העור יבש? כך תשמרי על שגרת טיפוח זוהרת בחורף

אישה מורחת קרם פנים | צילום: gettyimages

הרוחות היבשות והקור פוגעים לנו בעור הפנים, ואנחנו כאן עם כל הטיפים לשמירה על עור רענן • אל תדאגו, לא שכחנו גם את השיער • ויש גם טיפ לעצלניות

החורף בפתח, הסתיו כבר כמעט מאחורינו, ובמדינת ישראל כמו במדינת ישראל, אי אפשר לעשות זאת בלי כמה ימים עם רוחות מזרחיות, שמוציאות לכולם את החשק לעשות משהו. מי שבעיקר נפגע מהמצב הוא עור הפנים שלנו, שמנסה להסתגל לסיטואציה, וחוטף מכל הכיוונים, מה שעשוי לגרום ליובש, פצעונים וגירויים. נפגע נוסף הוא השיער שלנו, שנעשה יבש, שבור ומאבד את הברק שלו.

ליאת הלפרט פליסר, סמנ"כלית הפיתוח של של דרמלוג'יקה ישראל, מסבירה: "עונת החורף היא התקופה הכי טובה בשנה לטפל בעור ולשקם אותו מנזקי הקיץ. העור שלנו לרוב יסבול אחרי העונה החמה מפיגמנטציה, קמטוטים ונזקי שמש. זאת ההזדמנות שלנו להשתמש ברכיבים פעילים ולשקם את העור".

גם מורן גוטרפריד, ארומתרפיסטית שעובדת עם המותג האורגני ecoLove, מסכימה איתה, ומתייחסת גם לתנאי מזג האוויר הנוכחיים: "עור יבש בחורף משפיע על איכות החיים שלנו", היא מסבירה. "העור מתוח, חסר ברק, מלווה בסדקים ולפעמים גם גורם לגירודים. במצב כזה העור לא מפריש מספיק שומן טבעי, מה שעלול להשפיע ישירות על מערכת החיסון שלנו", היא אומרת.

אישה עם מסכת פנים. הקפידו על שגרת טיפוח מזינה בחורף, צילום: Getty Images

 

חשוב לשים לב, כי יש הבדל בין עור יבש ועור מיובש. עור יבש, הוא סוג עור, שיש להתאים לפיו את שגרת הטיפוח בכל עונות השנה, עם מוצרים מותאמים, שמעניקים לו לחות ומונעים גירויים. עור מיובש לעומת זאת, הוא מצב זמני של העור, שנגרם כשמחסום ההגנה הטבעי של העור נפגע, ולא מסוגל לשמור בתוכו מספיק מים לשמירה על הלחות. כשהעור נמצא במצב לחות אופטימלי, הוא נראה חיוני ובריא, ומחסום ההגנה שלו שומר עליו מפני התייבשות, אדמומיות וגירויים.

אז מה עושים במקרה של יובש, ואיך מתאימים את שגרת הטיפוח לחורף? 

  • אל תוותרי על ניקוי הפנים: גם אם אתן מרגישות שאין צורך - בחורף מזיעים פחות, ונחשפים לפחות לכלוך, הדבר אינו נכון. העור שלנו חשוף במהלך היום לזיהום וללכלוך, ויש להקפיד על ניקוי יסודי לפני השינה, ולאחריו מריחת סרומים, קרמים מזינים ומסכות, שיזינו את עורכן בלילה.
    הקפידו על שגרת טיפוח בסיסית, צילום: Getty Images

     

  • העור התייבש? בחורף אפשר לחזור להשתמש בקרמים כבדים יותר, שאינם מבוססים על ג'ל או מים, כמו שאנחנו אוהבות בקיץ. הקרמים יעשירו את העור, ולטובת אקסטרה לחות - ניתן להשתמש בתכשירים עם סרמידים, שלוכדים את הלחות ושומרים עליה בעור ככל הניתן. ניתן ללכת גם לטיפול קוסמטי מקצועי לבוסט של לחות לעור, אבל גם לאחריו – יש להקפיד על הזנה מלאה בלחות לשמירה על התוצאה.

    סרום סירקולר של דרמלוג'יקה, נותן לעור בוסט של לחות. 304 שקלים. 25% הנחה על הפריט השני במבצעי הבלאק פריידי, צילום: יח"צ

     

  • קרם הגנה: בחורף אמנם קרינת השמש נמוכה יותר, יש עננות, ואנחנו יוצאים פחות החוצה, אבל אסור לוותר על השלב החשוב של מריחת קרם הגנה בשגרת הטיפוח בבוקר - גם בחורף. ההמלצה שלנו – בחרו בקרם הגנה עם מסנן מינרלי, שטוב יותר לגוף שלנו.

  • שימוש ברכיבים פעילים:  החורף הוא הזדמנות מצוינת להשתמש בתכשירים פעילים שאסורים לשימוש בחשיפה עם השמש. הבולט שבהם הוא כמובן הרטינול, שמשפר את מרקם העור ומחדש אותו, והיום ניתן להשיג אותו במינונים שונים – כל אחת לפי מצב העור שלה והרגישות שלה לחומר.

    סדרת ביוטי קולגן H של נוטרי קר, הכוללת קרם פנים, קרם הזנה וסרום חומצה היאלורונית. 399 שקלים, צילום: Nutri Care

    קרם לחות אקטיב של סבוקלם, להרגעת עור אדמומי, רגיש ומגורה. מחיר מבצע - 74 שקלים, צילום: יח"צ

     

  • שתיית מים: הקפדה על שתיית מים מרובה גם כשקר, תסייע לנו לשמור על עור מתוח ובריא. נסו לפתוח את הבוקר עם חצי ליטר מים לפני שתאכלו משהו או תשתו את הקפה, ושתו בין 12-10 כוסות ביום.

  • ציפית לכרית: הקפידו להחליף את ציפית הכרית בכל כמה ימים – יום יומיים על צד אחד, הפיכה לצד השני ליום-יומיים, ולכביסה. הקפדה על ניקיון הציפית תמנע פצעים מיותרים על הפנים, ותשפר את מצב הפנים. כמו כן, ציפית מכותנה עשויה לייבש את העור, ולכן במיוחד בחורף מומלץ לעבור לציפיות מסאטן (צורת ייצור של כותנה) או משי, שישמרו על הלחות בפנים.

  • קיצור המקלחת: כן, למרות שחורף, והמקלחת חמימה ונעימה, דעו שמים חמים מייבשים את העור יותר ממים קרים, ולכן מומלץ לקצר את זמן המקלחת בחורף במים חמים ככל הניתן.

  • לחות בכל חלקי הגוף: בחורף העור שלנו חשוף לרוחות ולקור, שעשויים לגרום לעור שלנו להתייבש. הכניסו לשגרת הבוקר ולשגרת הערב מריחה של קרם גוף איכותי על החלקים הבעייתיים, ושמרו עליהם גמישים ובריאים. מומלץ להשתמש בקרמים עם שמנים טבעיים – מקדימה, שיאה, ארגן, קמומיל, אלוורה, שקדים או אבוקדו. ניתן להשתמש בפילינג עדין בזמן המקלחת כדי להסיר תאי עור מתים שהצטברו, ולאחריו למרוח קרם לחות. אל תשכחו להזין גם את הידיים בקרם ייעודי.

    שפתון של סבוקלם לשפתיים סדוקות, מועשר בוויטמין E ו-C. מחיר מבצע - 22.50 שקלים, צילום: יח"צ

    קרם גוף לעור יבש של ecoLove, 34.90 שקלים, צילום: עדי גלעד

    קרם ידיים לעור יבש של ecoLove. 19.90 שקלים, צילום: עדי גלעד

     

  • שיער יבש: גם השיער שלנו נחשף לרוח, לקור ולמעבר מחדר חמים לסביבה קרה בפתאומיות. בחורף נסבול בעיקר מקצוות מפוצלים, שיער יבש, וחוסר חיוניות כללית של השיער ואובדן הברק. ההמלצה שלנו – הקפידו על גזירת הקצוות מפעם לפעם, והשתמשו לפחות פעם בשבוע במסכה מזינה, שתחזיר לשיער את הברק. בחורף אנחנו גם נוהגים להשתמש יותר בפן לשיער, כדי לא לצאת לקור בשיער רטוב, ואנחנו מזכירים - אל תוותרו על חומרים שיגנו על השערה לפני השימוש בחום. טיפ חשוב: אל תמרחו מסכה על שורשי השיער, כדי להימנע משומניות יתר.

    מסכת שיקום לשיער של Moroccanoil, לשימוש פעם בשבוע. 190 שקלים, צילום: יח"צ
    מסכת שיער אקספרס של גליס, 39.90 שקלים, צילום: הנסן חול

     

  • טיפ של אלופים: אתן מתכננות להתפנק באמבטיה ארוכה וחמימה בחורף? הכניסו שיבולת שועל לתוך גרב וסגרו אותה. הניחו אותה בתוך האמבטיה לכמה דקות, עד שיצאו מהגרב מים לבנים עם החומרים המזינים של שיבולת השועל. עכשיו האמבטיה תקל על העור היבש והמגורה, ותוכלו להתפנק עד הסוף.
    פילינג לגוף של Moroccanoil, לשימוש יומיומי. 110 שקלים, צילום: יח"צ

     

    לא מתאימה לך שגרת טיפוח קפדנית? הקפידי על שלושת השלבים הבסיסיים, שישמרו על עורך - ניקוי הפנים לפני השינה, הנחת קרם לחות בערב ובבוקר על עור נקי, ושימוש בקרם הגנה במהלך היום.

    תקנו בחוכמה: בחודש הקרוב נראה הרבה מבצעים והנחות, וכדאי לנצל את הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי כדי לבצע רכישות חכמות של מוצרים שבאופן רגיל לא היינו יכולות להרשות לעצמנו.

 ומה הטיפ המנצח שלכן לחורף? כתבו לנו בתגובות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר