעת אחיו של המחבל הוארך בבית המשפט השלום בנצרת בשבוע. (עידן אבני)

16:10: מפקד יחידת עזיז בחיזבאללה אבו נעמה מובא לקבורה בביירות. 

מפקד יחידת עזיז בחיזבאללה אבו נעמה מובא לקבורה בביירות

16:07: מסוק קרב ומטוסי קרב של חיל האוויר, תקפו בהכוונת פיקוד הדרום מחבלים ששהו בבתי ספר של אונר"א במרחב העיר עזה - בית הספר ״אל קאהרה״ באל פורקאן ובית הספר ״מוסא״ בדראג׳ תופאח. בתי הספר שימשו כמקומות מסתור למחבלים, וכאיתורים מבצעיים פעילים של ארגון הטרור חמאס מהם מחבלי חמאס תכננו, הכווינו והוציאו לפועל מתווי טרור רבים נגד כוחותינו הפועלים ברצועה. (לילך שובל)

15:18: במהלך הלילה, הרסו כוחות צה״ל במרחב זעתרה שבחטיבת עציון את בתי המחבלים מוחמד זואהרה וכ׳אטם זוהארה. השניים, יחד עם מחבל נוסף, ביצעו את פיגוע הירי ב-22 בפברואר בכביש 1 סמוך למחסום א-זעיים, בו נרצח מתן אלמליח ז״ל. בנוסף כוחות הביטחון עצרו שלושה מבוקשים, בהם מבוקש בטול כרם שהסית לטרור, מבוקש במרחב אדנא שביהודה החשוד בהסתה לטרור ומבוקש נוסף במרחב קלקיליה. הכוחות החרימו ציוד ששימש להדפסת חומרי הסתה לארגוני טרור במרחב טול כרם. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו. (לילך שובל)

תיעוד מהריסת בתי המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בכביש 1 בו נרצח מתן אלמליח ז״ל // דובר צה"ל

15:07: דיווחים ערביים: הרוגים ופצועים כתוצאה מהפצצת בית ושוק הזהב הצמוד למסגד אל-עומרי ברחוב עומר אל-מוחטר במרכז העיר עזה.

14:59: כביש 9088 מצומת קצרין צפון, כיכר קדמת צבי, לכיוון קצרין נחסם לתנועה בשל שריפה. מטוסים חגים באוויר בניסיונות להשתלט על מוקדי השריפות.

השריפות ממשיכות להשתולל, כביש נחסם בגולן, צילום: אי.אף.פי

14:51:ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה השאם ספי א-דין: "החזית בלבנון תישאר בוערת וחזקה ודם המפקדים והשהידים ייצור ניצחון חדש". (שחר קליימן)

14:22: ארגון הרבש"צים: "השר גלנט ברח מהאחריות המתבקשת ונכנע ללחץ פוליטי להשאיר את הרבש״צים במצבם הנוכחי. נמאס לנו להיות כברווזים במטווח. אנו נערכים כדי לחדש את מאבקנו הצודק שיאפשר לנו להגן על חייהם של מיליוני אזרחי ישראל״.

14:14: דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר, בשיתוף עם פיקוד הצפון, תקפו מטרות של חיזבאללה באזורים ראמיה וחולא שבדרום לבנון. אחרי המתקפה המשולבת שביצע ארגון הטרור, עדכן דובר צה"ל כי זוהו 200 שיגורים ויותר מ-20 כטב"מים שחצו מלבנון. חלקם יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית ומטוסי קרב של חיל האוויר. (לילך שובל)

200 שיגורים ויותר מ-20 כטב"מים חצו מלבנון: תיעוד היירוטים // דובר צה"ל

13:24: לחדר הלם ברמב"ם פונה לפני זמן קצר פצוע מהמטח האחרון בצפון. מדובר בפצוע קל שסובל מפציעות רסיסים. הפינוי נעשה באמצעות מסוק מד"א. (מישל מכול)

13:15: צה"ל: כ-200 שיגורים וכ-20 כטב"מים חצו משטח לבנון. (לילך שובל)

13:12: צבע אדום בנחל עוז.

12:50: חיזבאללה הודיע על אחד ממחבליו שנהרג, האדי אחמד שרים, תושב הכפר חולא בדרום לבנון.

האדי אחמד שרים, תושב הכפר חולא בדרום לבנון שנהרג בתקיפת צה"ל, צילום: רשתות ערביות

12:43: חיזבאללה הודיע על שיגור רקטות בורכאן לצפון מוקדם יותר. (שחר קליימן)

12:33: במשטרה התקבלו החל משעות הבוקר דיווחים על מספר נפילות בכמה מוקדים בתחום המחוז הצפוני. שוטרים וחבלני משטרה של המחוז נמצאים כעת בזירות וסורקים לשם הסרת סיכון לציבור ולטפל במוקדי הנפילה. בשלב זה ידוע על נזק שנגרם. (עידן אבני)

נפילות באיילת השחר

12:32: משפחות המפונים בתגובה למטח הכבד: "לא נשתוק אם לא תהיה תגובה מיידית, נצא לרחובות ונילחם על המדינה".

12:20: חיל האוויר תוקף עמדות שיגור בדרום לבנון. (לילך שובל)

12:15: דיווחים ערביים: מטוסי קרב טסים מעל ביירות. (שחר קליימן)

12:12: שר הביטחון יואב גלנט אישר את שדרוג תנאי הרבש"צים, הכולל הגדלה משמעותית של ההשתתפות בתקצוב היישובים שתביא לעלייה בשכר הרבש״צים בעשרות אחוזים, הגדלת תקנים ורכישת ציוד לחימה מתקדם. (עידן אבני, לילך שובל)

12:07: המטח לצפון: שתי פצועות במצב קל פונו לקבלת טיפול רפואי.

11:55: שריפות פרצו במספר גזרות כתוצאה משברי מיירטים. (מישל מכול)

שריפות פרצו במספר גזרות כתוצאה משברי מיירטים

11:50: ראש הממשלה יקיים היום דיון ראשוני על התיחסות חמאס למתווה העסקה שמוצע. (אריאל כהנא)

11:47: מקור בחיזבאללה טען בשיחה עם רשת אל-ג'זירה: "שיגרנו רקטות לעבר המוצבים רמלא וירדן ובסיס נפחא. שוגרו רקטות לעבר מפקדה של חטיבה 7 בשריון. שוגרו יותר מ־200 רקטות מסוגים שונים על אתרים שונים בגליל ובגולן". (שחר קליימן)

11:38: שרידי מיירט נפלו על גג קניון בעכו, נגרם נזק קל למבנה. (מישל מכול)

רסיס על הגג בקניון עכו

11:35: ריבוי מוקדי שריפות בשטחים פתוחים ברמת הגולן והגליל העליון כתוצאה מהמטח הכבד. (עידן אבני)

שריפות בשטחים פתוחים ברמת הגולן והגליל העליון, צילום: כבאות והצלה

11:24: אזעקות גם בנהריה, עכו ועין המפרץ. 

11:21: נפילת כטב"ם באילניה:

נפילת כטב"ם באילניה, צילום: ללא

11:07: המטח לצפון: זוהו מספר חדירות של כטב"מים, חלקם יורטו. (עידן אבני)

המטח הכבד לצפון,

11:05: במקביל למטבח הכבד ביישובי הצפון: צבע אדום בנחל עוז.

יירוטים בצפון, צילום: ללא

10:55: גלנט למשפחות החטופים: הכי קרובים לעסקה מאי פעם, כך פורסם בחדשות 12. 

10:55: אזעקות בקצרין מחשש לחדירת כלי טיס עוין.

נפילות בצפון הגולן,

10:38: התרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלה ביישובים בגליל התחתון. 

10:30: מטחים כבדים לצפון: זוהו כ-14 שיגורים, מתוכם מספר שיגורים יורטו. השאר נפלו בשטחים פתוחים. (עידן אבני)

יירוטים באצבע הגליל // פורום עוטף לבנון

10:26: נתניהו יכנס הערב את הקבינט. 

10:25: אזעקות באיילת השחר, אביבים, ברעם, דישון, יפתח, יראון, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, רמות נפתלי.

10:00: אזעקות באצבע הגליל: בקריית שמונה וכפר בלום

09:45: ביידן ונתניהו צפויים לשוחח היום בנוגע לעסקה. 

נתניהו וביידן (ארכיון), צילום: רויטרס

09:37: צה״ל ממשיך בלחימה בשג׳עייה: ביממה האחרונה, הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים, בירי טנקים ובתקיפות כלי טיס של חיל האוויר. בנוסף, הכוחות השמידו מספר תוואי מנהרות במרחב; ברפיח, לוחמי לוחמים חיסלו באמצעות רחפן מספר מחבלים חמושים שהיוו איום על כוחותינו במרחב; לאורך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר חיסלו עשרות מחבלים והשמידו יותר מ-50 מטרות טרור נוספות ברחבי הרצועה. (לילך שובל)

פעילות צה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

06:46: תיעוד: מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון, ביניהם מבנה צבאי במרחב שיחין ושלוש תשתיות טרור במרחב בלאט. בנוסף, כוחות צה״ל ביצעו ירי להסרת איום למרחב שבעא שבדרום לבנון. (לילך שובל)

צה״ל תקף לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

06:00: באירוע בו נפל סרן רואי מילר ז״ל נפצעו באורח קשה קצין לוחם ולוחם נוסף מגדוד רותם, חטיבת גבעתי. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו. (לילך שובל)

05:58: הותר לפרסום: סרן רואי מילר (21) מהרצליה, מפקד מחלקה בגדוד רותם של חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

סרן רואי מילר, צילום: ללא

05:39: הבית הלבן: עמוס הוכשטיין נפגש עם גורמים צרפתיים ודן עימם במאמצים "לפתור את הסכסוך מעבר לקו הכחול באמצעים דיפלומטיים, ולאפשר לאזרחים הישראלים והלבנונים לחזור לבתיהם בביטחון ארוך טווח".

04:45: העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המקורב לחיזבאללה מדווח כי ההתפתחות הבולטת ביותר במגעים להסכם הפסקת אש בעזה קשורה להצעות של ראש ה-CIA וויליאם ברנס. (שחר קליימן)

01:05: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן. השניים דנו על ה"מאמצים הדיפלומטיים המתמשכים להגיע להפסקת אש בעזה ולעסקת שחרור החטופים".

כמו כן, דובר גם על "הגדלת הסיוע ההומניטרי באופן משמעותי ומתמשך ועל שיפור הגישה ההומניטרית בכל רחבי עזה". בנוגע לשאלת ה"יום שאחרי", בלינקן ופרחאן דנו על "דרך לבסס משטר, להבטיח ביטחון ולשקם את הרצועה", כמו גם ב"יעדים משותפים לקידום היציבות האזורית, לרבות מאמצים להפחתת המתיחות לאורך הגבול הצפוני של ישראל". לכתבה המלאה

הנסיך פייסל בן פרחאן בפגישתו עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

00:46: דיווח: כוחות צה"ל הורסים בשעה זו באזור בית לחם את בית אחד המחבלים שביצע את הפיגוע סמוך למעלה אדומים בחודש פברואר האחרון.

00:05: חמאס בהודעה רשמית: ראש הלשכה המדינית, אסמאעיל הנייה, ניהל בשעות האחרונות שיחות עם המתווכים בקטאר ובמצרים לגבי רעיונות שנועדו להביא להסכם שיסיים את התוקפנות ברצועת עזה. הנייה שוחח גם עם בכירים בטורקיה לגבי ההתפתחויות האחרונות. חמאס מתייחסת ברוח חיובית לתוכן הדיונים. (שחר קליימן) לכתבה המלאה

23:34: פיקוד מרכז ארצות הברית טוענת כי כוחותיה השמידו בהצלחה שני אתרי מכ"ם של החות'ים בתימן ושתי ספינות קרקע לא מאוישות בים האדום, באזורים הנשלטים על ידי החות'ים, ב-24 השעות האחרונות.

23:32: בכיר חמאס חוסאם בדראן מצהיר הלילה כי בארגון הטרור שואפים להגיע להסכם להפסקת המלחמה ונמצאים בתקשורת מתמשכת עם המתווכים. לדבריו, הם החליפו כמה רעיונות עם המתווכים במטרה להביא להפסקת המלחמה ולנסיגה מלאה מרצועת עזה. הוא טען כי בחמאס לא החמירו את הדרישות שלהם והאשים כי ישראל מנסה לשבש את המהלך ולהתחמק (שחר קליימן)

23:18: דיווחים בלבנון על תקיפות של צה"ל בדרום המדינה (שחר קליימן)

צה"ל פועל בלבנון (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

22:46: ל"ישראל היום" נודע כי חמאס הסיר את הדרישה להפסקת הלחימה בשלב א' של העסקה ההומניטארית שכוללת - גברים מבוגרים, חולים, נשים, כולל התצפיתניות.

22:35: סרן איליי אלישע לוגסי בן 21 מקריית שמונה, מפקד צוות בגדוד 75, חטיבת 'סער מגולן' (7), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

סרן איליי אלישע לוגסי, צילום: דובר צה"ל

22:25: ממטה משפחות החטופים נמסר כי "משפחות החטופים מברכות את ראש הממשלה על קידום 'עסקת נתניהו'. יחד עם זאת, ולנוכח התבטאויות שרים בכירים, הרי שאם הממשלה תכשיל את עסקת נתניהו לשחרור החטופות והחטופים לא יהיה מנוס מיציאה של מיליוני ישראלים לרחובות".

"לא נאפשר לשרים בממשלה לטרפד או לחבל בעסקה נוספת. מדובר באתוס ישראלי ובערך אנושי עליון שלא משאירים אף אחד מאחור. הממשלה נמצאת במבחן המוסרי העליון של כהונתה: החזרה מלאה של החטופים או שכל אזרחי מדינת ישראל יצאו לכבישים ולצמתים. לא נפקיר את 120 החטופים בפעם השנייה". (נועם (דבול) דביר) לכתבה המלאה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר