.jpg)
דלתות הזזה בחלל המגורים מחוררות בהשראת המשרביה המרוקאית, ומטילות צללים מרהיבים על חלל המגורים. תכנון: רות ארד, צילום: אסף פינצ'וק
.jpg)
השימוש בגווני טורקיז, חול ומטאל מתכתבים היטב עם סגנון העיצוב הים תיכוני. תכנון: רות ארד, צילום: אסף פינצ'וק

מוטיבים גאומטריים בהשראת המשרביה, ממוקמים בלב דלת הכניסה ויוצרים רמיזה לסגנון העיצובי המגדיר את חלל המגורים. דגם: קיוטו לייט מבית רב בריח. תכנון: אירנה אלבז, צילום: אולגה סולן
כתמי צבע
כתמי צבע הם דרך נהדרת להפיח בחלל המגורים משב רוח רענן. זה יכול להיות באמצעות פריטים דקורטיביים שתשלבו בספריה או על הקיר, וזה יכול להיות באמצעות פריטי ריהוט. המינונים הם שחשובים והם יצילו אתכם מקטסטרופות. אם בא לכם שתי כורסאות אפופות צבע, דאגו שהרקע שלהן יהיה בגוון אחיד ושקט. באופן הזה תצרו איזון מתבקש. אם בחרתם לקשט את הקיר עם תמונה או אלמנט דקורטיבי אחר, הוסיפו כרית נוי באחד הגוונים שמופיעים על הקיר, כך תצרו הרמוניה. ואם תרצו לדייק עוד יותר, מומלץ לבחור בגוון בעל הנוכחות המינורית ביותר, שעל הקיר, ולו להתאים את כרית הנוי. ומספיקה כרית אחת כדי לרמז על הקשר. אין צורך להעמיס.

כורסת קטיפה יוצרת כתם צבע בחלל המגורים. מיקומה על רקע קיר במראה בטון חשוף יוצר קונטרסט נעים וניקיון עיצובי. תכנון: דורית וינברן, צילום: עודד סמדר

חלל חמים מתבסס על גוונים מונוכרומטיים נהנה מכתמי צבע ירקרקים המגיעים מהצמחיה הנשקפת מבעד לחלון.תכנון: הלל אדריכלות. שירה מוסקל והדס רוט צילום: עודד סמדר
.jpg)
השימוש באלמנטים שחורים ככתם צבע, הולך ונעשה מקובל בשנים האחרונות בתחום עיצוב הפנים. את הדלת הלבנה החליפה דלת כניסה שחורה ומעוצבת שמדגישה את הקווים הנקיים בחלל המגורים. דגם: בייסיק מבית רב בריח. תכנון: גל ברגר, צילום: גדעון לוין.
.jpg)
אלמנט דקורטיבי על קיר חלל המגורים מתכתב עם כריות הנוי שעל הספה הממוקמת תחתיו. תכנון: סטודיו טולה, צילום: מאור מויאל
.jpg)
שימוש בגוון חמרה יוצר חיבור הרמוני בין פינת האוכל לסלון. תכנון: אריאלה עזריה ברקוביץ. צילום: אלעד גונן
.jpg)
כתמי הצבע יכולים לבוא לידי ביטוי בנגיעות מרומזות ועדיין להיות בעלי נוכחות משמעותית. תכנון: אבי סילוק ושמעון ויצמן. צילום: שי אפשטיין
.jpg)
שטיח ססגוני יוצר כתמי צבע המכניסים אל החלל חיים ואופטימיות. תכנון: אתי וונדרמולן צילום: עודד סמדר
.jpg)
שתי כורסאות ססגוניות מקבלות איזון מאופק ממערכת הקיר השחורה שבגבן. תכנון: תהילה גור, צילום: אלעד גונן

כרית נוי וכסא בגוון צהוב, מבליחים מתוך חלל בגוונים מונוכרומטיים. תכנון: ליעד יוסף. צילום: אלעד גונן
שימוש בטפט
הטפט הוא סוג של כוכב מנצח. אפשר לבחור מתוך קולקציות מרהיבות את הטפט האהוב עליכם – זה יכול להיות טפט שמדגיש טקסטורה מיוחדת, צבעוניות מעניינת או הדפסים שונים. יישום הטפט על הקיר אינו מלכלך ואינו דורש היערכות מיוחדת. כמה שעות והחלל שלכם מחודש. זוכרים את המינונים מהפיסקה על כתמי הצבע? גם כאן אותו הדבר. אם בחרתם טפט ססגוני או בעל דוגמה דומיננטית, כדאי לבחור מקטע מוגדר אחד. כך יודגש טעמכם המשובח בלי להפוך את החלל לפתטי.

שימוש בטפט עם דוגמה מעולמות הצומח מתקבל היטב בחלל, בייחוד כשהוא מתכתב עם הצמחיה בשטחי החוץ. תכנון: אירה שריג, צילום: אלעד גונן

השימוש בטפט מאפשר שינוי מהיר, נקי ומשמעותי. תכנון: מיטל כנען, צילום: עינת דקל
משחקי מרקמים
לצד צורה וצבע, גם למרקמים השונים ובעיקר למפגש ביניהם, יש חשיבות כשרוצים ליצור עניין בחלל. שילוב שטיח צמרי על רצפה חלקה מעניק ממד חשוב לחלל. העיצוב המודרני,אגב, נוטה להשתמש בשטיחים דקים יותר ממה שהיה מקובל בעבר. קטיפות רכות לצד אלמנטים המשלבים רשתות, יוצרים מפגש בין גס למעודן, בין אטום לאלמנטים שמאפשרים לראות מבעדם. זכוכיות מעוטרות שפוגשות משטח חלק למגע. מראה מסוג זה ניתן לפגוש בדלתות כניסה, למשל, המשלבות חלון זכוכית. מראה מאופק של סלון יקבל מידה נכונה של רוך מווילון פשתן המדגיש קווים מעוגלים ועוד.

חלל עשיר במפגשי טקסטורות יוצר חלל מלא בעניין מצד אחד, ומצד שני, כזה ששומר על ארשת מאופקת והרמונית. תכנון: דורית וינברן, צילום: עודד סמדר.
.jpg)
גוון שחור אצילי בגימור קטיפתי פוגש בזכוכית מעוטרת ומעליה פסי מתכת מוזהבים בגימור חלק. מפגש מרהיב ומעניין בין מרקמים וגימורים שונים, יוצר מראה עשיר ברבדים. דגם: וורסאי מבית רב בריח

ידית בגימור מט ורקע לבן לדלת, שניהם בגימור חלק. מרכזה של הדלת חושף משחקים גאומטריים המתגבשים יחדיו למעין יריעה דקורטיבית שיוצרת מגע תלת ממדי. דגם: נארה מבית רב בריח

שטיח צמרי על רצפה חלקה בגימור מבריק, וילון שקוף למחצה המאפשר חדירת קרני אור, מעקה זכוכית חלק מאפשר לראות בעדו, עומד בניגודיות מעניינת לספת העור האטומה, המהווה פריט מרכזי בחלל. המון חיבורים, רובם עדינים מאוד, אך משמעותיים למראה הסופי המתקבל. תכנון: נועה קופרמן, צילום: עודד סמדר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו