ד"ר עידן קוסובסקי. צילום: ללא

נשלל רישיונו של הפסיכולוג עידן קוסובסקי - שביצע עבירות מין בשני קטינים

משרד הבריאות הודיע כי ועדת המשמעת ביטלה לצמיתות את רישיונו הפסיכולוג שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות • שמו נמחק מפנקס הפסיכולוגים של המשרד • קוסובסקי מרצה אונס מאסר בן 55 חודשים בגין מעשיו, ולפי החלטת בית המשפט, החל מחודש פברואר 2020 נאסר עליו להעניק כל טיפול נפשי למטופלים

[object Object]

משרד הבריאות שלל היום (ראשון) לצמיתות את רישיון הפסיכולוג של ד"ר עידן קוסובסקי מזיכרון יעקב והוא נמחק מפנקס הפסיכולוגים, זאת לאחר שהורשע בביצוע עבירות מין בשני קטינים.

הפסיכולוג עידן קוסובסקי מגיע לדיון בדלתיים סגורות בעליון עם עורכי דינו (2019), צילום: יהונתן שאול

ממשרד הבריאות נמסר כי "המשרד מודיע כי ועדת המשמעת שמונתה לפי חוק הפסיכולוגים, ביטלה לצמיתות את רישיונו של עידן קוסובסקי מלעסוק בפסיכולוגיה ושמו נמחק מפנקס הפסיכולוגים של משרד הבריאות, זאת לאחר שהורשע בעבירות מין חמורות בשני קטינים. יובהר כי הנ"ל מרצה אונס מאסר בן 55 חודשים בגין מעשים אלו וכי על פי החלטת בית המשפט, החל מחודש פברואר 2020 נאסר על קוסובסקי להעניק כל טיפול נפשי למטופלים".

על פי הקובלנה שהוגשה על ידי משרד הבריאות, פעל קוסובסקי מתוך מודעות ובמזיד, כך שהוא הפר את האמון המקצועי בו באופן בוטה, שכן מעשיו עומדים בניגוד לתכלית מקצועו – סיוע למי שבמצוקה.

ד"ר עידן קוסובסקי בבית המשפט בחדרה במהלך הארכת מעצרו ב-2019, צילום: מישל דוט קום

עוד נמסר כי "משרד הבריאות נוקט במדיניות של אפס סובלנות כלפי פגיעות והטרדות מיניות במערכת הבריאות. על מנת לטפל באופן עמוק ומקיף בתופעה הפסולה, פועל משרד הבריאות במגוון צעדים, בניהם, החמרה משמעותית בתקופה האחרונה בעונשים המוטלים על הפוגעים".

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 55 חודשי מאסר על קוסובסקי, שהורשע בביצוע עבירות מין בקטינים. לפי כתב האישום, שהוגש נגדו בשנת 2019, אשר רק חלקו הותר לפרסום, קוסובסקי שימש פסיכולוג חינוכי, ובמסגרת זו טיפל בין היתר בקטינים במרפאה פרטית בביתו. במסגרת זו, במהלך שנת 2019 ביצע מעשים מגונים בשני קטינים בהם טיפל. בין היתר, בקטינים במרפאה הפרטית שבביתו. כמו כן, מכתב האישום עולה שבמהלך אותה שנה הוא ביצע עבירות מין במספר קטינים שהיו בטיפולו ונגע באיבריהם המוצנעים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו