כך קמלה האריס משתמשת בהופעתה החיצונית כדי להעביר מסרים

המועמדת לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית מצליחה ליצור סיפור שלם דרך הבגדים והסגנון האישי שלה • האריס בוחרת בדרך כלל ללבוש חליפות מחויטות ורשמיות, הכוללות טוויסט מעניין שיוצר את התדמית החביבה שלה

קמלה האריס בעצרת בחירות בצפון קרוליינה. צילום: Getty Images

אופנה מאז ומתמיד הייתה חלק בלתי נפרד מהצהרות פוליטיות שונות. פוליטיקאים נוהגים להשתמש באופנה ככלי לשינוי תדמית ולהעברת מסרים, כאשר צבעים, גזרות וסגנונות יכולים להשפיע רבות על התפיסות הפוליטיות ועל איך שהציבור רואה את חשיבות הנושאים המדיניים, הכלכליים והחברתיים בהתאם.

החל ממסע הבחירות של 2020 בארה"ב, פרשנים פוליטיים ומבקרי אופנה מנתחים לעומק את בחירות הלבוש של קמלה האריס, שנחשבת לאחת המתלבשות המעניינות, שמצליחה ליצור סיפור שלם דרך הבגדים והסגנון האישי שלה. 

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Kamala Harris (@kamalaharris)

דרך הפריטים שהיא בוחרת ללבוש, קמלה מצליחה להעביר סיפור שלם ואחיד, שבא לידי ביטוי דרך קונספט וויזואלי שכמעט לא משתנה: בכל כנס או מסיבת עיתונאים, נוכל לראות אותה בחליפה מחויטת בעלת שני חלקים, הכוללת מכנסיים מחויטים וז'קט תואם, בדרך כלל באותו צבע או הדפס.

אם מסתכלים על הפרטים הקטנים, האריס תלבש לרוב ז'קטים עם כפתור אחד בודד ומכנסיים בגזרה רחבה, שמגיעים במגוון צבעים מעניינים כמו מג'נטה, ורוד, צהוב בהיר וכחול רך. לפעמים היא גם משחקת עם גזרות שונות ומשלבת בלייזרים הכוללים כריות כתפיים.

החליפה הסגולה הזכורה של האריס בטקס ההשבעה של ביידן, צילום: AFP

אמנם מדובר בחליפות מחויטות שבדרך כלל מזוהות עם קוד הלבוש הרשמי ועם המעמד הגבוה, אך הגזרה והצבע שהאריס בוחרת הם קלילים יותר ופונים גם לקהל מודרני וצעיר יותר. החליפות שלה מוגדרות כ"חליפות כוח", שמצד אחד משדרות עוצמה ומעניקות לה אלמנט אסרטיבי ומצד שני מציגות אותה בצורה מקצועית, נעימה ואלגנטית.

נדמה כי המטרה של האריס היא להציג תדמית "כל אמריקנית" חביבה ועממית, שכן היא לעיתים קרובות נוהגת ללבוש מעצבים אמריקניים (ואפרו-אמריקניים) מבטיחים ולתמוך בכישרונות צעירים. את המראה ה"עממי" שהיא משיגה בזכות הצבעים והגזרות, האריס משלבת יחד עם נראות רשמית ומקצועית - כזו שאפשר "לסמוך" עליה, שכאמור באה לידי ביטוי דרך חליפות מחויטות ותואמות.

קמלה האריס על שער ווג, צילום: צילום מסך

בפברואר 2021, הצטלמה האריס לשער מגזין ווג האמריקני בלוק קז'ואל פשוט שכלל טי שירט לבנה, מכנסיים שחורים ובלייזר דק, אליו שידכה סניקרס של קונברס - בחירה מפתיעה מאוד עליה היו ביקורות רבות לשני הצדדים. 

באותו השער, האריס ביקשה להיראות עממית ולפנות לציבור האמריקני ולכן לבשה בגדים שהביאה עימה מהבית. הביקורות התחלקו לשני מחנות: אלו שטענו כי האריס נראית אמיתית וטבעית, ובכך גורמת לאנשים להתחבר אליה, ואלו שחשבו כי פריטי הלבוש אינם מכבדים את המעמד וכי האריס נראית כמו "השכנה החביבה מהבית ממול". 

בכל אופן, נראה כי בחירות הלבוש של קמלה האריס בסבב הבחירות הנוכחי מצליחות לשלב את האלמנט הקז'ואלי יחד עם הסגנון הרשמי ובכך להדהד את המסרים שלה בקרב הציבור האמריקני ובאמצעי התקשורת השונים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר