מטולה: שני בתים נפגעו מירי נ"ט - שריפות פרצו במקום

צה"ל: חיסלנו בכיר חמאס בלבנון • דיווח עזתי: בכיר חמאס רא'אד סעד חוסל בתקיפת חיל האוויר • בצה"ל מבהירים: לא פגענו בעובדי האו"ם במהלך סיכול מחבלים ליד הציר ההומניטרי • דיווחים פלשתיניים: הצבא פיזר כרוזים עם תמונות של חטופים בערים עזה וחאן יונס • בכירי ממשל אמריקנים: ארה"ב מחויבת לתמוך בישראל באופן מלא במידה ותפרוץ מלחמה נרחבת מול חיזבאללה

תיעוד: כך חוסל הבכיר בג'מעה אסלאמיה בעומק לבנון

היום ה-259 למלחמה: צה"ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב הבקעא, וחיסל בתקיפה ממוקדת את המחבל אימן ע'טמה, פעיל טרור מרכזי האחראי על אספקת אמצעי הלחימה עבור חמאס והג'מאעה האסלאמית בלבנון. דיווח ברשת "סקיי ניוז" בערבית: ראא'ד סעד, בכיר חמאס, חוסל בתקיפת צה"ל במחנה שאטי. אזעקה נשמעה בעוטף עזה. הפלשתינים מדווחים על עשרות הרוגים בתקיפות של צה"ל במחנה שאטי ובשכונת תופאח.

 

עדכונים שוטפים

22:32: הותר לפרסום: רס״ל (מיל׳) גרוס מלכיה, בן 25, מסוסיה, לוחם בגדוד השריון 9212, חטיבת ׳אגרוף הברזל׳ (205), נפל בקרב בדרום רצועת עזה. (לילך שובל)

21:52: אמנון מוכתר בן ה-67 מפתח תקווה הוא הגבר שנרצח בקלקיליה. מוכתר נרצח הבוקר לאחר שככל הנראה נכנס לעיר שבשטחי הרשות הפלשתינית לטובת קניות.קרוב משפחתו אמר: "זה פיגוע לכל דבר ועניין".ניר, בנו של אמנון, סיפר שהמשפחה גילתה על הרצח בעקבות סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. (ירון דורון)

אמנון מוכתר, צילום: באדיבות המשפחה

20:41: אזעקות נשמעו במטולה בגין ירי רקטות וטילים

19:54: בעקבות ירי מלבנון: לוחמי-האש פעלו בשריפת מבנים במטולה. 3 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן בסיוע כיתת הכוננות, פעלו בשריפת 2 מבנים במטולה כתוצאה מירי מלבנון.

מפקד האירוע, רב-רשף גדי אזולאי: "קיבלנו דיווח על שריפות במבנים כתוצאה מירי נ״ט למטולה. מיד יצאנו למקום בצוותים מתוגברים, חברנו לכיתת הכוננות היישובית וביצענו כיבוי למבנים הבוערים כאשר לוחמי האש ממוגנים והירי במרחב לא נפסק״ (עידן אבני)

18:44: תיעוד מאזור פגיעת הנ"ט במטולה ופריצת השריפות (עידן אבני)

18:17: ירי הנ"ט במטולה. שני בתים נפגעו ישירות. שריפות בחצרות הבתים פרצו בשעה זו. צוותי המועצה בדרך לכיבוי. (עידן אבני)

שני בתים נפגעו מירי נ"ט במטולה, צילום: ללא קרדיט

17:54: שני טילי נ"ט נורו בדקות האחרונות למטולה. לא ידוע על נפגעים בגוף בעת הזו. (עידן אבני)

17:24:  בצה"ל מבהירים: בתאריך ה-21.06 התקבלה טענה על שמיעת ירי בסמוך לצוותי עבודה של ארגון WFP בציר ההומניטארי ממעבר כרם שלום לתוך רצועת עזה. לאחר בדיקה שנעשתה בנושא, עולה כי צה״ל פעל לסיכול חמושים שהיוו איום לכוחותינו הסמוכים במרחב. החמושים לא היו בסמיכות לצוות האו״ם כאשר הותקפו, ונדגיש כי הצוות לא היווה יעד לתקיפה והם לא נפגעו ממנה.

באשר לטענות על אירוע ירי אמש במרחב אל מוואסי, צה״ל מתחקר את האירוע. על פי תחקיר ראשוני שבוצע לא מוכרת תקיפה מכוונת של צה״ל לעבר מתקן הצלב האדום. האירוע יתוחקר במהרה ובסיכומו ממצאיו יועברו לשותפינו הבינלאומיים. 

צה״ל עושה מאמצים רבים להימנע מפגיעה בעובדי האו״ם ובמתקניו, ובארגונים הבינלאומיים הפועלים להעברת סיוע הומניטרי ברצועת עזה.
צה״ל מחויב לאפשר את הפעילות ואת התנועה הבטוחה של הארגונים הבינלאומיים, בהם האו״ם, ברצועת עזה (לילך שובל)

כוחות צה"ל ברצועת עזה (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

14:42: דובר צה"ל: הצבא תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב הבקעא, וחיסל בתקיפה ממוקדת את המחבל אימן ע'טמה, פעיל טרור מרכזי האחראי על אספקת אמצעי הלחימה עבור חמאס והג'מאעה האסלאמית בלבנון, ובקידום תשתיות טרור במרחב. הוא חוסל בעקבות מעורבותו בקידום והוצאה לפועל של מתווה טרור כנגד ישראל בטווח הזמן המיידי, וכן מעורבותו בקידום פיגועי טרור נגד העורף הישראלי. (עידן אבני)

חיסול אימן ע'טמה, פעיל טרור מרכזי בחמאס ובג'מעה האיסלאמית בלבנון // דובר צה"ל

14:32: דיווח ברשת "סקיי ניוז" בערבית: ראא'ד סעד, בכיר חמאס, חוסל בתקיפת צה"ל במחנה שאטי. (שחר קליימן)

14:27: דיווחים פלשתיניים: 42 הרוגים בתקיפות של צה"ל במחנה שאטי ובשכונת תופאח בעיר עזה. (שחר קליימן)

זירת התקיפה במחנה שאטי, צילום: רשתות ערביות

13:49: הפלשתינים: צה"ל ניסה לחסל את ראא'ד סעד - אחד מבכירי חמאס ברצועה. (לילך שובל)

ראאד סעד לצד איסמאעיל הנייה, צילום: רשתות ערביות

13:43: דיווחים על תקיפות בדרום לבנון, באזור הכפר עיתא א-שעב. כמו כן, דווח כי שמו של הבכיר בג'מעאה אל-אסלאמיה הוא איימן ר'טמה. (שחר קליימן)

13:40: דיווח ערבי: בבקעא בעומק לבנון חוסל בכיר בג'מאעת אסלאמי, ארגון המזוהה עם האחים המוסלמים, ברכב שהותקף. (שחר קליימן)

13:39: בעיר עזה מדווחים על לפחות 15 הרוגים בבית שהותקף בשכונת תופאח. (שחר קליימן)

13:32: בהמשך לתקיפת הרכב בכפר אל-ח'יארה שבאזור הבקעא: דיווח לבנוני על שני נפגעים בתקיפה. סוכנות הידיעות הלבנונית מסרה כי יש לפחות הרוג אחד בתקיפה. (שחר קליימן)

הרכב שהותקף בכפר אל-ח'יארה שבאזור הבקעא, צילום: רשתות ערביות

13:26: הפלשתינים מדווחים על מספר גדול של הרוגים ופצועים בעקבות התקיפות במחנה שאטי ובשכונת א-תופאח שבעיר עזה. (שחר קליימן)

13:20: בלבנון מדווחים: רכב הותקף בכפר אל-ח'יארה שבאזור הבקעא. (שחר קליימן)

13:16: נפגעים בתקיפת צה"ל בלב מחנה הפליטים שאטי הסמוך לעיר עזה. (שחר קליימן)

נפגעים בתקיפה בלב מחנה הפליטים שאטי הסמוך לעיר עזה // רשתות ערביות

13:10: דובר צה״ל: מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שתי תשתיות צבאיות ששימשו את ארגון הטרור חמאס במרחב העיר עזה. (לילך שובל)

12:01: דיווחים פלשתיניים: צה"ל פיזר כרוזים עם תמונות של חטופים בערים עזה וחאן יונס. בכרוזים נכתב - אם אתם רוצים לשמור על בני משפחותיהם ועתידם, אז עליכם לספק כל מידע לגבי החטופים או לגבי מי שמחזיק בהם. (שחר קליימן)

אחד מהכרוזים שפוזרו בעזה היום, צילום: רשתות חברתיות

11:48: הערוץ הלבנוני "אל-מנאר": צה"ל מבצע ירי ארטילרי לדרום לבנון.

11:35: שלושה טילי נ"ט נורו הבוקר למנרה. אין נפגעים ולא נגרם נזק. כיתת הכוננות השתלטה על שרפה שפרצה במקום. (עידן אבני)

11:20: באופוזיציה הסורית מדווחים על פרטים חדשים מהתקיפה במזרח סוריה בלילה. על פי המרכז הסורי, נהרג פעיל אחד מהמיליציות הפרו-איראניות בעיראק ושניים נוספים נפצעו. על פי הפרסום, הותקפה משאית שהעבירה "אמצעים מדויקים" למקום הסמוך לתחנת דלק, ששייכת למיליציות הפרו-איראניות, שעות לפני התקיפה והפיצוץ. (שחר קליימן)

10:48: בהמשך להתרעות על ירי שהופעלו מוקדם יותר בעוטף: שתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח במרחב קיבוץ סופה.

10:27: התרעת צבע אדום הופלה בקיבוץ סופה שבעוטף עזה.

10:13: אוגדות 162 ו-99 ממשיכות להילחם בדרום ובמרכז הרצועה: מחבלים חמושים חוסלו בהיתקלויות פנים אל פנים ובתקיפות מהאוויר. בתוך כך, כוחות אוגדה 162 ממשיכים להילחם ברפיח. ביממה האחרונה הלוחמים השמידו תשתיות טרור במרחב וחיסלו מספר מחבלים. (לילך שובל)

תקיפות צה"ל בדרום ובמרכז הרצועה // דובר צה"ל

09:40: נקבע מותו של הישראלי שנורה בקלקיליה, כוחות צה״ל פועלים כעת במרחב קלקיליה. משטרת ישראל חוקרת את נסיבות האירוע. (לילך שובל)

08:50: הפלשתינים מדווחים על אזרח ישראלי שנורה ברכב בעיר קלקיליה. כוחות צה"ל נכנסו לעיר. לכתבה המלאה (לילך שובל, מישל מכול)

07:11: דיווח ב-CNN: בכירי ממשל ביידן הבטיחו השבוע בפגישתם בוושינגטון עם היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי והשר רון דרמר כי ארה"ב מחויבת לחלוטין לתמוך בישראל באופן מלא אם תפרוץ מלחמה נרחבת עם חיזבאללה.

06:41: "גדודי סיד א-שהדאא", המיליציות הפרו-איראניות בעיראק הודיעו שאחד מאנשיהן, עבדאללה רזאק אנון אל-סאפי, נהרג הלילה בתקיפה האמריקנית באל-בוכמאל בגבול סוריה-עיראק. לפי המיליציה, התקיפה "כוונה לרכבו של עבדאללה רזאק א-סאפי במהלך סיור שביצע בגבול".

המיליציה הפרו-איראנית הודיעה שאחד מאנשיה נהרג בתקיפה בגבול סוריה-עיראק, צילום: רשתות ערביות

06:37: השגרירות האיראנית באו"ם טענה כי לחיזבאללה יש את היכולת להגן על עצמו ועל לבנון. בהודעה שפרסמה ברשת X נכתב: "כל החלטה לא זהירה של המשטר הכובש הישראלי להציל את עצמו עלולה לדרדר את האזור למלחמה חדשה".

06:19: ממשיכים העימותים בין מחבלים לכוחות הביטחון באזור שכם. על פי דיווחים ערביים, עימותים נרשמו גם במחנה הפליטים בלטה. במקביל, הפלשתינים מדווחים כי כוחות הביטחון פשטו על בנין בשכונת רפדיה.

כוחות הביטחון פושטים על בית מגורים בשכונת רפדיה בשכם // רשתות ערביות

04:06: דיווח ברויטרס: אוניית סחר במפרץ עדן דיווחה על פיצוץ בקרבתה, לא דווח על נפגעים.

03:28: כוחות הביטחון פועלים בשעה זו גם בשכם, כך על פי דיווחים פלשתיניים. עוד מדווחים כי התפתחו עימותים בין מחבלים לחיילי צה"ל. לא ידוע על נפגעים.

פעילות כוחות הביטחון בשכם, הלילה, צילום: רשתות ערביות

02:52: כוחות הביטחון פשטו על אזור אל מנשר בעיירה עזון, מזרחית לקלקיליה.

כוחות הביטחון פשטו על אזור אל מנשר בעיירה עזון, מזרחית לקלקיליה // רשתות ערביות

02:14: הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בעזה מעדכן כי ישנם 22 מחוסלים ו-45 פצועים כתוצאה מירי קליבר כבד ליד משרד הוועדה בדרום רצועת עזה.

01:37: דיווחים פלשתיניים על תקיפת בית מגורים ברפיח.

תקיפות צה"ל בעזה, הלילה, צילום: רשתות ערביות

01:15: כוחות הביטחון פועלים בשעה זו לסיכול טרור בעיירה בית אומר צפונית לחברון.

כניסת הביטחון לבית אומר שבנפת חברון // רשתות ערביות

01:03: מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר כי יש "הפקרות מוחלטת" בעזה והזהיר כי אחרי יותר משמונה חודשי מלחמה, שורר רעב בקרב האוכלוסייה העזתית. "רוב משאיות הסיוע ההומניטרי נבזזו. יש כאוס מוחלט ואין סמכות ברוב הרצועה". גוטרש הוסיף כי "באחריותה של ישראל להחזיר את הסדר הציבורי והביטחון בעזה".

מזכ"ל האו"ם גוטרש, צילום: רויטרס

00:47: דיווחים ערביים: מחוסל ושני פצועים בתקיפה ממזל"ט באזור מוסבאח, צפונית לרפיח.

00:26: משרד החוץ הכווייתי קרא לאזרחי המדינה ששוהים בלבנון לעזוב אותה בהקדם האפשרי. (שחר קליימן)

00:17: ארגון הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) מסר כי קיבל דיווח על פיצוץ 126 מיילים ימיים (230 ק"מ) מזרחית לעיר הנמל של תימן, עדן, והוסיפו כי הרשויות חוקרות.

23:35: באופוזיציה הסורית דיווחו על כלי טיס לא מזוהה, שתקף משאית נשק ותחמושת בדרך שבין בוכמאל לדיר א-זור במזרח סוריה. לפי אל-מיאדין אחד מיעדי התקיפה במזרח סוריה היה אתר צבאי, ולא ידוע עדיין על נפגעים (שחר קליימן)

תיעוד התקיפה במזרח סוריה// רשתות ערביות

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר