שושלת קטן עליהם: התוכנית של ויליאם וקייט מידלטון נחשפת

ספר חדש מגלה כי קייט מידלטון ווויליאם עמדו מאחורי התגובה הקשה לראיון של מייגן מרקל והנסיך הארי אצל אופרה • "אם לא נתעקש על זה, אנשים יחשבו שזו האמת"

הנסיך ויליאם והנסיכה קייט באירוע צדקה. צילום: רויטרס

עוד סוף שבוע עבר והנה מגיע עוד פרט מעניין מאחורי מערכת היחסים הרעועה בין מייגן מרקל והנסיך הארי לקייט מידלטון, ויליאם ושאר בני משפחת המלוכה הבריטית.

הפעם מדובר בקטע שפורסם מתוך ספר חדש "אנשי החצר: הכוח הנסתר מאחורי הכתר" (Courtiers: The Hidden Power behind the Crown) של עיתונאי ה"טיימס" ולנטיין לואו בו הוא מפרט את תגובת משפחת המלוכה לראיון של הארי ומייגן אצל אופרה ווינפרי במרץ 2021, בו בני הזוג העלו האשמות על גזענות בתוך המשפחה.

הנסיך הארי ומייגן, צילום: אי.פי

לואו כותב כי על דוברות הארמון הוטלה המשימה לצפות בתוכנית האמריקנית ולשקול תגובה ציבורית מתאימה. הוא מוסיף כי היו אלה ויליאם וקייט, כיום הנסיך והנסיכה מוויילס, שביקשו "להחמיר" את ההצהרה, והוא אף מביא ציטוט של מקורב שחושף: "שניהם היו בעלי דעה אחת שיש צורך בתגובה שדוחה על הסף את מה שנאמר בראיון".

"הוא (ויליאם) אמר, 'זה באמת חשוב למצוא את הדרך הנכונה כדי לוודא שמה שאנחנו אומרים הוא שזה לא נכון '. קייט בהחלט הייתה מאחוריו בעניין הזה".

לפי הספר, "זו קייט שהתעקשה בבירור על הנקודה, 'ההיסטוריה תשפוט את ההצהרה הזו, אם לא נדחה אותה על הסף, כל מה שהם אמרו ייתפס כאמת'".

מכאן שמאחורי הביטוי המפורסם "במרחק הזמן הזיכרונות עשויים להשתנות" שנכלל בתגובה הפומבית של בית המלוכה עומדים ויליאם וקייט.

פרומו לריאיון עם הנסיך הארי ומייגן מרקל / CBS

כזכור, במהלך הראיון לאופרה אמרה מייגן כי בעת הריונה עם ארצ'י בני המלוכה הביעו חשש מצבע עורו של התינוק שעתיד להיוולד למרקל שאמה אפרו-אמריקנית. בשונה מהפרוטוקול האומר שברגע שהנסיך צ'ארלס יורש את אליזבת כמלך ארצ'י מקבל אוטומטית תואר נסיך, במשפחת המלוכה שקלו לשלול את הזכות הזו מבנם של הדוכסים.

יום לאחר שהתוכנית שודרה בבריטניה יצאה התגובה הרשמית של בית המלוכה: "המשפחה כולה נעצבה לגלות את ההיקף המלא של הקשיים והאתגרים שעברו הארי ומייגן בשנים האחרונות. למרות שבמרחק הזמן הזיכרונות עשויים להשתנות, הטענות לגזענות נלקחות במלוא הרצינות ויטופלו בידי המשפחה באופן פרטי".

במהלך סבבי הפרסום של הארי עם צאת ספר הזיכרונות שלו Spare, הארי אמר שמעולם לא האשים את משפחת המלוכה בגזענות והוסיף כי דבריו פורשו בצורה שגויה על ידי העיתונות הבריטית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר