"מלאכי השרת פנו דרך, עמישר מגיע": הובא למנוחות רס"ן עמישר בן דוד שנפל בקרב בדרום רצועת עזה

בן דוד הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים • לוחמי צה"ל זיהו את המחבל שפגע בו, הכווינו כלי טיס - וחיסלו אותו • אביו חיים ספד לו בכאב: "קראנו לך עמישר כי עם ישראל שר את שירת הים, גדלת ושרת את שירת חייך, שירה של חסד ונתינה" • "היית כל הטוב שאפשר לבקש, איש ארץ ישראל היפה, גיבור היית וכגיבור נפלת בקרב - תרומתך לקומנדו מכרעת", ספד לו תת אלוף בני בן ארי

האחות איילת: ״עמישר, אתה הדבק שלנו, אתה האח הגדול הנערץ שלי, נוח בשלום, אולי אל תנוח, תמשיך לעבוד שם - אוהבת אותך ומצדיעה לך״ // יוני ריקנר

אלפים הגיעו היום (ראשון) לבית העלמין הצבאי בהר הרצל ללוות בדרכו האחרונה את רס"ן (במיל') עמישר בן דוד בן ה-43 מעלי, מפקד החפ"ק של מפקד עוצבת הקומנדו, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. הוא החלל ה-18 מבוגרי מכינת "בני דוד" בעלי. הותיר אחריו אישה, שלומית, וחמישה ילדים. 

רס"ן עמישר בן דוד ז"ל, צילום: ללא

בן דוד נהרג ביום שישי בקרב עם מחבלי חמאס בדרום רצועת עזה. הוא גויס למילואים ב-7 באוקטובר ומאז שירת בחזית, תחילה בהצלת יישובי העוטף ובהגנה עליהם, ובהמשך בראש התמרון הקרקעי עם לוחמי עוצבת הקומנדו. 

סמוטריץ' מגיע להלוויה בהר הרצל, צילום: אורן בן חקון

בן דודו, השר בצלאל סמוטריץ' נוכח בהלוויה. מוקדם יותר, כתב בטוויטר: "בן דודי היקר, עמישר, גיבור ישראל נפל בקרב בעזה. גדלנו יחד. מעט יחסית בני דודים עם קשר חזק ומיוחד. 'שנר' קראנו לו. חופשים, שבתות, טיולים, שמחות. איזה איש. איזה כאב. אין מילים. על האש משותף בקיץ האחרון. מי חלם שזו תהיה התמונה האחרונה. איש משפחה אהוב".

חיים, אביו של עמישר: ״לפני 43 שנה אמא ואני בשבת שביעי של פסח לקראת לידה. נסענו לבית החולים כרמל, שם נולדת. קראנו לך עמישר כי עם ישראל שר את שירת הים. גדלת ושרת את שירת חייך, שירה של חסד ונתינה. עכשיו אתה למעלה. אתה מחייל של מטה אל חייל של מעלה. אנחנו כאן למטה נשתדל להיות עם שלומית הלביאה הגיבורה ועם ילדיך. קהל קדוש, באתם לכאן לכבודו של גיבור ישראל. שומר ישראל, שמור מדינת ישראל, שמור חיילי ישראל, שמור אחדות ישראל״.

הרב אליעזר קשתיאל: "כל יום חמישי בלילה התקיים שיעור בביתך, התלמידים מסביב לשולחן ואתה צופה מאושר",

הבן יהודה ספד לאביו בצער עמוק: ״אבא, תודה על 16 שנה. אני לא יודע מה זה לחיות בלעדיך. אתה היית של כולם. החיים שלך היו למען הכלל. גם המוות שלך למען כלל ישראל. תודה על כל מה שהשארת לנו. זה היה יכול להיגמר אחרת, לשמוח, לאהוב ולחייך. תודה אבא על הכל. אני אוהב אותך״.

רעייתו שלומית ספדה לאהוב לבה בקול שבור ומייסר: ״עמישרי מתוק שלי, הפעם זה אתה בהר הקדוש הזה. עוד ספר, עוד השתלמות במד״א, תמיד צעד קדימה, ראש גדול, רק לתת. איש חסד בלי פוזה. כמה התענגת על הילדים, חיבקת ונשמת אותם בכל רגע שהיה לך. הבנת שזו תמצית החיים. כמה היית מתפעל מהילדים שלנו. דומים לך כל כך. זורם בדם שלהם. הכאב נוראי ומפחיד. הגעגוע כואב. הגוף שלי שבור. כבר חמישה חודשים שאני מתגעגעת. אף פעם לא נהיה לבד".

"דאגת לעטוף אותנו בהכי טוב שיש. חבורה של מלאכים שהקיפו אותך. השארת לי עולם מלא. יהיה קשה מאוד, אבל השארת לי ודאות שהטוב והאהבה חזקים יותר. ודאות בנצח ישראל. כמה צער שלא יחלוף. אנחנו לא נוותר ונחזיק יחד אמון ואהבה. אנחנו עם נפלא על כל גווניו. ברכנו אבינו יחד כאחד. תעזור לנו לבנות בתים בארץ ישראל. תשיב לנו את החטופים שלנו, שהבתים שלנו יתמלאו בטוב, תרבה לנו אהבה. עמישר אהוב לבי, אני לעולם לא אסיים לדבר איתך. אני אוהבת אותך. תן לנו אור אבא, שעמישר יהיה האחרון״.

הבן יהודה: "החיים שלך היו למען הכלל, גם המוות שלך למען כלל ישראל", צילום: אורן בן חקון

האח אורי, שלחם בעזה עם עמישר, נפרד בדמעות מאחיו האהוב: ״פרידה שכולה אהבה וגעגוע. עמישר, אתה איתנו. אני רואה אותך דרך העיניים הטובות של כל מי שהתאסף כאן. הרגשתי כמה היית הלב והמשמעות של החפ״ק והחטיבה. הייתה זכות להיות בג׳בלייה וח׳אן יונס. הקפדנו לא לישון באותו בית, אבל נפגשנו כמעט כל יום. הרגשתי כמה אתה פורח. אח של עמישר, איזו זכות. זכיתי להיות אח שלך. אנחנו שבעה אחים. בשר מבשרך שזכינו בעוצמה של קשר מדהים, אליו הצטרפו שלומית והילדים המתוקים שלך. אנחנו קשורים בקשר של דם. אתה המגדלור שלנו, נתת חיים. עמישר, אח יקר שלי. אנחנו נפרדים ממך אבל אתה ממשיך באהבה״.

האח יאיר: ״עמישר, בן אדם טוב בלי לעשות מזה עניין. היינו מתחרים מי יהיה ביותר מקומות בארץ. קשה למצוא נחמה במצב כזה. בימים האחרונים הוא היה במקום הטבעי שלו, לעזור לאנשים במה שהם צריכים. אני שמח לדעת שהוא היה בסוף ימיו בטוב, אבל אנחנו מתגעגעים״.

אלפים הגיעו לחלוק כבוד אחרון, היום בהר הרצל, צילום: אורן בן חקון

האחות איילת: ״עמישר, אתה הדבק שלנו. אתה עמישר שלנו של בירה ושירה במדורה של טיולים. פשוט היה כיף איתך. אתה האח הגדול הנערץ שלי. בשנה האחרונה אמרת לי שאתה בכלל לא דואג. נוח בשלום, אולי אל תנוח, תמשיך לעבוד שם. אוהבת אותך ומצדיעה לך״.

תת אלוף בני בן ארי ספד בשם צה״ל: ״משפחת בן דוד היקרה, אחי היקר, אנחנו עומדים כאן המומים וכואבים. עמישר, מפקד בלתי מתפשר, מורה דרך. תמיד בצנעה ובמסירות. הוקפצת ב-7 באוקטובר עם מסירות נפש וגבורה היית הראשון לתת כתף. העוצבה זכתה בך עוד מימי הקמתה. אנחנו ביחד כבר שנים. אתה תמיד היית שם".

נושאים את ארונו של רס"ן עמישר בן דוד ז"ל, צילום: אורן בן חקון

"היית כל הטוב שאפשר לבקש. איש ארץ ישראל היפה. גיבור היית וכגיבור נפלת בקרב. תרומתך לקומנדו מכרעת. אני מבטיח לך שנעשה כל שביכולתנו על מנת להשיב את השקט והביטחון למדינת ישראל. תעוזתו ורוח הקרב של עמישר תהיה למורשת לעד״.

אודי בן מוחא, מפקד הגדוד לשעבר: ״עמישר שירת תחת פיקודי בהגנה על הישוב נצרים. עמישר היה לי כבן אהוב. דמותו של עמישר עבורנו היא אות ומופת. עמישר היה גיבור אמיתי. ביחד ננצח״.

הרב של ירושלים הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר: ״גזרת ה׳ יתברך זו גזרה שצריכה הרבה התבוננות. יש סיבות חזקות ומסרים עמוקים שמלווים את המכה הזו. אנחנו נמצאים במכה של כל הציבור, שלא חלמנו. אנחנו חטאנו, כל אחד מאיתנו צריך לראות בין אדם למקום ובין אדם לחברו, איך אפשר להרבות אחווה. הפסדנו אות ומופת כזה. מסירות, גבורה, אמת, יושר. אלו מלאכים שנשלחו מן השמיים לעמוד לנו בעת צרה. אל נקמות ה׳. הוא לא יוותר על שום טיפת דם של יהודי. עוד נבין. החושך מכסה את עינינו. נחזק איש את רעהו. להיות גיבורים. להמשיך באמונתנו. ישועת ה׳ קרובה לבוא״.

תת אלוף בני בן ארי ספד לו בשם צה״ל: "מפקד בלתי מתפשר, מורה דרך, תמיד בצנעה ובמסירות", צילום: אורן בן חקון

רב שכונת היובל ביישוב עלי, הרב אליעזר קשתיאל: ״עמישר, חייל, נשמתי. צר לי עליך אחי עמישר, נעמת לי מאוד. לב אוהב היה לך, מלא חיים וחסד. טוב לשמיים וטוב לבריות. כל יום חמישי בלילה התקיים שיעור בביתך, התלמידים מסביב לשולחן ואתה צופה מאושר. הרגשת אחריות מעומק הלב על המשפחה הנפלאה שלך, על הילדים שלך, ועל הילדים של כל השכונה. נהג אמבולנס בהתנדבות, תורם כליה".

"עמישר, איך נפסקה שירת חייך? טהור אתה במעשיך, עלית למרום בטהרה. תתפלל לאחווה בין כל חלקי העם כי כך תמיד ביקשת שיהיה. היה שלום אחי, אהובי, תחסר לי כל חיי״.

חברו ניר: ״רק לתת ולתת. מלאכי השרת פנו דרך, עמישר מגיע. להיות הכי טוב בכל דבר ובכל מקום בלי לקחת את הקרדיט. כל הזמן הכי טוב בהכל. בהשקעה, במאמץ, לתת. עמישר מורי, כל רגע איתך זה ללמוד ולראות. יש מידה שעמישר כתב בעמל במאמץ והיא כבר פה: לא האומר שלי, רק האומר שלכם. זו מידתו של עם ישראל״.

בפעולה משולבת מהאוויר ומהקרקע, לוחמי יחידת אגוז הכווינו כלי טיס שחיסל את המחבל שהרג את רס״ן (מיל') עמישר בן דוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר