המגעים לעסקת חטופים: . צילום: חיים צח לע"מ/אוליבייה פיטוסי פלאש90

שנה לטבח שמחת תורה: המגעים לעסקת חטופים מתחדשים - ראש המוסד ימריא לקטאר; מטחים לרחבי הצפון, ירי בוצע גם למרכז

ברשת "אל-חדת'" דווח כי משלחת רוסית הגיעה לתל אביב כדי לדון במגעים לעסקה • ארבעה גברים נפצעו קל מרסיסים • דובר צה"ל הודיע על חיסולו של יורשו של נסראללה בתקיפה לפני שלושה שבועות - גם בחיזבאללה אישרו את החיסול • דיווח ב"טיימס": ישראל נאלצה לדחות את התקיפה על איראן בעקבות חשיפת מסמכי הפנטגון

[object Object]

סיכום חדשות החג: לאחר שיחות של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, ראש המוסד צפוי לצאת לדוחא ביום ראשון הקרוב לחידוש המגעים לעסקת חטופים. צה"ל אישר כי יורשו של נסראללה חוסל בתקיפה בדאחייה לפני כשלושה שבועות. במהלך החג נפצעו ארבעה גברים מרסיסים. יותר ממאה שיגורים זוהו לעבר יישובי הצפון במהלך החג. 

המגעים לעסקת חטופים מתחדשים

ראש המוסד דדי ברנע צפוי לצאת לקטאר ביום ראשון לחידוש המגעים לעסקת חטופים. זאת לאחר דבריו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שאמר כי צוותי המשא ומתן הישראלים והאמריקנים צפויים להיפגש בדוחא בימים הקרובים.

בלינקן. הודיע כי צוותי המו"מ הישראליים והאמריקנים יגיעו לדוחא, צילום: אי.פי.אי

בתוך כך דווח בערוץ הסעודי "אל-חדת'" כי משלחת בכירים רוסים הגיעה לתל אביב במטרה לדון על עסקת חטופים. במשלחת נשאה מסר מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין שקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל את יוזמות השלום המוצעות.

סופו של היורש: יורשו של נסראללה ספי א-דין חוסל

שלושה שבועות לאחר שצה"ל תקף בדאחייה שבביירות אישר דובר צה"ל כי האשם ספי א-דין, ראש המועצה המבצעת של ארגון הטרור חיזבאללה ויורשו המיועד של חסן נסראללה חוסל. גם בחיזבאללה אישרו את החיסול ופרסמו הודעה רשמית.  

ספי א-דין, יורשו של נסראללה חוסל, צילום: gettyimages

על פי דיווח ערבי, בכיר חיזבאללה גסס כשלושה ימים אחרי התקיפה בדאחייה בביירות, כשהוא לכוד בהריסות, עד שנחנק למוות. בתקיפה חוסלו גם חסין עלי הזימה, ראש מטה המודיעין של חיזבאללה, ולמעלה מ-25 פעילי טרור בכירים נוספים.

ארבעה פצועים מרסיסים במהלך החג

אזעקות בלתי פוסקות נרשמו במשך החג ביישובי הצפון. מהבוקר נרשמו יותר ממאה שיגורים שחצו משטח לבנון וגמרו לאזעקות באזור נהריה, עכו, צפת ועוד. ארבעה גברים נפצעו מרסיסים באזור הגליל המערבי וגבר נוסף נפצע מרסיסים בכרמיאל.

פגיעה ישירה בכרמיאל, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בערב החג נשמעו אזעקות ביישובים רבים באזור גוש דן, במרכז, בשפלה ובשרון. ארבעה שיגורים חצו מבלבנון, שניים יורטו והשניים הנוספים נפלו. לא דווח על נפגעים. לאחר האזעקות חיל האוויר ביצע כ-11 תקיפות בדאחייה שבבירות, כך על פי דיווחים לבנונים. בתקשורת הלבנונית דווח כי התקיפה כוונה על משרדי הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" המקורב לחיזבאללה.

דיווח: ישראל נאלצה לדחות את המתקפה על איראן

באתר ה"טיימס" דווח כי ישראל נאלצה לדחות את תגובתה למקפה האיראנית בעקבות הדלפת המסמכים מהפנטגון.

המסמכים שהודלפו על התקיפה הישראלית באיראן, צילום: ללא

המסמך שהודלף בערות טלגרם פרו-איראני בשבוע שעבר חשף את התוכניות המתקדמות של ישראל לתגובה על המתקפה האיראנית בערב ראש השנה.

"כרים חאן ביקש להוציא צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט כדי להסיט את האש ממנו"

מאמר שפורסם ב"וול סטריט ז'ורנל" חושף כי המניע של כרים חאן, התובע הראשי בבית הדין הבינלאומי בהאג, להוציא צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט הוא ניסיון להסיט את תשומת הלב מהאשמות על הטרדות מיניות נגדו.

כרים חאן. תובע בית הדין בהאג, צילום: רויטרס

לדברי העיתון הוא הכריז על כוונתו להוצאת צווי המעצר לאחר שנחשף לתלונות נגדו. על פי הדיווח עובדת במשרדו התלוננה על שורת מקרי הטרה חמודים בהם מגע מיני לא רצוי. לאחר שאמרו לו כי בעקבות כך יצטרך להתפטר, הודיע על רצונו להוציא צווים נגד ראש הממשלה ושר הביטחון.

שישה עיתונאי אל-ג'זירה משתייכים לארגוני הטרור ברצועה

דובר צה"ל חשף כי שישה עיתונאים פעילים ברשת אל-ג'זירה משתייכים לארגוני הטרור חמאס והג'יאהד האסלאמי, זאת על פי מידע מודיעני ומסמכים שנמצאו ברצועת עזה.

מסמכים של עיתונאי אל-ג'זירה השייכים לארגוני טרור, צילום: דובר צה"ל

אל"מ אביחי אדר, דובר צה"ל בערבית פרסם מספר מסמכים הקשורים לפרשה. בין המסמכים התגלו מסמך האוסר על הערוץ לבקר את חמאס, מסמך הנחיות כיצד לסקר שיגורים כושלים שפוגעים באזרחים עזתיים ומסמך המראה כי חמאס הקים קו תקשורת מאובטח בינו לבין הערוץ.

סרי לנקה: שניים נעצרו בחשד שהתכוונו לפגוע בישראלים

לאחר הדיווחים על חשד לפגיעה בישראלים בסרי לנקה, נעצרו הבוקר שני חשודים בתכנון מתקפת טרור. למרות זאת האיום לא הוסר ואזרחים ישראלים עדיין נקראים לצאת מאזור החופים באופן מיידי.

שוטר חמוש סמוך למסעדה במפרץ ארוגם בסרי לנקה, צילום: איי.פי

על פי הדיווח באתר חדשות מקומי בסרי לנקרה, השניים נעצרו בפשיטה של המשטרה. עוד דווח כי אחד החשודים הוא אזרח עיראקי, והשני נעצר בעבר בשל עברות סמים. השניים תתכננו לבצע את המתקפה בין ה-19 ל-23 באוקטובר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו