בצה"ל מאשרים את החיסול האסטרטגי: "אבו נעמה" היה אחראי על כל כדור שנורה לישראל

צה"ל מאשר את חיסולו של מפקד יחידת עזיז בחיזבאללה שדרגתו עולה על מפקד אוגדה • נעמה מוכר לישראל עוד משנת 2006, אז היה מעורב בחטיפת אהוד גולדווסר ואלדד רגב • בתוך פחות מחודש צה"ל חיסל את שני האנשים הכי משמעותיים בגזרת דרום לבנון

אבו נעמה נאסר, מפקד הגזרה בחיזבאללה שחוסל בצור. צילום: רשתות ערביות

בצה"ל מאשרים את חיסולו של מפקד יחידת עזיז, מוחמד נעמה נאסר. "אבו נעמה", בן 59, נחשב לאיש הכוחות המיוחדים ביחידה המרכזית של חיזבאללה שממנה נולד כוח רדואן. נעמה נמצא בתפקידו מאז שנת 2016, ונחשב ליותר גבוה בדרגתו ממפקד אוגדה. ראש הממשלה נתניהו אישר למערכת הביטחון וצה״ל בימים האחרונים את החיסול.

תיעוד: זירת חיסול בכיר חיזבאללה על ידי כטב"מים בצור צילום: רשתות ערביות

חיסולו מהווה מכה משמעותית עבור חיזבאללה, שכן במסגרת תפקידו אבו נעמה היה אחראי על החזית המערבית בגבול ישראל עד קו הליטאני - משמע אחראי על כל כדור שנורה לשטח ישראל ולירי טילי נ"ט, ושלט בגזרה ביד רמה.

סגירת מעגל

נעמה מוכר לישראל עוד משנת 2006, אז היה מעורב בחטיפת אהוד גולדווסר ואלדד רגב בנקודה 105. בנוסף לחם בבינת גב'יל נגד כוחות צהל במלחמת לבנון השנייה. הוא ביצע תפקידים מרכזיים בפיקוד הדרום של חיזבאללה בלבנון, ונשלח לסוריה בשל המנהיגות והכריזמה שלו, צבר ניסיון רב מאוד ונחשב לקרוב מאוד לאיראנים.

חיסול אסטרטגי בגזרת הצפון. מוחמד נעמה נאסר, צילום: דובר צה"ל

החיסול של צה"ל באל חוש שמדרום לצור היה כירורגי ומדויק. נעמה חוסל יחד עם ראש צוות האבטחה שלו בפעולה ממוקדת מבלי שנפגעו אזרחים.

חיסולו מוסיף להישגים האסטרטגיים של צה"ל בתקופה האחרונה בגזרת הצפון - בתוך פחות מחודש חוסלו מפקדי שתי היחידות שאחראיות על גזרת הגבול, אבו טאלב עבדאללה מפקד יחידת נאסר, ואבו נעמה מפקד יחידת עזיז. השניים נחשבים לשני האנשים הכי משמעותיים בדרום לבנון.

ציר הרשע. בכיר חיזבאללה שחוסל יחד עם סולימאני, מפקד כוח קודס האיראני שחוסל ב-2020, צילום: .
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר