העדויות והסיפורים המצמררים שתועדו וסופרו מהטבח של ה-7 באוקטובר ואלה שטרם, מעוררים זעזוע וחלחלה מאכזריות מחבלי חמאס ומרחץ הדמים הנוראי שביצעו, כשבין אלפי הקורבנות גם מאות נשים, נערות ותינוקות שקולן לא זוכה לתהודה בעולם דווקא מהגופים המתיימרים לייצג את זכויותיהן ולהגן עליהן.
ארגון אחד שכזה הוא ארגון הנשים של האו"ם שפרסם דו"ח מפורט ב-20 באוקטובר על מצבן של הנשים בעזה בזמן המלחמה ובימים שלאחריו עוד מספר מאמרים, כשבכולם בחר להתעלם לחלוטין מהזוועות ומההתעללות שעברו נשים, נערות וילדות ב-7 באוקטובר בטבח בישראל. שום קריאה לשחרורן, שום דרישה להתערבות מצד נציגי הצלב האדום, שום אזכור למצבן.
ביום ראשון עלה לרשת קמפיין בינלאומי נגד שתיקת נשות האו"ם (unwomen@) שמלווה בהאשטאג MeToo_UNless_UR_a_Jew#.
הקמפיין חושף את מלוא המידע הרלוונטי למצבן של נשים הן בעזה והן בישראל ומעמת את האו"ם עם עמדותיו החד צדדיות.
View this post on Instagram
הוא כולל מספר מרכיבים ביניהם שילוט חוצות שמתוכנן לעלות בימים הקרובים ברחבי ישראל בצירים מרכזיים כולל שילוט מרכזי על איילון ובפעימה שנייה במיקומים אסטרטגיים בארה"ב ובאירופה, נוכחות דיגיטלית בפלטפורמות המובילות, פעילות סושיאל מדיה, האשטאג ויראלי ואתר ייעודי הכולל את המידע המלא באנגלית וקורא לחתום על עצומה נגד ארגון זכויות הנשים של האו"ם על כך שלא גינה את פשעי המלחמה שנעשו בנשים ישראליות בטבח של ה-7 באוקטובר.
בנוסף כולל הקמפיין גם סרטונים אילמים של קרובות הנרצחות, הנאנסות, הנפגעות והחטופות שמגנות את ארגון הנשים של האו"ם על התעלמותו מהזוועות ומגדיר את התנהגות הארגון כ- UN Believable, UN Forgivable ו-UN Justified כשבנוסף יעלו סרטונים של מובילות דעה בישראל ובעולם שיצטרפו לגינוי האו"ם.
באתר שהוקם הוכרז כי מטרת הקמפיין היא לאסוף מיליון חתימות מתוך כוונה להצהיר ולהעביר את המסר המפורש כי חייה של כ-ל אישה באשר היא חשובים באותה המידה וכי לא יעמדו מנגד וישתקו.
"הנשים שקולן לא נשמע"
מאחורי הקמפיין העוצמתי עומד צוות שלם שעובד בהתנדבות כשמי שיזמו ומובילות אותו הן היזמית דניאל אופק שייסדה למחרת ה-7 באוקטובר את מיזם ההסברה Angle שנועד לסייע לישראל לנצח במאבק על דעת הקהל הבינלאומית ואשת השיווק נטאלי ליבסקי.
"חשוב לי מאוד להדגיש כי אומנם ההאשטאג מציין את הנשים היהודיות", מספרת לנו נטאלי, "אך זו רק דוגמה לעוולה גדולה בהרבה. ההתעלמות של הארגון מתייחסת לכל אישה מכל מוצא או לאום שקולה לא נשמע".
ובפועל מה באמת קורה בארגון?
"קולה של כל אישה, נערה וילדה יישמע, זה המסר שחרוט על דגלו של ארגון נשות האו"ם, אבל בפועל זה לא עובד ככה. זה אמור להיות גוף אובייקטיבי. זה גוף שממומן מהרבה מאוד גופים גדולים וכזה שנושאים אליו עיניים. תחשבי שאם גוף כמו קוקה קולה לדוגמה תורם להם כספים, אז אני ואת תורמות בעקיפין לארגון שבסופו של יום מתעלם מאחוזים גדולים מאוד של נשים שעליהן הוא כביכול אמור להגן ואת קולן הוא אמור להשמיע".
View this post on Instagram
איך הקמפיין התקבל עד כה?
"זה תופס תאוצה באופן מדהים. בשלושה ימים בלבד שהוא באוויר באופן רשמי, נרשמו מעל ל-360 אלף כניסות לאתר ממדינות מכל העולם - מקסיקו, תאילנד ואפילו אנטארקטיקה ונאספו כבר קרוב למאתיים אלף חתימות. יש לנו גם עמוד באינסטגרם שצובר עוקבים והמטרה היא להגיע לכמה שיותר אנשים בעולם כולל לשמות הגדולים והמשפיעים ביותר כמו גל גדות ונועה תשבי לדוגמה.
"אסור לנו לעבור בשתיקה על האדישות וההתעלמות של האו"ם בכלל וארגון הנשים בפרט לפשעים שבוצעו נגד נשים ישראליות", מוסיפה דניאל בהצהרה מטעם הקמפיין. האו"ם נתפש כארגון אמין ואובייקטיבי והוא נותן השראה לארגונים אחרים ברחבי העולם השואבים ממנו מידע, נושאים אליו עיניים ופועלים בהתאם לאג'נדות. עמדותיו המוטות גורמות לישראל נזק אדיר ועל כן התגייסנו לחשוף אותן ולהציג את המציאות כפי שהיא. ככל שנקדים להתמודד עם הסילופים, כך נצליח למתן את דעת הקהל השלילית נגד ישראל שנוטה להתבצר בעמדותיה במהלך הזמן".
מיהו בעצם קהל היעד של הקמפיין?
"הקמפיין פונה אל קהל מערבי בינלאומי בגילאים 19-35, בדגש על ארה"ב, כשרבים בקבוצת הגיל הזו מזהים את עצמם עם מטרות 'צודקות' ורואים את עצמם כבעלי השקפה נאורה ופתוחה הבשלים לקלוט מידע ולהיות מושפעים ממנו".
להערכתה של דניאל, הקמפיין יעורר תהיות ושאלות על הקלות שבה ארגון של האו"ם מסלף את המציאות והאם הוא עושה זאת גם בסוגיות בינלאומיות חשובות נוספות. בנוסף תתעורר גם השאלה מדוע כספי המיסים של מדינות שונות צריכים לממן את הפעילות של גוף כל כך לא אמין.
"כרגע הקמפיין הוא השלב הראשון בלבד. מיפינו את כל הגופים המממנים את האו"ם ואנחנו דורשים מהם להפסיק את שיתופי הפעולה עמו ולבטל כל מימון עתידי של פעולותיו, כשבין הגופים הללו ישנם תאגידים בינלאומיים מהגדולים בעולם כמו קוקה-קולה, יוניליוור ופרוקטר אנד גאמבל שתורמים לו כספים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו