השף של "פסקדו" קיבל ביקורת רעה - התגובה שלו השאירה את הגולשים המומים

ביקורת שלילית שמתפרסמת ברשת נגד מסעדה, יכולה לעשות לא מעט נזק, אלא אם כן קוראים לך יחי זינו - וזה מה שאתה בוחר לעשות איתה

מסעדת פסקדו. צילום: יהודה פרץ

בעידן שבו כל סועד עם סמארטפון הוא מבקר אוכל בהתהוות, נראה שהכוח לחרוץ גורלות של מסעדות עובר לעתים בקלות יתרה לאצבעות הממהרות להקליד ברשתות ביקורות קוטלות שאינן תמיד הוגנות ויכולה לגרום לנזק רב למסעדות. שיימינג קולינרי ברשתות החברתיות כבר הפך לספורט אכזרי, שבו צלחות נשפטות לא רק על טעמן אלא גם על המראה שלהן, המחיר או החוויה האישית הסובייקטיבית של סועד שפחות התחבר. לעיתים השיימינג יעורר זעם גם בצד נותן השירות והבעלים ויוביל למלחמת מילים שיכולה אף להגיע לאפיקים משפטיים אך לפעמים אפשר גם אחרת.

אמש (ראשון) יחי זינו, השף והבעלים של מסעדת הדגים המפורסמת ועתירת השבחים פסקדו באשדוד, בחר לשתף את 17 אלף עוקביו באינסטגרם דווקא בביקורת לא מפרגנת שקיבל מסועדת מאוכזבת, לקח אחריות והתנצל כשהוא מבטיח שהביקורת לא נעלמה מעיניו והיא תשמש אותו ואת הצוות שלו בתהליך לימוד וגדילה.

יחי זינו, צילום: איתיאל ציון

"זאת חלק מהמציאות שלנו וחשוב לי להציג גם אותה לפעמים", כתב זינו בטקסט שצירף לצילום המסך של הודעת ווטסאפ פרטית שנשלחה לו על ידי סועדת שהגיעה למסעדה שלו עם בעלה ולדבריה יצאה מאוכזבת מהחוויה הקולינרית כשלטעמה (תרתי משמע) המנות היקרות שהוגשו לה סבלו מעודף מליחות והמענה שקיבלה על התלונה שלה למלצרית בזמן אמת לא הייתה מספק.

"יש מלא פרגון ומלא מחמאות", הוסיף ושיתף אך לא הסתתר מאחורי יצירת מצג שווא לרשת שהכל ורוד, כמו שרבים מאיתנו נוטים לעשות ברשתות. "יש גם לא מעט נפילות ולא מעט אכזבות של לקוחות", הוסיף וכתב. "אנחנו עושים הכל כדי שיהיו כמה שפחות, כי לשם כך מסעדות נפתחות. אני לא מכיר מסעדן שפותח מסעדה כדי לאכזב אנשים. עושים הכל כדי לגרום לאנשים לחייך ולמצוא אי של שקט בחיים מדי פעם, אבל זאת המציאות. על בסיס יום יומי. חשוב לי שתדעו שכל צוות המסעדה מסור במאה אחוז למטרה הזו ועושה הכל כדי שהמקרים האלו לא יחזרו על עצמם. סליחה ממי שאכזבנו", לקח אחריות לבסוף והתנצל כשהוא מפציר בעוקביו: "תגידו לנו. זה בונה אותנו. תודה".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Yehi Zino (@yehi17pescado)

הפוסט הכן של זינו זכה ליותר מאלף לייקים ומאות תגובות, מקולגות מהתחום וכן מלקוחותיו הרבים שביקשו לחזק את ידו וחלקו שבחים לגישתו העסקית והאנושית, שכללה גם גילוי לגבי גורלה של המלצרית שהוזכרה בפוסט אותה ביקשו חלק מהמגיבים לפטר, כשזינו ביקש להבהיר שמדובר במלצרית מקצועית שהפעם התנהלה בצורה קצת פחות מתאימה וכי היא ממשיכה לעבוד במסעדה. 

"תגובה מכבדת ומכובדת", כתבו לו בין היתר, "האומץ לפרסם תגובה כזו היא הגדולה שלך. אחד לדור אתה. יש הרבה מה ללמוד ממך. אפס אחוז אגו 100 אחוז נשמה. עידן עמדי של המסעדנים", סיכם אחד העוקבים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר