הצמד המנצח שעושה את שולחן האוכל

נמוכים או גבוהים? רחבים או צרים? צבעונים או מונוכרומטיים? - קבלו את מצעד קנקני וכוסות השתייה

קנקן זכוכית, טולמנ'ס דוט. צילום: אמיר מנחם

קנקני שתייה וכוסות הם מפריטי החובה על כל שולחן אוכל. מדובר בתוספת קטנה שאם תקפידו לבחור נכון תעשה לכם שינוי גדול. זה הזמן להיפרד מכל מיני גיבובי קנקנים וכוסות ולבחור לעצמכם פעם אחת סט מעוצב ומלא סטייל.

הסט לא חייב להיות גרנדיוזי או מתוחכם, פשוט להיות סט שלם עם אמירה עיצובית. בשביל זה כדאי להתייחס לכמה נקודות שיכוונו אתכם לבחור את מה שמתאים לכם. 

חומרים

החומרים המובילים בתחום הכוסות והקנקנים הם פלסטיק וזכוכית. הפלסטיק נחשב בעבר לחומר נחות, אבל השנים פשוט עשו לו טוב. מעצבי המוצר ראו בו אתגר ובשנים האחרונות אנחנו זוכים לראות לא מעט עיצובים מרשימים בפלסטיק ולעיתים קשה להבחין האם מדובר בפלסטיק או זכוכית.

קנקן מתוך סדרת כלי פלסטיק, גולף & קו, צילום: יח"צ

היתרון הגדול של הפלסטיק הוא המחיר הנמוך והעמידות שלו. על אף התחרות שמציב הפסלטיק, הזכוכית עדיין שומרת על המקום האלגנטי והקלאסי ומציעה מגוון אפשרויות שמשלבות צבעים, צורות ודוגמאות.

חומר נוסף הוא הקרמיקה. מדובר בחומר שהיה פופולרי יותר בעבר הרחוק כחומר לעיצוב וייצור קנקני שתייה, בין השאר בשל העובדה שקרמיקה שומרת היטב על קור. בשנים האחרונות רואים יותר ויותר מחוות לעבר, כשבקולקציות השונות משלבים קנקנים וכוסות קרמיקה לשתייה קרה.

מקבץ קנקנים וכוסות מקרמיקה, ZARA HOME / יח"צ

קנקן זכוכית, כוסות שתיה ויין, CASTRO HOME / יח"צ

צבעוניות

הקשת רחבה וכנראה שתצליחו למצוא את עצמכם די בקלות. אם אתם צבעוניים בנשמתכם, אז צבעי הכחול, הורוד, האדום וצבעים עזים נוספים יהיו נכונים לכם.

אם אתם מאלו שמאוהבים בצבעי הניוד והפודרה תוכלו לשים לב שהם קבלו ביטוי גם בקולקציות הקנקנים והכוסות. אם אתם מאוהבי הקלאסיקות תמצאו כמעט בכל קולקציה את הפריטים הקלאסיים בצבעים נייטרלים, בגימורים שקופים.

קראף וכוס עם טקסטורה בדוגמת ספירלה, FOX HOME / צילום: טל טרי

טקסטורות

תפקיד הטקסטורות הוא ליצור עניין עיצובי בעיקר כשמדובר בפריטים בעלי גוון אחד.

הקנקנים והכוסות עם הטקסטורות מתאימים למי שמחפש עניין אבל לא רוצה לצעוק אות ו- למשל כוסות וקנקן עם טקסטורה של קווי ספירלה מעוגלים שנראים על גבי הפריטים. מרחוק אולי לא תבחינו בהם אבל כשמתקרבים, ובמיוחד כשאוחזים בכוס, אפשר לחוש את דוגמת הספירלה או כל דוגמה בולטת אחרת.

קלאסיקה מזכוכית, ZARA HOME / יח"צ

קנקני תרמוס מעוצבים להגשה, סולתם, צילום: גל בן זאב

צורה

עדינים או גרנדיוזים? קנקני השתייה מגיעים במנעד דוגמאות - מתרמוס שעוצב כקנקן שתייה מודרני ומעודכן ועד קנקנים מעודנים מזכוכית שיכולים לשמש גם כאגרטל.

יש קנקנים גבוהים וצרים וקנקנים נמוכים ורחבים. הבחירה היא על בסיס הטעם האישי, ולעיתים גם נכנס שיקול פרקטי - קנקן בעל קיבולת גבוהה יותר אולי יהיה פרקטי מקנקן קטן יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר