החלוץ כנף המוכשר אברהם בלטה, מבוקש בליגה הלאומית ובליגה א

בלטה בתגובה אומר אני ילך למקום בו אני אקבל דקות משחקולא בשביל לסמן וי ולהגיד אני שם. עם לא יסתדר אני אשאר באותה ליגה, בסופו של דבר אני רוצה לשחק ולהנות

אברהם בלטה צילום לאוס מדיה

בשיתוף קבוצת מקומונט

מכבי פרדיס צברה בפלייאוף התחתון חתום אברהם בלטה, חלוץ צעיר בן 22 שכבש 8 שערים, ב11 משחקים כולם במאני טיים.התרומה שלו לא רק הסתכמה בשערים שכבש אלא ברוח שהביא לקבוצה והאמונה שאפשר לעשות זאת ולהישאר בליגה.

“סוף סוף התבגר” אומר מאמן שאימן אותו, עוד שהיה במחלקות נוער נהיה בוגר ולא התעסק בשטויות. לפני מספר שנים מי שמכיר אותו ושיחק לצידו יודע על מה מדובר. בכל מועדון שהיה בו כמעט לא היו בעיות משמעת..!
שהיה במחלקות נוער זה היה יותר בולט, בקשר לבית ספר הוא לא היה הולך כמעט בכלל, כל יום טלפונים מהמורה והמנהלת.

היו אומרים כי הוא לא יגיע לאימונים ולמשחקים כי הוא לא היה מגיע לשיעורים בכיתה. גם אם היה מגיע זה לכמה דקות ופתאום נעלם לשאר היום, לא זמין ולא כלום.

בסוף אני יחד עם אחיו תומר שהוא אדם מקסים ואינטילגנט מאוד שונה מאברהם, לגמרי לא אותו ראש, סדרנו את כל העניינים מול בית הספר ובסופו של דבר גם עשה בגרות מלאה עם 12 שנות לימוד.
הוא לא ילד של לימודים הוא לא בנוי לזה, הוא מהאלה שאוהבים את תחום הספורט וכמובן, להנות מהחיים, מה שכן בקשר לכדורגל הוא מקצוען אמיתי היה קם לאימוני בוקר ומתאמן 2 אימונים ביום.ילדים קטנים היו לוקחים ממנו דוגמא למקצועיות ושאפתנות, באופן ההתנהלות שלו הוא ילד צנוע עם לב זהב, שאוהב לעבוד קשה, אוהב לעזור, כל עוד הוא יכול.

לרוב הוא בפינה שלו לא אוהב להתערבב יותר מידי עם אנשים.
בשלב מסוים היתה תקופה שהצמידו לו פסיכולוג דרך המועדון בניסיון לתמוך בו. זה ילד שצריך לדעת איך להתנהל איתו גם אם יקח קצת זמן בסוף רק תרוויחו ממנו הרבה ,כשחקן ואדם.

בלטה בתגובה: יש לי את זה עדיין, אבל אני חושב שאחרי כל השנים עשיתי שינוי יפה.יש לי אח תומר שהוא גאון אם לא הוא לא הייתי מגיע למספרים ולתוצאות שהשגתי.

מאז שאני קטן אם זה במכבי חיפה ,מכבי נתניה, קרית שמונה והשנה במכבי פרדיס הוא מלווה ודואג לי,עובד איתי על המנטליות במיוחד בתקופה שהייתי פצוע כשנה ו 3 חודשים בשנת 2021/2022.בנוסף, תומר, גם שופט כדורגל בוגרים ,וליגת העל לנוער, אנחנו משפחה שאוהבים ספורט מכל התחומים, בלי יותר מידי מילים הוא הכל בשבילי אני אוהב אותו בכמויות!

אברהם בלטה צילום לאוס מדיה

.

מספר בלטה: העונות הכי טובות שלי היו בתקופה במכבי חיפה, שנתיים ברציפות מלך השערים של הקבוצה ושנתיים ברציפות גביע המדינה לקחתי.בתקופה הזאת היה איתי בקבוצה טום ברקוביץ הבן של אייל ברקוביץ, היה מאתגר אותי, כל גול 100 שקל אם אתה מבקיע נגד הקבוצות הגדולות, והייתי מבקיע, והוא היה באמת מביא לי חחח, ברקוביץ זה “גבר על” כנראה הוא היה הקמע שלי בכל השנתיים שהבקעתי שם חחחח עונה ראשונה 24 גולים ועונה שנייה שברתי שיא של עצמי עם 40 גולים.

עובדה זו לא נעלמה מעיניהם של מאמנים ומיד עם סיום העונה הוא קיבל מספר פניות, גם מהליגה הלאומית וגם מליגה א.ממידע שמגיע אלינו הוא מקבל כל מיני הצעות מקבוצות שונות מליגה ב’ עם תנאים טובים והוא מסרב לחתום.

בלטה מסר בתגובה: “כן, כרגע אני חושב שאני צריך לנסות להתקדם ולהשתפר, אני עוד צעיר, הכסף זה לא כל כך מה שמעניין אותי, כרגע אני אעבוד קשה ובעזרת ה׳ אגיע לאן שאני רוצה להגיע, יש כל מיניי כיוונים וסוכן שהוא שדואג לי להכל ובודק לי את המקום הכי טוב”.

לשאלתנו לגבי גילו הצעיר 22 בלבד הוא ענה: “אני מאמין בעבודה קשה ובכוח הרצון שלי, אני לא מוותר ועובד קשה אני מקווה שאני אגיע לקבוצה שיהיה בה את המאמן שידע להאמין בי ואני יחזיר לו”.
אברהם בלטה עשה את צעדיו הראשונים בארץ בשנת 2008, כאשר עלה עם משפחתו מאתיופיה והתיישב במרכז הקליטה במבשרת ציון.

שם, הוא למד את השפה העברית והסתגל לחיים בישראל. בשנת 2010, עברה המשפחה להתגורר בשכונת צור שלום בקרית ביאליק, שם החל אברהם להתבלט בכישוריו הספורטיביים.
בלטה המוכשר נהג לשחק כדורגל במגרש של המתנ”ס המקומי, יחד עם אחיו תומר. באותן שנים, קבוצת מכבי צור שלום התאמנה במקום, ולא ניתן היה להתעלם מהכישרון של אברהם.
קרן כנפו, מאמנת הקבוצה, הבחינה ביכולותיו והזמינה אותו לשיחה. בפגישה זו, היא הביעה את רצונה לראות אותו מצטרף לקבוצה שלה. כבר למחרת, אברהם קיבל את ההזמנה באופן רשמי.
המעבר למכבי צור שלום התברר כהחלטה מוצלחת. בעונתו הראשונה בקבוצה, אברהם הפך למלך השערים עם יותר מ-50 שערים.
הישג זה לא נעלם מעיניהם של מגלי הכישרונות של מועדון מכבי חיפה, שהזמינו אותו להצטרף לאקדמיה היוקרתית שלהם.

באקדמיה של מכבי חיפה, המשיך אברהם להפגין את כישוריו המרשימים. בעונה הראשונה הוא כבש 24 שערים, ובשנה שלאחר מכן הצליח לשבור את שיאו האישי עם 40 שערים.
הישגיו המרשימים הציבו אותו כאחד השחקנים המבטיחים ביותר בכדורגל הישראלי, וכעת נותר לראות מה יהיה הצעד הבא בקריירה של הכוכב הצעיר.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף קבוצת מקומונט

כדאי להכיר