המגיפה הנפשית מתפשטת: אלפי פניות לער"ן

רוב הפונים - צעירים • בשבוע הבא: ועידת החוסן הנפשי של "ישראל היום" • המנהלת המקצועית של ער"ן: "הפנייה בווטסאפ לא מייצרת אצלם איום כי הם לא מזוהים"

שיחת טלפון, אילוסטרציה, צילום: GettyImages

כמה חודשים לאחר שבער"ן (עזרה ראשונה נפשית) השיקו שירות בווטסאפ, דובר העמותה חושף כי יותר מ-8,000 פניות התקבלו באמצעות היישומון הפופולרי, רובן של צעירים.

לדברי נדב גלאון, כ-50% מסך כל הפונים לשירות הם בני הנוער (17-13) ומתבגרים (24-18), 70% מהפניות התקבלו על ידי בנות/מתבגרות נשים, והשאר על ידי בנים/מתבגרים/גברים. בעמותה הגדירו את שתי קבוצות הגיל האלו כקבוצות סיכון מיוחדות בעקבות איום מגיפת הקורונה.

"מאז פרוץ המגיפה שמנו במרכז את הקשיים הנפשיים של מתבגרים וחיפשנו דרך להקל עליהם ליצור איתנו קשר, כי הם מצאו את עצמם לבד בהתמודדות עם קשיי המגיפה", אמר גלאון, "בניגוד למבוגרים, צעירים מתקשים להיפתח וליצור קשר".

עוד עולה מהנתונים, שנחשפים לרגל ועידת החוסן הנפשי של "ישראל היום" שתתקיים ביום שלישי הקרוב במועדון הזאפה מידטאון בתל אביב, כי נושאי פניות נוספים לשירות כללו התמודדות עם קורונה, טראומה ואובדן (15%), התמודדות עם אלימות ופגיעה, לרבות במשפחה וברשת (5%), לימודים ותעסוקה (5%) ואובדנות (5%).

ד"ר שירי דניאלס, המנהלת המקצועית של ער"ן, צילום: יוסי זליגר

ד"ר שירי דניאלס, המנהלת המקצועית של עמותת ער"ן, הסבירה שמתבגרים מתקשים לפנות לעזרה כי הם מפתחים את זהותם על ידי שלילת עולם המבוגרים והתנגדות לו. "הפנייה בווטסאפ לא מייצרת אצלם איום כי הם לא מזוהים, ולכן הם אינם רואים בכך פנייה לעולם המבוגרים", אמרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר