מאמני הכושר שהפכו לסלבס

מומחי הכושר שחברו למפורסמים, הפכו לסלבס בעצמם ומובילים קמפיינים של מיטב מותגי הספורט • האם זה פוגע באמינותם?

דניאל דוד שליבו // צילום: יח"צ

ספורט הוא כבר מזמן דרך חיים, ובגדי ספורט כבר לא נשארים בין כותלי חדר הכושר. האאוטפיטים שאנחנו נהנים להזיע בהם הם הצהרה אופנתית לכל דבר, ומותגי ספורט רבים הבינו שמאמני כושר שמאמנים ידוענים - הפכו לכאלה בעצמם. חלקם יצרו עימם שיתופי פעולה שונים, הכוללים עיצוב קולקציות קפסולה, מיתוג של קבוצות ריצה ועוד. 

"החיבור בין ידוענים ותחום הספורט עם מותגים קיים מאז ומעולם", מסביר יגאל בראון, מנכ"ל הבצפר ואיגוד הפרסום הישראלי, "תמיד היו שיתופי פעולה עם כדורסלנים, אצנים, שחיינים ושחקני טניס, אלא שכעת תחום אימוני הכושר הפרטיים הפך ללהיט. כל מי שיורד לגינה יכול לראות מתאמנים ומתאמנות בליווי מאמנים, וחברות הספורט מחפשות את החיבור הזה כי המאמנים נחשבים פרזנטורים ממליצים - יש להם ערכים של ספורט, בריאות וכושר מצד אחד, ונכסים דיגיטליים ברמה של מספרי העוקבים ברשתות החברתיות מצד שני".

דוגמה מובהקת משוק הספורט העולמי היא חברת פומה, שמשתפת פעולה עם מאמנים בעולם ושיתוף הפעולה הנוכחי שלה מתקיים עם לואיס המילטון, מאמן בעל שם עולמי, תחת הסלוגן "Forever Faster". הרעיון מאחורי שיתוף הפעולה הזה הוא שאנו חיים בעולם מהיר, לחוץ ואינטנסיבי, ולכן האימונים והריצות הם הדלק שלנו, ומה שאנחנו לובשים עוזר לנו להרגיש טוב באימון. מנטרה זו הובילה לשיתוף פעולה עם המילטון כאשר פומה השיקה נעליים לגברים במהדורה מיוחדת בשם Mantra FUSEFIT. 

לואיס המילטון ב"פומה" // צילום: יח"צ

המאמנים הופכים לסלבס

בארצנו הקטנטונת אמנם יש פחות מאמנים ופחות מתאמנים - אולם לא פחות שיתופי פעולה. אחד הבולטים שבהם הוא של חברת ריבוק ישראל, שהשיקה קולקציית ספורט הנושאת את שמה של אירה דולפין, מאמנת הכושר של הסלבס. דולפין מאמנת, בין השאר, את נטלי דדון, טיטי איינאו, ליטל שוורץ, ענבר לביא, נסרין קדרי, מורן מזור ונועם פרוסט. 

"השוק בישראל השתנה גם מבחינת אופנה ולבוש ספורטיבי וגם מבחינת ספורט ותוצאות", אומרת דולפין, "המגמה מגיעה מחו"ל, שם הכל אפשרי. נשים בגיל מאוחר מתחילות לעשות קרוספיט, לרוץ מרתון ולעשות אימונים אינטנסיביים שהן לא חלמו עליהם בגיל 20. בארץ אנחנו נחשפים לתופעה במדיה וברשתות החברתיות, והכל מתלבש גם עם מותגים מובילים. מאמני כושר מובילים, שיש להם אג'נדה וערך מוסף, בהחלט עברו לפרונט. חלק מהם הם גם סלבס - מוזמנים לאירועים ולהשקות, מקדמים מוצרים ומובילים דעת קהל.

"שיתוף הפעולה עם ריבוק הוא הישג ענק מבחינתי. ריבוק הוא מותג ספורט בינלאומי, עם פרזנטורית ענקית כמו גל גדות. עצם זה שהם מכירים בחשיבותי ובתרומה של שיתוף פעולה כזה נותן לי אינדיקציה כמה כוח יש לי בתחום הזה".

הקולקציה המשותפת של דולפין וריבוק מותאמת לתחומי הספורט שבהם מתמחה דולפין, דוגמת אימון בסטודיו, ריצות, TRX, אימונים פונקציונליים, אימוני נשים לפני ואחרי לידה, אימוני HIT ועוד. טווח מחירי הבגדים נע בין 149.90 ל־219.90 שקלים. 

אירה דולפין // צילום: אייל אסרף

חזקים באינסטגרם

חברת אדידס ישראל מציעה גם היא שיתופי פעולה עם שני מאמני כושר: נתי אבידן ודניאל דוד שליבו. "הסטודיו שלי ממותג אדידס, כל המאמנים שעובדים אצלי לבושים אדידס ואנחנו נציגי מכירות מהלכים", אומר נתי אבידן מסטודיו נתי אבידן, "מאות מתאמנים עוברים אצלנו ביום ומדובר בקהל היעד של המותג, אשר נחשף בעזרתנו לקולקציות של אדידס. יש לנו חשבונות אינסטגרם חזקים שעוזרים לקדם את המותג, והלקוחות שלנו מקבלים הטבות שונות מאדידס".

אבידן בטוח שמאמני הכושר עברו לפרונט. "בעיניי קיימות שלוש קבוצות: האחת היא חדרי הכושר, שהפופולריות שלהם הולכת ופוחתת, השנייה היא סטודיו לקבוצות שהופך פופולרי יותר ויותר, והשלישית היא תחום האימונים האישיים שנוסק בשנים האחרונות. המקצוע הפך מבוקש מאוד ומאמן כושר הוא כבר לא רק איש מקצוע שעוזר להתחטב ולרדת במשקל, אלא מודל לחיקוי לאורח החיים שאנשים רוצים לסגל לעצמם".

נתי אבידן ב"אדידס" // צילום: דניאל יכבס

דניאל דוד שליבו מוסיף כי "מאמני כושר פוגשים עשרות, אם לא מאות, מתאמנים ביום. ההתקשרות שלי עם החברה מתרחשת בשני מישורים: האחד במסגרת תפקידי כמאמן קהילת הריצה Adidas Runners Tel Aviv, שם אני פוגש ומאמן על בסיס קבוע מאות רצים כמאמן ריצה וכמאמן הכוח של הקהילה. אני תמיד לובש ונועל אדידס ומקבל על בסיס יומי בקשות להמלצות על ביגוד ועל נעלי ריצה, שתמיד מלוות בגילוי נאות שאני עובד עם המותג. אני גם מייצג את אדידס במרוצים ובמרתונים ברחבי העולם. במישור השני יש את האימונים הקבוצתיים, האישיים ואימונים בחברות גדולות, ואת עמוד האינסטגרם שלי כמוביל דעה בתחום הבריאות והלייף סטייל".

ומה עם האמינות שמשדרים שיתופי הפעולה? "בתור מוביל דעת קהל, בין שמדובר במאמן כושר ובין שבמקצוע אחר, אתה חייב להישאר נאמן לאמת שלך", אומר שליבו, "לעולם לא אעבוד עם מותג שאני לא מאמין בערכים שלו ובמסר שהוא מייצג".

מבינים את חשיבות הריצה

מותג הספורט UNDER ARMOUR השיק לאחרונה את נעלי Hovr, המיועדות לריצה למרחקים קצרים וארוכים. כחלק ממהלך ההשקה העולמי של המותג, חברה UNDER ARMOUR בישראל לקבוצת ריצה המתאמנת לקראת המרתון שיתקיים באמסטרדם בחודש אוקטובר. בקבוצה חברים טניסאי העבר אנדי רם, יעל בר זוהר וגיא זו־ארץ, וחבריה מתאמנים בבגדי המותג ובנעלי HOVR.

"אנחנו מרוצים מאוד מהמשוב שאנחנו מקבלים מחברי הקבוצה לגבי הנעליים", מסבירה רוני גינזבורג, מנהלת השיווק של המותג, "אין ספק שהמהלך הוא הצלחה בשבילנו ונרחיב אותו לקבוצות נוספות. קבוצות ריצה אלה הן מהקבוצות הוותיקות והגדולות שבקבוצות הריצה הקיימות בארץ, ובראשן עומד המאמן הוותיק ערן שומרון, הבעלים של E-SPORTS. ייחודן של קבוצות הריצה הללו, ובכללן גם קבוצת הריצה של UNDER ARMOUR, בכך שהן מורכבות ממתאמנים מכל שכבות הגיל מרחבי הארץ, לא בהכרח מרצים מקצועניים, אך מכאלה שמבינים את חשיבות הריצה לאיכות חייהם".

מימין לשמאל: "UNDER ARMOUR ,"HOVR; "סולאר בוסט", אדידס; "אולטרה בוסט", אדידס 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר