המאבק בארגוני הפשע בכלא מחריף: אחרי עודה קוטייר - 3 עבריינים בכירים בדרך לבידוד

מ"מ נציב שב"ס החליט להטיל סנקציות על אנשי ארגונו של אבו לטיף - זאת, בעקבות איומים שהשמיעו כלפי אנשי סגל • בשב"ס אומרים: "אפס סובלנות ויש קשה כלפי ארגוני פשיעה בבתי הסוהר"

בית סוהר. אילוסטרציה. צילום: אריק סולטן

יד נוקשה: מ"מ נציב שב"ס, גונדר קובי יעקובי, מחריף את המאבק נגד ראשי ארגוני הפשע. לאחר העברתו של ראש ארגון הפשע עודה קוטייר, גם ראשי ארגוני הפשע נאסר חרירי, וזיאד וענן אבו נימר מארגונו של אבו לטיף בדרכם לבידוד. זאת, בעקבות גידופים ואיומים כלפי אנשי סגל. כל אחד מהם הועבר לבית סוהר אחר. 

תפיסה רחבת היקף של מכשירי טלפון נייד בבית סוהר קציעות (ארכיון) // צילום: דוברות השב"ס

בשב"ס אומרים שביום חמישי הם השמיעו איומים וגידופים כלפי סוהר בזמן שהיו צריכים לצאת לחצר הטיולים. הם נשפטו משמעתית ונידונו לשבוע בבידוד. לפי גורמים בשב"ס, מדובר "במדיניותו של גונדר קובי יעקובי של אפס סובלנות ויד קשה כלפי ארגוני הפשע בבתי הסוהר".

בדיון בכירי שב"ס הובהר שכשראשי ארגוני הפשיעה מגישים בקשה בכל עניין הקשור למאסרם, נותנים אנשי המקצוע בשב"ס את המלצתם אם לאשרה או לדחותה.

ארגון הפשע 'אבו לטיף'. 14 נעצרו בפשיטה של המשטרה לפנות בוקר (ארכיון), צילום: דוברות המשטרה

בהתאם לכך, יכול ראש ארגון פשיעה לדעת מי מאנשי שב"ס המליץ או הסתייג מבקשתו, באופן המייצר יראה וחשש של אנשי הסגל, ומוביל לאיומים על סוהרים וקצינים. מ"מ הנציב החליט שכשמדובר בראשי ארגוני פשיעה, יועברו אליו ההמלצות והוא היחיד שיהיה חתום על הבקשה.

בתוך כך, ראש ארגון הפשע עודה קוטייר ממשיך לעתור נגד הסנקציות שהוטלו עליו, והפעם דורש מהשב"ס לנמק מדוע הועבר לכלא בו מוחזקים אסירים ביטחוניים (קציעות), בנוסף לדרישה להעביר אותו מתאו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר