וולט מפחיתה את העמלה למסעדנים

לקראת הסגר השלישי הודיעה חברת השליחויות על הורדת העמלה למסעדנים למשך חודש ינואר • המנכ"לית: "מצפים ליום שנוכל לחזור ולשבת במסעדות"

שליחת וולט בצפון תל אביב // צילום: גדעון מרקוביץ // שליחת וולט בצפון תל אביב

את זעם המסעדנים לקראת הסגר השלישי, שייצא לדרך מחר (ראשון) אחר הצהריים, החליף יאוש. עסקים ברי מזל שמצליחים לתפקד במשלוחים בלבד ייזכו להישאר פתוחים אך דוכני פלאפל ושווארמה לדוגמא, בתי קפה או "סתם" מסעדות שלא מתאפשר להן לעבוד במשלוחים - ייאלצו להיסגר לטווח זמן שבין שלושה לארבעה שבועות לפחות.

חברת המשלוחים "וולט" שפועלת בערים רבות באזור המרכז והשרון, הודיעה היום כי היא ממשיכה בהטבות שלה למען המסעדנים שעובדים איתה ומורידה את העמלה שהיא גובה מהם מ-27% לכ-22%. הסבסוד של החברה, שעלותו מיליוני שקלים, יחל מחר ויימשך לכל אורכו של חודש ינואר. כזכור, זו הפעם השנייה בה מבצעים בחברה את המחווה הזו עבור המסעדנים שעובדים עמה,. בסגר הקודם צמצמו בחברה את העמלה גם כן, ביטלו את עמלות האיסוף העצמי ואף ספגו חלק מעלויות סליקת האשראי לצורך עידוד ההזמנות בטייק אוואי.

ליאור אשכול, מנכ"לית וולט ישראל: "זוהי תקופה קשה עבור המשק הישראלי וענף המסעדנות בפרט. אנו, הרואים במסעדנים שותפים שלנו, החלטנו להירתם ולסייע להם ככל יכולתנו בתקופה קשה זו. אנו תקווה כי המהלך יאפשר למאות אלפי עובדים בענף ולאלפי עסקים תומכים להמשיך ולפעול. כידוע, חברת וולט נועדה להוות פלטפורמה משלימה לפעילות המסעדות ולא תחליף לישיבה בהן. מרגע שההגבלות הפכו את שילוח האוכל ל100% מהכנסות המסעדות, נרתמנו לסייע למסעדנים בשורת מהלכים. בלי המסעדות לא תוכל וולט להתקיים. כולנו מקווים כי תקופה קשה זו תעבור במהרה ואנו מצפים ליום בו נוכל לחזור ולשבת ולבלות במסעדות."

תומר מור מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד": "אנו מברכים את חברת וולט על ההפתחה הגורפת של העמלה שהם גובים מהמסעדנים לחודש הקרוב ל-22% לא כולל מע"מ. בהמשך ישיר להסכמות של "מסעדנים חזקים ביחד" וחברת וולט מחודש אוקטובר של הפחתת העמלות בזמן סגר,  יש לקדם משא ומתן להסדרה קבועה של העמלה עד לפתיחת המסעדות, שהצפי לכך הוא אפריל 2021.

"ההודעה היום זה צעד נוסף ביחסים של מסעדנים חזקים ביחד עם וולט.  אין ספק שכיום לאור הצהרת השף יהונתן בורוביץ על הקמת חברה מקבילה מטעם המסעדנים, יש צורך להיות תחרותיים ורלוונטים ולמרות שאנחנו מברכים את וולט על ההנחה, אנחנו קודם כל מוחים על המצב האבסורדי הזה שבזמן הסגר חברות המשלוחים הופכות למונופול וכתהליך ארוך טווח אנחנו נמשיך בפרויקט עליו הכרזנו השבוע על מנת לייצר ערך  למסעדות ולמסעדנים".

מנגד, לא כל המסעדנים מרוצים מאותה מחווה של חברת המשלוחים. אילן זגדון מבאר שבע, שהגיש תלונה לממונה על התחרות להכריז על וולט כמונופול, טוען: "וולט הורידה את העמלה ל25.74 ולא ל22 % חשוב לדייק וזאת כיוון שהופעל עליה לחץ אדיר ומפני שעל שולחנו של הרגולטור מונחת הפנייה שלי להגבלתה. במקביל בעקבות הרעש שיצרנו ישנה התעוררות בקרב המסעדנים אותם אני מאחד בדיעה אחת. וולט חייבת להפחית עמלות כמו בארה"ב. וולט צריכה להוריד את עמלותיה ל18% במקסימום ולתמיד ולא רק לחודש. גם ידוע שבתחילת סגר ההזמנות ממשלוחים יורדים משמעותית בגלל שאנשים עושים הרבה קניות ואוגרים. אם מחמישה אחוזים שוולט הורידה היא טוענת שהיא מפסידה מיליונים, אז כמה היא מרוויחה על גבנו שהיא גובה 31.6 %"?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר