27 שנות מאסר בפועל: הוחמר עונשו של המחבל שרצח את ברוך מזרחי ז"ל

בית המשפט הצבאי לערעורים החמיר את עונשו של עזאלדין עווד שהיה חלק מהחוליה שביצעה את הפיגוע בסמוך לקריית ארבע ב-2014 • מנהל מחלקת נפגעי איבה של ארגון חוננו,עו"ד חיים בלייכר: "להחמרת פסק הדין ישנה חשיבות רבה – כל מחבל המסייע לפיגוע צריך לתת את הדין, הוא ומשפחתו"

אלמנתו ובנו של ברוך מזרחי (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

בית המשפט הצבאי לערעורים דחה היום (חמישי) את ערעורו של המחבל עזאלדין עווד, שהיה שותף לחוליה שביצעה את פיגוע הירי בסמוך לקריית ארבע בשנת 2014 אשר בו נרצח השוטר ברוך מזרחי ז"ל ואשתו וילדיו נפצעו. המחבל הורשע בעבירה של סיוע לגרימת מוות בכוונה (המקבילה לעבירת רצח באיו"ש) ובעבירות נוספות, בגין מעורבותו בפיגוע הירי.

קובע רף ענישה גבוה | שני פצועים קל בפיגוע דקירה במישור אדומים (ארכיון) \\ צילום: תיעוד מבצעי מד"א, איחוד והצלה

על המחבל נגזרו 20 שנות מאסר, וכעת החמיר בית המשפט את עונשו ל-27 שנות מאסר. עווד הואשם כי סייע לאביו בהכנות לפיגוע ואף הסיע אותו למקום. נציין כי אביו של המחבל שוחרר בעסקת שליט.

עונש ראוי

מזרחי נרצח בערב חג הפסח בשנת 2014 בפיגוע ירי באזור מחסום תרקומיא. המחבל, זיאד עוואד ששוחרר בעסקת שליט, הגיע כשהוא רכוב על אופנוע למקום במטרה לרצוח ישראלים. במקביל, משפחת מזרחי עשתה את דרכה לקריית ארבע לארוחת ליל הסדר.

ברכב היו ברוך, הדס וארבעה מחמשת ילדיהם. אש קטלנית נפתחה לעבר הרכב, וכתוצאה ממנה נהרג ברוך. הדס נפצעה באורח קשה. על המחבל נגזרו שני מאסרי עולם, ואילו על בנו נגזרו 20 שנות מאסר. אחרי גזר הדין, שניתן ב-2017, הגיש הבן ערר וטען כי לא היה בזירת הפיגוע - ואף סייע בחקירת שב"כ.

משפחת מזרחי: האב ברוך, האם הדסה והילדים (משמאל לימין): שרון, יובל, עינב, איתי ונדב, צילום: באדיבות המשפחה

הדס, אלמנתו של ברוך, אמרה לאחר הדיון: "אני מודה לפרקליטות הצבאית שנלחמה למעננו. אני מרוצה מפסק הדין, זהו העונש הראוי למחבל ולאביו. אני סבורה כי היה צריך להיגזר עליהם עונש מוות. כיוון שעונש זה לא ניתן, היה ראוי שיינתן העונש החמור ביותר ואני שמחה שכך היה".

עו"ד חיים בלייכר, מנהל מחלקת נפגעי איבה של ארגון חוננו ומי שמלווה את הדס, מסר: "המחבל הנתעב השתחרר בעסקת שליט. בנו של המחבל סייע לו בכל הכנת הפיגוע – תצפיות, אימון בנשק וכו'".

"בנו קיבל לפני כמה שנים גזר דין של 20 שנות מאסר. הדס ומשפחתה ניהלו מאבק כדי להחמיר את עונשו. לאחר מאבק ארוך שנים התקבל היום פסק הדין המוסיף לו 7 שנות מאסר ומשית עליו תשלום פיצויים נוספים לנפגעי העבירה. להחמרת פסק הדין ישנה חשיבות רבה – כל מחבל המסייע לפיגוע צריך לתת את הדין, הוא ומשפחתו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר