טיפס על הגדר וטייל בחופשיות: פלשתיני חדר לבסיס מפקדת אוגדת איו"ש - 2 לוחמים יועמדו לדין משמעתי

במוצאי השבת חדר פלשתיני לבסיס אגודת איו"ש מאיזור רמאללה והתהלך בחופשיות עד שנעצר על ידי לוחמי מג"ב לא חמושים שהיו באימון גופני • בצה"ל טענו שמדובר באדם מעורער בנפשו • בעקבות התקרית הוחלט להגדיל את אזור החיץ ולייצר שטח עומק בין הגדר לכביש החיצוני

לוחם בעמדת שמירה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פלשתיני הצליח לחדור אמש (מוצאי שבת) לתוך בסיס מפקדת אוגדת איו"ש, בו שוכנים גם משרדי המנהל האזרחי ובסיס מג"ב, כך פורסם לראשונה בגל"צ. הפלשתיני הגיע מכיוון רמאללה, הצליח לטפס על גדר הבסיס ולהיכנס לתוכו בלי שאף אחד שם לב.

מעצר מחבל הבוקר בכפר ג׳ילזון סמוך לרמאללה (ארכיון) // רשתות ערביות

על פי תחקיר ראשוני, הוא התהלך בחופשיות בבסיס עד שנעצר על ידי שני לוחמי מג"ב שהיו באמצע אימון כשהם על מדי ספורט ולא נושאים עימם את נשקם האישי. עוד עולה כי שני הלוחמים ששמרו בעמדה הסמוכה לגדר לא שמו לב. בצה"ל מסרו כי הלוחמים חרגו מנהלי השמירה ויועמדו לדין משמעתי.

עוד הוסיפו בצה"ל כי כחלק ממסקנות התחקיר הראשוני על האירוע, הוחלט להגדיל את אזור החיץ וליצור שטח עמק בין הגדר לכביש החיצוני ולהוסיף בכך מרכיבי ביטחון. בצבא אומרים כי הפלשתיני לוקה בנפשו ואין חשש לאירוע לאומני.

פעילות כוחות הביטחון ברמאללה (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

הבסיס, נזכיר, נמצא סמוך מאוד לרמאללה ובסמוך לישוב בית אל שבלב בנימין. מדובר בבסיס מרכזי מאוד, שבתוכו שוכנים המטות של המנהל האזרחי, מנהלת התאום והקשור של רמאללה, אוגדת איו"ש עצמה, וגם בסיס של מג"ב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר