לא רק נועה קירל: סובלת מחצ'קונים ועור חסר ברק? – זה מה שאת צריכה לעשות

חום, לחות וגם לחץ גורמים להופעה של פצעונים על הפנים • עם סוף הקיץ זה הזמן לנקות את העור ביסודיות ולהכין אותו לקראת העונה הקרה

נועה קירל במסיבת העיתונאים בפארק הירקון. צילום: משה בן שמחון

אחרי שהודיעה על ביטול ההופעה בפארק היום, שיתפה נועה קירל תמונה עם "חבר חדש", או בשמו הפשוט: חצ'קון.

עונת הקיץ עם השמש, הים והחום יכולה להותיר את עור הפנים שלנו דהוי ומותש, וגם עם לא מעט פצעונים. אחרי חודשים של חשיפה אינטנסיבית לקרני UV ולחומציות הים, חשוב לתת לעור את הטיפוח הנכון כדי להחזיר לו את הברק והלחות. מה מומלץ לעשות וכיצד להכין את העור לקראת עונת החורף הקרה?

נועה קירל עם "החבר החדש" / אינסטגרם

פילינג

פילינג עוזר להסיר את התאים המתים ולהחיות את העור. אחרי הקיץ, פילינג עמוק יכול לנקות את העור ביעילות ולהחזיר לו את הברק הטבעי שלו. חפשו פילינגים המכילים חומצות פרי (AHA) או חומצה סליצילית, שמתאימים לעור עייף וחסר חיות

מסכת לחות אינטנסיבית

 לאחר הקיץ, העור זקוק למנת לחות נוספת. מסכות לחות המועשרות בוויטמינים E ו-C, ותמציות צמחים יכולות לשפר את גמישות העור ולמלא אותו בלחות חיונית. טיפול כזה מעניק לעור תחושת רעננות ומזין אותו מחדש.

לנקות את הפנים מנזקי הקיץ. אילוסטרציה, צילום: GettyImages

קרמים וחומרי הזנה ליום וללילה

בעונות מעבר יש לשים דגש על הזנה טובה של העור בחומרים עשירים, מקרם לחות ליום ולילה ועד מסכות הזנה המעניק לעור מראה רענן ובריא. יש לעשות הפרדה בין אזורי הפנים השונים כגון: עיניים, שפתיים, צוואר ופנים, ולהזין כל אזור לפי החומרים המיועדים לו. כידוע תהליך התחדשות התאים קורה במהלך הלילה שאנו ישנים

 טיפול בקולגן

טיפולי קולגן מסייעים לשפר את האלסטיות של העור ולהפחית את סימני הזדקנות מוקדמים. מכשירים המזריקים קולגן לעור או טיפול בקולגן חיצוני יכולים לעזור לשפר את מראה העור ולהחזיר לו את החיוניות.

טיפולי פנים המשלבים חומצות

טיפולי פנים המשלבים חומצות, כמו חומצה לקטית או חומצה גליקולית, מסייעים לחדש את העור ולהפחית כתמים כהים שנגרמו מחשיפה לשמש. חומצות אלו מקדמות את תהליך התחלופה התאית ומסייעות בעור חלק ובריא יותר.

 שימוש בשמנים טבעיים

לאחר הקיץ שילוב של שמנים טבעיים בעור יכול לסייע בהחזרת הלחות ולהרגיע את העור. שמנים כמו שמן רוז היפ, שמן ארגן ושמן קוקוס יכולים להוות תוספת מצוינת לשגרת הטיפוח.

קרם הגנה

כבר הוכח מזמן כי לקרני השמש תרומה משמעותית בהאצת הזקנות העור, בעונות המעבר יש נטייה לחשוב שקרני השמש מלטפות ונעימות. אך גם קרניים חמימות ומלטפות טומנות בחובן סכנה ונזקים לעור, לכן יש להשתמש במסנני קרינה SPF.

אל תשכחי קרם הגנה גם כשהשמש לא חזקה. אילוסטרציה, צילום: GettyImages

ומה עושים עם החצ'קון?

נקו את הפנים פעמיים ביום עם סבון פנים, אל תגעו עם הידיים בפנים והחליפו מגבת בתדירות גבוהה. קרמי הגנה לפנים ברובם נוטים להעלות את רמת השומן בפנים, לכן, הסובלים מעור שומני, בעייתי ואקנתי חייבים לבחור במקדם הגנה ללא רכיבים קומודוגניים. 

ובכל מקרה, אל תתפתו לשחק עם החצ'קון, אתם עלולים לעשות יותר נזק ולגרום לכתם שייקח זמן רב להחלים ממנו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר