נעה של הערב. צילום: חיים יוסף

נעה: מסעדה ששווה לנסוע בשבילה בכבישים המתפתלים להרים

במקום החדש של השף אלדד שמואלי אלמנט האש הוא התמה המרכזית • האוכל כאן הוא ביטוי לעידן היפה של הקולינריה הישראלית - שפים שיודעים לשלב לכדי יצירה בין הטכניקה והשכל לבין הלב והנפש

[object Object]

אוויר הערב בקריית ענבים, סמוך ל"נעה" מרגיש אחרת. יש בו את הקרירות האופיינית להרי ירושלים גם בימים הכי חמים בשנה. אל השמיים ההולכים ומתכהים עולה ניחוח עץ ואש - כמו קפצנו, ולו לרגע, לתוך דפיה המצהיבים של אחת מאגדות האחים גרים. אם עוצמים את העיניים, טרם נכנסים אל החלל המזמין של המסעדה, זוכים לשניות נכספות של הוויה אחרת.

המסעדה עצמה גדולה ומרשימה, אך יחד עם זאת רכה ואלגנטית באווירתה. בר המטבח הארוך, צופה אל פס חם מעורר חשקים – בקצהו ניצב טאבון עוצמתי, במרכזו גריל פחמים בו בוערים בולי עץ ומעליהם מדפי צלייה, ולכל אורכו משטחי עבודה מלאי תכונה ואנרגיה של סרוויס. על כל אלה מנצח השף אלדד שמואלי - בעל רקורד של למעלה מ-20 שנה, שבעברו מסעדות נחשבות בתל אביב והתמחויות במסעדות עתורות כוכבי מישלן - והוא עושה זאת נפלא.

רכה ואלגנטית, צילום: חיים יוסף

על הפלור מרחפים מנהל המסעדה הצעיר, שחר דורי (לשעבר נורמן), ומלי לב המלווה במלוא כישרונה את פעילות הערב של המקום. עד לפני זמן מה, נעה שנפתחה לפני כשנה, הייתה בית מאפה הררי, והנה עתה היא גם מסעדה - מסעדה מצויינת. כזאת ששווה לעמוד בשבילה בפקקים המתפתלים מתל אביב.

אלדד שמואלי יוצר ב"נעה" את כל סך חלקיו כשף וכאופה. הוא מביא לידי ביטוי את דרכו ואת אהבותיו. אלמנט האש שהוא התמה המרכזית כאן, חומרי הגלם ה"ארצישראלים", גם עולם הבצקים שכה אופייני לו בא בה לידי ביטוי. הכל נעשה כמו תצוגת תכלית קולינרית אל מול האורח, וזה עובד.

הכל נעשה על אש חיה, צילום: חיים יוסף

על פניו, התפריט הוא תפריטה של מסעדה ישראלית עכשווית המקדשת מקומיות ועונתיות. יש פה עבודה רבה ומגוונת עם ירקות כמו: סלקים שרופים באש, שכל המתיקות המצוייה בהם מרוכזת ועוצמתית, הם מוגשים עם גבינת בושה, אגוזי מלך ורוקט (22 שקלים), חציל בלדי שרוף עם בולגרית, שמן זית ולימון (18 שקלים) ירקות ירוקים חלוטים בהקפדה יתרה ועימם ריקוטה תוצרת בית, שקדים קלויים, נענע ופטרוזיליה (59 שקלים).

מנת הדג הנא המתבקשת מקבלת תחת ידיו של שמואלי נופח אז ובועט בדמות סלסלת עגבניות עוקצנית ואיולי קרם פרש (72 שקלים). מהטאבון יוצאים גם מאפים שקשה לא להתפתות למראם וניחוחם כמו: חצ׳פורי מבצק שתפח 48 שעות ממולא בגבינות, חמאה, מרווה, פלפל שחור וחלמון (59 שקלים) פיצת עגבניות העשויה מבצק שמנמן ובסגנון נפוליטני ועליו פרפום עגבניות, עגבניות שרי צלויות, מוצרלה ובזיליקום (56 שקלים), ויש גם אחת עם אנשובי ופלפל חריף (59 שקלים).

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎נעה- אפייה מקומית‎‏ (@‏‎noa.by.eldad.shmueli‎‏)‎‏

את שליטתו המופלאה בטכניקות בישול פוגשים בצלייה המושלמת של נתחים כמו אנטריקוט המוגש על העצם, פרוס וצלוי קום איל פו, סינטה מיושנת או פילה בקר ברוטב קוניאק ופלפל שחור (169-192 שקלים). מוגשים כאן גם דגים ועופות הזוכים לטיפול המקצועי ביותר, או כמו שהצרפתים יודעים לומר על שף כשמואלי – יש לו savoir faire , שזאת דרך כמו יפה לתאר מומחיות. וזאת לא רק מומחיות, אלא יכולת כמעט כירורגית, לדייק טעמים וטיפול בחומרי גלם.

האוכל של שמואלי ב"נעה" הוא שלם ועגול. יש בו כוונה והוא מוכן בתשומת לב ועם תועפות של מחשבה. זהו ביטוי כה נוכח לעידן היפה ביותר בקולינריה, בו השכל הוא חלק בלתי נפרד מהזירה. לא עוד שפים שמבשלים מהקישקע – אלא כאלה היודעים לחבר בעדינות ובאסרטיביות – את השכל שלהם ללב ולנפש של היצירה.

האוכל כאן שלם ועגול, צילום: חיים יוסף

הקינוחים מספרים סיפור קצר וקלאסי. בין עוגת גבינה ניו יורק לקרפ סוזט מסורתי וקרם לימון ופירות יער. יש גם קרמו שוקולד – כי אי אפשר בלי. אבל גולת הכותרת והסיום המתוק של הערב הגיע דווקא בדמותה של עוגיות שוקולד צ׳יפס ופקאן מאחורי הדלפק, שמספרת את סיפורה של "נעה" של הבוקר, והיא הייתה כל כך טעימה, כל כך מדויקת וכל כך אלדד שמואלי.

"נעה אפייה מקומית", קריית ענבים
בתקופת ההרצה: שני עד חמישי 18:30-23:3,0 החל מספטמבר ראשון עד שבת 18:30-23:30

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו