ראש השנה תשפ"ד, 2023 יחול השנה ב-15 בספטמבר (ערב ראש השנה), יום שישי ויימשך עד ליום ראשון בערב (צאת החג), ב-17 בספטמבר.
ביום שישי כט' באלול, ייכנס ראש השנה בערב, במעבר ל-א' בתשרי ויימשך למשך יומיים מערב שישי עד לערב ראשון, ב' באלול אז יסתיים החג ומיד לאחריו, ביום שני, ג' באלול יצוין צום גדליה שיחל מעלות השחר עד לצאת הכוכבים. בירושלים בשעה 19:07 ובתל אביב בשעה 19:04.
ביום שבת (א' תשרי), קוראים בבית הכנסת בשני ספרים. בספר א' את פרשת "וה' פקד את שרה" (בראשית כא', א') ובספר ב' את פרשת "ובחודש השביעי" (במדבר כט', א'). ההפטרה היא "ויהי איש אחד מן הרמתיים".
ביום ראשון (ב' תשרי), מוציאים שוב שני ספרים. בספר א' קוראים את פרשת "ויהי אחר הדברים" (בראשית כב', א'), ובספר ב' קוראים את פרשת "ובחודש השביעי" (במדבר כט', א'). ההפטרה ביום זה היא "כה אמר ה' מצא חן".
זמני כניסה ויציאת החג בערים נוספות:
אילת: 18:26-19:21
אלעד: 18:26-19:22
טבריה: 18:24-19:20
מודיעין: 18:19-19:22
נתיבות: 18:28-19:23
חברון: 18:31-19:21
צפת: 18:24-19:21
קידוש לראש השנה החל בשבת
יש המוסיפים בהתחלה - מתוך תהילים כ"ג:וּבְיוֹם שִׂמְחַתְכֶם וּבְמוֹעֲדֵיכֶם וּבְרָאשֵׁי חָדְשֵׁיכֶם וּתְקַעְתֶּם בַּחֲצֹצְרֹת עַל עֹלֹתֵיכֶם וְעַל זִבְחֵי שַׁלְמֵיכֶם וְהָיוּ לָכֶם לְזִכָּרוֹן לִפְנֵי אֱלֹהֵיכֶם אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם.
סַבְרִי מָרָנָן (ועונים: לחיים)
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם בּוֹרֵא פְּרִי הַגֶפֶן.
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר בָּחַר בָּנוּ מִכָּל עָם וְרוֹמְמָנוּ מִכָּל לָשׁוֹן וְקִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו. וַתִּתֶּן לָנוּ יְיָ אֱלֹהֵינוּ בְּאַהֲבָה אֶת יוֹם (בשבת: הַשַׁבָּת הַזֶה וְאֶת יוֹם) הַזִּכָּרוֹן הַזֶה אֶת יוֹם טוֹב מִקְרָא קֹדֶשׁ הַזֶה, יוֹם (בשבת : זִכְרוֹן) תְּרוּעָה (בשבת : בְּאַהֲבָה) מִקְרָא קֹדֶשׁ, זֵכֶר לִיצִיאַת מִצְרָיִם.
כִּי בָנוּ בָחַרְתָּ וְאוֹתָנוּ קִדַּשְׁתָּ מִכָּל הָעַמִּים, וּדְבָרְךָ מַלְכֵּנוּ אֱמֶת וְקַיָּם לָעַד. בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ, מְקַדֵּשׁ (הַשַׁבָּת וְ)יִשְׂרָאֵל וְיוֹם הַזִּכָּרוֹן.
כשחל יום ב' של ראש השנה במוצאי שבת, עושים קידוש והבדלה יחד, לפי הסדר של יקנה"ז (ר"ת: יין (בורא פרי הגפן), קידוש (אשר בחר בנו), נר (בורא מאורי האש), הבדלה (המבדיל בין קדש), זמן (שהחיינו). והיינו שאומרים את ברכת "הגפן" ו"אשר בחר בנו" כלמלעלה, ואז (במוצאי שבת) מוסיפים כאן:
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ, אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, בּוֹרֵא מְאוֹרֵי הָאֵשׁ. (אָמֵן)
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ, אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, הַמַּבְדִּיל בֵּין קֹדֶשׁ לְחוֹל, בֵּין אוֹר לְחֹשֶׁךְ, בֵּין יִשְׂרָאֵל לָעַמִּים, בֵּין יוֹם הַשְּׁבִיעִי לְשֵׁשֶׁת יְמֵי הַמַּעֲשֶׂה. בֵּין קְדֻשַּׁת שַׁבָּת לִקְדֻשַּׁת יוֹם טוֹב הִבְדַּלְתָּ, וְאֶת יוֹם הַשְּׁבִיעִי מִשֵּׁשֶׁת יְמֵי הַמַּעֲשֶׂה קִדַּשְׁתָּ, הִבְדַּלְתָּ וְקִדַּשְׁתָּ אֶת עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל בִּקְדֻשָּׁתֶךָ. בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ, הַמַּבְדִּיל בֵּין קֹדֶשׁ לְקֹדֶשׁ.(אָמֵן)
אומרים שהחיינו בשני הלילות (גם בלילה השני, בין כשחל יום ראשון בשבת ובין כשחל בחול):
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶה.