נתניהו שוחח עם ביידן, בכיר בבית הלבן: "הנשיא אמר לו שזה הזמן לסגור עסקה"

רה"מ בירך את הנשיא לרגל יום העצמאות האמריקני • נתניהו עדכן את ביידן על ההחלטה לשלוח את הצוות הישראלי, שבראשו יעמוד ראש המוסד, למו"מ על עסקת חטופים • הנשיא: "בלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם"

בנימין נתניהו וג'ו ביידן (ארכיון). צילום: אי.פי, אורן בן חקון

"ישראל מחויבת לסיום המלחמה רק לאחר השגת כל יעדיה", כך אמר הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ג'ו ביידן במהלך שיחתם, שבה דנו השניים במו"מ לעסקת חטופים. 

בהודעה שיצאה מטעם נתניהו נכתב כי הוא "שוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם".

נתניהו בבור בקריה: "הדרך ארוכה, אבל אנחנו נחושים להחזיר את הביטחון לצפון" // צילום: איתי בין און / לע"מ

עוד נמסר כי "ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר על העקרונות שישראל מחויבת אליהן, ובראשן מחויבות ישראל לסיום המלחמה רק לאחר השגת כל יעדיה". מי שיעמוד בראש צוות המו"מ הוא ראש המוסד דדי ברנע. 

הערב מתקיימת ישיבת קבינט שלאחריה נתניהו יערוך דיון נוסף בנושא המו"מ לשחרור חטופים. 

בבית הלבן מסרו כי: "הנשיא ביידן שוחח הבוקר עם ראש הממשלה נתניהו. ראש הממשלה בירך את ארה"ב לרגל יום העצמאות, והודה לנשיא על תמיכתו המתמשכת והאיתנה בביטחון ישראל. הנשיא ביידן וראש הממשלה דנו במאמצים המתמשכים להשלים הסכם הפסקת אש יחד עם שחרור בני הערובה, כפי שתואר על ידי הנשיא ביידן ובאישור מועצת הביטחון של האו"ם, ה-G7 ומדינות ברחבי העולם". 

מועצת הביטחון של האו"ם, צילום: רויטרס

"המנהיגים דנו בתגובה שהתקבלה לאחרונה מחמאס. הנשיא בירך על החלטת ראש הממשלה לאשר למשא ומתן שלו להתקשר עם מתווכים ארה"ב, קטארי ומצרים במאמץ לסגור את העסקה. הנשיא ביידן אישר מחדש את עמידת הברזל שלו לישראל". 

"זה הזמן לסגור את העסקה" 

בכיר בבית הלבן אמר לאחר השיחה בין נתניהו לנשיא כי "המסר שהעביר ביידן לנתניהו הוא שהגיע הזמן לסגור את העסקה. זה מסר דומה שקיבלנו מהצד הישראלי. זה לא רק בידיים של ישראל, זה גם בידיים של המתווכים ושל חמאס. ואנחנו חושבים שיש דרך להתקדם והשיחה היום הייתה בונה".

עוד הוסיף הבכיר: "אנחנו מגדירים את ההתפתחות הזאת כפריצת דרך. אנחנו מאמינים שיש כאן פתח משמעותי לעסקה". הבכיר הבהיר היא "העסקה לא תיסגר מהר תוך ימים ספורים. יש עוד עבודה על השלבים, המעבר משלב א' לשלב ב' ותוכנית שיקום של בנייה מחדש של עזה שתערך בין שלוש לחמש שנים".

כזכור, נתניהו וביידן צפויים להיפגש לקראת סוף החודש, לפני נאומו של ראש הממשלה בקונגרס האמריקני ב-24 ביולי. זו תהיה פגישתם הראשונה מאז תחילת המלחמה, כשלראשונה בקדנציה של ביידן - נתניהו צפוי להגיע לבית הלבן. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר