בשיתוף Q ELITE BEAUTY
רימה מטר מטירה היא אישה שוברת מוסכמות, שמוכיחה שבעזרת עשר אצבעות ועם הרבה אמביציה, גב מהבעל ועזרה מאמא שלה בגידול ארבעת ילדיה – אפשר לבנות אימפריית יופי עבור נשים. היא רצה למרחקים ארוכים: התחילה בתור שכירה במספרה בהוד השרון עברה לספר בבית, משם נדדה למקום קטן ואינטימי בטירה ובסופו של התהליך הזה, שדרש הרבה התמדה והתמקדות במטרה: היא המריאה לבעלות על סלון יופי ענק במרכז העיר, אליו זורמות נשים מכל חלקי הארץ וגם מחו”ל.
מטר בכלל חשבה שתהיה מורה: “חלום חיי היה לעבוד במשרד החינוך, אבל התעסקתי גם בעיצוב שיער כתחביב.” היא מעידה על עצמה. לפני שהתברגה למערכת החינוך, בעלה עמיר, הפתיע אותה ליום ההולדת עם מתנה ששינתה את מהלך חייה: קורס אצל ספר הצמרת שוקי זיקרי בתל אביב. לא כולם תמכו בכיוון הזה, אמא של רימה למשל טענה שחשוב לרכוש השכלה מסודרת כדי להצליח. אבל עם השנים רימה הוכיחה לה שהיא טעתה. “אמא שלי ידעה שאני במסלול קשה ותובעני והיא קצת חששה, אבל הוכחתי לה לכולם שהכול אפשרי. היום היא מאוד מפרגנת וגאה בי”. מציינת רימה.

אצל שוקי זיקרי, היא רכשה את הידע והמיומנויות לעיצוב שיער ברמה הכי גבוהה שיש, והתאהבה בתחום. במקביל להכשרה המקצועית היא למדה איפור אצל מיקי בוגנים ובנוסף למדה ועבדה במספרה פרטית בהוד השרון, שם התמידה במשך שבע שנים ולמדה לשלוט בטכניקות חדשניות בתחום. מאז ועד היום, רימה משתלמת ועוברת באופן קבוע הדרכות והשתלמויות אצל המומחים של חברת לוריאל כדי להתעדכן בכל החידושים בתחום.
בסוף התקופה במספרה בהוד השרון, רימה החלה לשלב גם מעט עבודה מהבית והלקוחות שהגיעו אליה התלהבו. השם שלה עבר מפה לאוזן וכך אחרי שלוש שנים של עבודה מהבית, היה ברור לרימה שכבר אין מספיק מקום לכל הלקוחות שזרמו אליה.
כך החלה האימפריה להמריא.
ביקשנו מרימה לספר לנו איך, מעבודה כשכירה ועבודה בקטן מהבית התרחב העסק שלה לסלון יופי ענק עם שם ומוניטין מוכרים בארץ ובחו”ל. היא התפנתה עבורנו מהעבודה האינטנסיבית שלה שלעולם לא נגמרת, לראיון:

מה עשית כשבבית כבר לא היה מספיק מקום לקבל את כל הלקוחות?
“הטיפוס שלי בסולם היה בהדרגה. בלי למהר. לאט-לאט. כשבבית כבר היה צפוף ולא היה מספיק מקום לכל הפעילות, פתחתי מספרה קטנה והעסקתי שם גם עובדות שמומחיות לטיפול וטיפוח הציפורניים. עבדנו במקום הקטן הזה שמונה שנים ואז גם שם התחיל להיות צפוף. לא היה מספיק מקום לכל הפעילות שהלכה וגדלה וגם לא מספיק חנייה לכל הלקוחות שזרמו אלינו. ”
ומה היה הצעד העסקי הבא שלך?
“הבנתי ששוב הגיע הזמן לגדול והחלטתי לעבור למקום גדול ומאוד נגיש שיש בו חנייה ללקוחות.”
איך כל זה מסתדר עם חיי משפחה?
“אמא שלי מאוד עוזרת עם האוכל, הבית והילדים והבעל תומך כל הזמן. הוא יד ימיני והוא מנהל את כל הצד הפיננסי ואת הסוכנים והספקים. שנינו למדנו הוראה, אני פניתי לתחום אחר לגמרי והוא המשיך והיום הוא מורה לחינוך גופני ומאמן ויש לו חדר כושר, אבל הוא תמיד מוצא זמן לעזור לי.”
באיזה קשיים נתקלת בדרך?
היו כל מיני בעיות ואתגרים, אבל מכל התנסות כזו התחזקתי. יש שמקנאים והיו שניסו לשים רגליים, אבל אני המשכתי והצלחתי. יש תמיכה ועזרה מכל המשפחה. גם מהמשפחה שלי וגם מהמשפחה של בעלי וזה הכי חשוב. הם גם באים להתפנק פה במספרה. אני עושה שיער לכל המשפחה המורחבת.”
מה עם מתחרים?
“כל כמה מטרים יש פה מספרות קטנות וגם ספריות שעובדות מהבית. אנחנו היום סלון יופי ומספרה גדולים ומקצועיים עם היקף לקוחות גדול מאוד. סלון היופי שלי מתפרש על פני כ-180 מ”ר עם 7 עמדות לפן ותספורות, 2 עמדות איפור מחלקה לשעווה וגבות ומחלקות מניקור, פדיקור, לק-ג’ל ובניית ציפורניים.”
משלבת את ניהול המקום עם עבודה כמעצבת שיער?
“ברור שאני גם עובדת בעצמי. זו אהבה שלי ואני לא מוותרת עליה. אני מתמחה בצבעים, טיפולי שיער מיוחדים, כמו שיקום תלתלים, תספורות מיוחדות, גוונים, בליאז’ (צביעה לבלונד), פן וצמות. בנוסף לניהול ולעבודה בסלון גם פיתחתי ליין שלי, של מוצרי קוסמטיקה מעולים: זו סדרה מדהימה של שמפו, מסיכה לשיער וסרום. קיט באיכות מאוד מאוד גבוהה.”
מה סוד ההצלחה שלך?
“אני אף פעם לא אמרת ‘לא’ ללקוחה, אני לא מתפשרת על איכות של העבודה ושל המוצרים. כך למשל, ניתן להשיג אצלינו גם את מוצרי היוקרה האיכותיים של היצרנית Kérastase פריז, שהוא המותג המוביל בעולם בשוק מוצרי השיער. היצרנית מספקת את המוצרים שלה רק ל-200 מספרות וסלוני יופי נבחרים בישראל שנותנים שרות פרמיום, ברמה הכי גבוהה. אנחנו נבחרנו כאחת מה-200 האלה. המוצרים שלהם הם הכי הכי יוקרתיים ואיכותיים שיש והשימוש בהם מייצר מייד שינוי משמעותי לשיער.”
מה שעות העבודה אצלכם?
“אנחנו עובדים כל יום ,כולל שישי-שבת, מאחת עשרה לפני הצהריים ועד עשר בלילה. היתרון בזה שפתוח כל כך הרבה שעות, הוא שאנחנו מקבלים כל אחת, גם את מי שמגיעה בלי תור. אפשר גם להתקשר מעכשיו לעכשיו ולהגיע. אנחנו תמיד מקבלים, אין דבר כזה להגיד לא ללקוחה.
זורמות לפה נשים מכל הארץ, יהודיות וערביות בכל הגילאים, ביניהן חלק גדול הן לקוחות קבועות מכוכב יאיר, מירושלים, מאום אל פאחם, מאבו גוש ועוד מקומות. אצלי בסלון יש שלום בית בין יהודיות וערביות. כולנו כמו משפחה אחת וזה שאנחנו פתוחים בשבת מאוד נוח לחלק מהן, בעיקר לאלה שעסוקות מאוד בימי השבוע. יש לקוחות שממש מבקשות שאפתח גם בעיר שלהן, אבל אני מרגישה שאני חייבת להיות כל הזמן כאן, בעסק שלי.”
שמענו שיש אפילו לקוחות שמגיעות מחו”ל, זה נכון?
מחייכת: “כן, זה נכון. מגיעות אליי לקוחות מאירופה שלא מוכנות שאף אחת חוץ ממני יגע להן בשיער. פעם הציעו לי לסגור עבורי כרטיס טיסה, שאגיע לעשות תסרוקות ללקוחות שלי בגרמניה. בגרמניה יש קהילה של נשים ערביות שמספרות לי ששם לא עושים פן כמו שאנחנו רוצות, כי לרוב הלקוחות שם יש שיער חלק טבעי. יש לי לקוחה שבעלה מנהל בית חולים בגרמניה. בכל חופשה שלה בארץ, היא באה במיוחד למספרה שלי לעשות גוונים.”
חשבת על פתיחת סניפים שמישהו אחר ינהל להתחיל רשת?
“אני חולמת לפתוח בחו”ל. הייתי כבר בדובאי 4-5 פעמים ולמדתי את השטח, אינשאללה אני פותחת שם ואולי בעלי ינהל שם.”
בואו להנות בסלון היופי של רימה, להיות חלק מהחוויה המיוחדת הזו ולצאת יפות וקורנות:
טל’ 050-7120697
בשיתוף Q ELITE BEAUTY