מי שעבר בימים האחרונים בקניון עזריאלי בתל אביב, התקשה לפספס שלט "Coming Soon" גדול ומסקרן, המבשר על פתיחה של שני מותגי קינוחים אמריקנים מוכרים.
האחד הוא המותג הבינלאומי סינבון, אשר יהיה זה סניפו השני בארץ, אליו יצטרף מותג הגלידות האמריקני המפורסם והפופולארי "קרוול", אשר יהיה זה סניפו הראשון בישראל, השניים ייפתחו זה לצד זה, בנובמבר הקרוב, בקניון עזריאלי בתל אביב.
בחודש יולי האחרון נפתח הסניף הראשון של סינבון, הכולל את המותג סינבון בלבד, בקניון הקריון בקריית ביאליק של קניוני עופר. כעת הסניף חדש, בגודל של כ-100 מ"ר, ישלב את שני המותגים.
בארה"ב, מותג הגלידה "קרוול" מונה סניפים רבים המציעים גלידות רכות ורגילות ועוגות לצד גלידות המוצעות ברשתות השיווק. בארץ הוא יכלול לעת עתה את הגלידות הרכות של החברה בסגנון גלידה אמריקנית וכן קינוחים המשלבים בין שני המותגים.
היזם שעומד מאחורי המותגים הוא ויצ'סלב סוקולין, אשר החליט לפתוח את הרשת בישראל. יש לציין, כי זו לא הפעם הראשונה שמותג סינבון נוחת בישראל. הפעם האחרונה שהמותג נכח בארץ, היתה ב-2011 ולאחר מכן נסגרה הרשת. כעת כאמור המותג חוזר לישראל, כאשר מספר הסניפים ייבחן לדברי הזכיין "לפי אהדת הקהל הישראלי".
אנה מרקוב, מנכלית החברה ודמיטרי מרקוב, מנהל בנייה ותפעול של החברה סיפרו לישראל היום כי "לאחר פתיחת המותג האמריקני סינבון, קיבלנו את הזיכיון של מותג הגלידות האמריקני קרוול. הם אלה שהמציאו את הגלידות הרכות בארה"ב. הרעיון להביא אותם לארץ נוצר משיתוף הפעולה שיש להם בארה"ב עם סינבון. בבתי הקפה שלהם ברשת סינבון, הם מגישים מנות של גלידות קרוול וזה היה די טבעי לעבור לשלב העיסקי בישראל. קרוול זה מותג ענק בארה"ב. יש להם מוצרים ייחודיים בשיתוף הפעולה הזה כמו עוגיות סינבון עם שילוב של גלידה וזה משהו שאנחנו רוצים להגיש בישראל. לא צריך להמציא את הגלגל, יש כבר מנות קיימות. המותגים בעזריאלי תל אביב יהיו תחת קורת גג אחת. הם יהיו מותגים נפרדים עם המנות שלהם ויהיו גם כאמור מנות משותפות".
באשר לטעמי הגלידות, נכון לכרגע התכנון הוא להגיש גלידות רכות בלבד. "מכיוון שהחברה המציאה את המודל של הגלידות הללו, אנחנו בינתיים נשענים על זה" הם מסבירים. בנוסף, בינתיים הגלידות הרכות יוצעו בטעמי וניל, שוקולד ושילוב של שניהם. הדגש יהיה על תוספות כדוגמת פצפוצים, שוקולד וקצפת. יש לציין שבארה"ב מציע המותג מגוון רחב של טעמי גלידות רכות כמו גלידת דלעת ועוגת גבינה, אוראו, מנטה, גלידות טבעוניות בשילוב משקה אוטלי ואפילו בטעם קפה קולד ברו, כך שיש לנו תקווה שגם הטעמים בגרסה כחול-לבן ישתדרגו בהמשך. היזמים אף מבטיחים "אנחנו נציע הרבה קינוחים על בסיס גלידה. אין מוצר מבחינתנו שאנחנו לא מתכוונים להביא. אנחנו נבחן בהמשך אילו עוד טעמים ואילו מוצרים מתאימים. יש הרבה טעמים בקרוול, נתחיל עם שלושה סוגים ואחר כך אפשר להוסיף, לפי ההענות, נרחיב את התפריט".
לגבי מיקומים של סניפים נוספים הם אומרים: "אנחנו מכוונים למקומות הכי אטרקטיבים, אנחנו רוצים לראות איך מגיבים לסניף בעזריאלי, שזה מקום מאד אטרקטיבי ויש לנו תכניות להתרחב. קודם כל אנחנו רוצים לראות מה קורה בתל אביב. מבחינת הסניף בקרית ביאליק, אנחנו יכולים להגיד שיש ביקוש גדול לסינבון, אנחנו מאד מרוצים מההענות של הקהל הישראל. עם זאת, אנחנו לא רוצים להתפזר".
באשר למחירי הגלידות אשר יוצעו בישראל לעומת המחירים בארצות הברית הם אומרים "קשה להשוות בין המחיר בארצות הברית לבין ישראל. אנחנו מכוונים למחירים עממיים. ראינו את ההענות בסניף של סינבון בקריון בהתאם למחירים שהם נגישים. אנחנו לא מתכוונים לעשות שינויים גדולים. אנחנו מכוונים למחירים שישאירו את הלקוח מרוצה. מחיר הגלידה תלוי במנה, בגודל ובתוספות ולכן קשה להשוות. בנוסף, עדיין לא השקנו את התפריט, אבל מבחינת מחירים מדובר בטווח הבינוני, לא משהו בקצה העליון של הסקאלה".
הסניף ייפתח במקום סניף עבולאפיה בקומה השנייה (הסניף של עבולאפיה עבר למיקום החיצוני של עזריאלי במנחם בגין). חן זהביאן מנכ״לית עזריאלי תל אביב אמרה לישראל היום: ״אנחנו מאד מתרגשים שהמותגים סינבון וקרוול מגיעים לעזריאלי.
למותגים בינלאומים שמגיעים לישראל יש נטייה לפתוח קודם כל בעזריאלי היות והוא קניון הומה, אשר מציע תמהיל מגוון וחווית לקוח. אנחנו סבורים שהמותג יצליח ויפתח חנויות נוספות בקבוצת עזריאלי".
שני המותגים מגיעים לישראל על רקע המלחמה. לשאלה האם חל עיכוב בעקבות המלחמה על ידי המותגים הם ענו כי "לא היה שום עיכוב בלוח הזמנים בשל המלחמה. חיכינו לשכור שטח בעזריאלי ולפתוח. הנושא של המלחמה לא עלה וגם לא פוליטיקה. אנחנו מחכים לפתוח ולנוע קדימה".
CARVEL, CINABON
קניון עזריאלי תל אביב
הפתיחה בנובמבר