לכל אחד סיפור משלו: 4 רעיונות לעיצוב שולחן

שולחן צבעוני, מנימליסטי או כזה מושתת על יצירה מקומית • כך תהפכו את המפגש לארוחה לאסתטית ויוצאת דופן

שולחן בצבעוניות משמחת, קולקציית BARRO עשויה מטרקוטה, טולמנ'ס דוט. צילום: יח"צ טולמנ'ס דוט

לכל שולחן יש סיפור, והסיפור הזה הוא מה שכל אחד יחליט לספר. לפני שאתם רצים לחנויות או לארון הכלים שלכם, הקדישו כמה רגעים ליצירת הסיפור המיוחד שלכם. קבלו ארבעה רעיונות לארבעה סיפורים שונים לשולחן – מהמינימליסטי ועד זה שמושתת על יצירה מקומית. 

השולחן המינימליסטי

מה זה בדיוק? שולחן מינימליסטי הוא שולחן שיאופיין בקו נקי מאוד, במראה חף מכל עומס.  השילוב בין הכלים ידגיש את הגאומטריה שמפגישה קווים ישרים עם מעוגלים.

פלטת צבעים: המינימליזם יכול לבוא לידי ביטוי עם כל גוון, אך לרוב הצבעים המנוכרומטים (שחור, לבן, בייז', אפור) יהיו הצבעים הבולטים, והמזוהים איתו ביותר.

טיפ נוסף: יצירת קונטרס תעצים את המינימליזם. למשל, אם בחרתם פלייסמט שחור, מקמו עליו כלים לבנים, אם הצלחת למנה העיקרתי שחורה, מקמו בתוכה צלחת למנה ראשונה בגוון לבן או אפור בהיר. באופן הזה תוכלו ליצור משחקים רבים, שיעצימו את הקונספט.

סט כלים בהשפעת המינימליזם היפני, נעמן, צילום: תמי בר שי

השולחן הטבעי

מה זה בדיוק? השולחן הטבעי יעניק את מלוא הכבוד לחומרים הטבעים ולצבעוניות שקרובה ככל הניתן למה שמייצר הטבע. המראה הטבעי יכול להיות מאורגן ומסודר, אך לרוב הסידור הפראי ידגיש טוב יותר את החיבור לטבע שבחוץ.

אלגנטי ומינימליסטי, חומרים מהטבע,  prat living, צילום: יח"צ

פלטת הצבעים: צבעי עץ בהיר וצבעי שלכת חומים יעמדו במרכז פלטת הגוונים הטבעית.

טיפ נוסף: הדרך להעצים את המראה הטבעי היא באמצעות אגרטל ובתוכו סידור פרחים. ואם תרצו לדייק עוד קצת, אז על סידור הפרחים להיות עשיר בצמחיה – שילוב של ענפים גבוהים מסודרים ברישול, ידגיש את הסגנון.

שולחן במראה טבעי, FOX HOME, צילום: דניאל לילה

השולחן האופטימי

מה זה בדיוק? אופטימיות מגיעה משימוש באחד משני עולם - העולם הצבעוני והעולם השמיימי. לצבע קיים משקל רב ביצירת תחושה טובה ואופטימית. גוון ורוד או צהבהב הם הרבה יותר אופטימים מגווני שחור ואפור. הגוונים השמיימיים אלו שמזכירים צבעי מים עדינים, יוצרים מעטה נעים שמפיח תקווה. המראה השמיימי מעודן יותר מצבעוניות תוססת, אך בשני המקרים האווירה האופטימית תשמר בשיאה.

שולחן לבן מעורר תקווה ערוך עם כלים מסדרת נובו, נעמן, צילום: תמי בר שי

פלטת הצבעים: גוונים מעודנים של לבן, ורדרד, לבן ותכלת או צבעוניות עזה של גוונים נוכחים ומשמחים.

טיפ נוסף: שילוב סט סכו"ם מוזהב לצד הכלים השמיימיים, יעצים את המראה העדין, וידגיש את הנימה האופטימית.

אופטימיות שמיימית, FOX HOME, צילום: דניאל לילה
צבעוניות ים תיכונית, RENBY, צילום: יח"צ רנבי

השולחן הישראלי

מה זה בדיוק? השולחן הישראלי מושתת כולו או לפחות רובו על תוצרת מקומית - כלי אוכל והגשה וכלים דקורטיבים כמו פמוטים ואגרטלים - כולם מוצאים את מקומם בקולקציות פרי ידיהם של היוצרים המקומיים. סצנת העיצוב המקומית בפריחה וזה הזמן לזהות מעצבים צעירים ולהתחיל ליצור את האוסף הפרטי שלכם.

מבחר כלים בהירים עם דוגמה מעודנת, מעיין בן יונה, צילום: איה ווינד

פלטת הצבעים: יש מעצבים כמו מעיין בן יונה שמזוהים עם צבעוניות נוכחת מאוד, שמשלבת פלטות ניוד ועד שימוש בצבעוניות עזה של כחולים, ירוקים, ורודים ואדומים. למטריאל גירלז, של זוג הקרמיקאיות עדי טל ושי ג'רסי, צבעוניות שמתמקדת בפלטה של חומים – מחום צהבהב בהיר ועד חום שוקולד כהה. לכל מעצב מאפיינים צבעוניי אחרים שמגדירים אותו.

אגרטל קרמיקה עשוי בשילוב אדמה מקומית, מטריאל גירלז, צילום: מעין דיסקין

טיפ נוסף: גם אם אתם לא מתכוונים לרכוש עכשיו סט שלם חדש- השקיעו באגרטל גבוה ואולי גם זוג פמוטים, שיעמדו במרכז השולחן, ויחברו אותו עם עיצוב ישראלי.

קערות ואגרטל עשויים בשילוב אדמה מקומית, מטריאל גירלז / צילום: מעין דיסקין

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר