שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.

חשד להרעלת מזון בסניף ג'פניקה

17 סועדים בשתי מסעדות הרשת בכפר סבא התלוננו על חשד להרעלת מזון • מבין המתלוננים, 12 דיווחו על תסמינים של מחלת מעיים • המסעדה נסגרה לאחר ביקורת של משרד הבריאות • תגובת הרשת: "לא הגיעה לידינו כל הוכחה שהנזק נגרם כתוצאה מהמזון שהוגש לאותם סועדים"

צילום: אפיק גבאי // סושי  ,
צילום: אפיק גבאי // סושי

חשד לאירוע הרעלת מזון: אירוע חריג התרחש לפני כשלושה שבועות בשתי מסעדות ג'פניקה בכפר סבא, לאחר ש-17 לקוחות התלוננו על חשד להרעלת מזון. 12 מהסועדים חשו בתסמיני מעיים ללא אשפוזים.

שתי המסעדות בעיר נסגרו בעקבות הדיווחים שהובילו לביקורת של משרד הבריאות, בה התגלו ליקויים תברואתיים, שתוקנו והסניפים נפתחו מחדש לקהל הרחב לאחר מכן.

מרשת ג'פניקה נמסר בתגובה: "רשת ג'פניקה רואה בבטיחות ותברואת מזון בסניפיה ערך עליון.
הרשת עורכת פיקוח תברואי חודשי ודיגום מזונות רגישים למעבדות מוסמכות ומוכרות ע"י משרד הבריאות ומקפידה על מערך וסטנדרט תברואי אחיד בכל סניפיה. אנו מקפידים לקבל את כל חומרי הגלם מספקים ויצרנים מאושרים. הרשת מתייחסת ברצינות ובכובד ראש לכל תלונה שמגיעה מלקוחותיה ולכן מיד עם קבלת הודעת משרד הבריאות על התלונה הוחלט ע"י הזכיין והנהלת הרשת על סגירה יזומה ל-24 שעות לצורך בדיקת הדברים, זאת על אף שנכון לרגע זה, לא הגיעה לידינו כל הוכחה שהנזק הנטען נגרם כתוצאה מהמזון שהוגש לאותם סועדים".

הרשת הוסיפה כי "פתיחת העסק בוצעה לאחר ביצוע ביקורת משרד הבריאות בה הוחלט כי העסק עומד בדרישות ובתנאים התברואיים להפעלתו. נציין כי ברשת סועדים מדי יום כ-20,000 לקוחות והסבירות הינה כי במידה ואכן היו ליקויים כלשהם במזון, רבים אחרים היו סובלים מאותם התסמינים המדוברים. ברשת לא התקבלו כל פניות ו/או תלונות בנושא זה. הרשת וזכייניה פועלים ככל שיידרשו להבטיח את איכות ובטיחות מזון ללקוחותיה ופועלים במשך 18 שנים תחת התקנים והדרישות המחמירות ביותר בכל הנוגע לאיכות המזון המוגש בסניפי הרשת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר