סלט סום טאם ב"תאי נאי". צילום: יח"צ

כמו שוק לילה בקופנגן: גילינו פופאפ תאילנדי מחתרתי

"תאי נאי" פועלת שלושה ערבים בשבוע בחצר ענקית ומטופחת במושב בצרה בשרון • מלבד אווירה מגניבה של פסטיבל ומוזיקת רגאיי תאילנדית, תמצאו שם אוכל רחוב מהודק - ואם יתמזל מזלכם, גם קינוח מנצח מהמזרח

[object Object]

מומחים חלוקים בדעתם באשר לזמן המדויק בו מוזיקת הרגאיי הגיעה לתאילנד. אבל הסגנון הג'מייקני, שמגיע עם פילוסופיה משל עצמו, הצליח להיטמע בחופים הטרופיים של הממלכה המזרח אסייתית ולהפוך לסצנה חיה, בועטת ואהובה מאוד. קצת כמו הרגאיי התאילנדי, דוכן הפופאפ "נאי תאי" במושב בצרה מצליח איכשהו להיות גם זר וגם אותנטי בעת ובעונה אחת.

העדות הראשונה בה נתקלנו לדוכן הקטן בחצר המטופחת והעצומה שבה הוא יושב במשק במושב, הייתה מוזיקת רגאיי תאילנדי, שהזכירה נשכחות מפסטיבל עפוף עשן בחוף נידח ליד קראבי בדרום תאילנד. האווירה הפתוחה, תאורת הגרילנדות, ריח האוכל מהדוכן ואפילו הלחות והחום של ערב בחודש יולי, הזכירו יותר מהכל שוק לילה קטן בתאילנד.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Thai - Nii (@thai_nii_popup)

את "נאי תאי" הקים בחודש פברואר השף ניב ארגמן, אחרי תקופה ארוכה בחו"ל וניסיון למצוא את הידיים והרגליים אחרי תחילת המלחמה. "חבר סיפר לי שהוא מכיר מקום פנוי. אספתי צוות והתחלנו להכין מנות שאני מכין היטב", הוא מספר בשעה שהוא רוכן מעל גריל גדול, עליו הוא צולה שיפודים.

המיקום באמת בלתי רגיל במונחים ישראליים. מדובר בחצר עצומה עם המון נישות קטנות שבהן מקומות ישיבה נסתרים ומדשאה גדולה בה אפשר לשבת על ארגזים, או להביא מחצלת וליהנות מהקרבה לדשא. מדובר בדוכן צהוב, לא גדול במיוחד, מעוטר בדגלי תאילנד קטנים ומטבח פתוח בו ניתן לראות את העובדים חותכים, מטגנים ומקפיצים. את המנות מקבלים בסל פלסטיק גדול ששימש את הסבתות שלנו לגיחה למכולת. התפריט לא מאוד גדול, אפילו קטן, אבל מככבות בו כמה מהקלאסיקות של הז'אנר וכולן מבוצעות היטב.

הסום טאם (48 ₪), סלט הפפאיה התאילנדי של "תאי נאי", הוא מהטובים שאכלתי בישראל. בעל טעם עמוק של רוטב דגים וסוכר דקלים, מדובר בפתיח רענן (וחריף למדי) לכל ארוחה. רצוי להזמין לצידו סטיקי רייס, בשביל לתת קונטרה קטנה לחריפות וגם בשביל "לנגב" את הרוטב שנשאר.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Thai - Nii (@thai_nii_popup)

ניסינו שתי מנות עיקריות. הפאד תאי (50₪ עם טופו/ 62₪ עם בקר) של "תאי נאי" היה בפער המנה הטובה ביותר במקום ועם אטריות אורז עדינות, איזון טעמים טוב בין מתיקות למליחות ומאחר והוא מוכן מול עיני הסועד, כל היתרונות של מנת אוכל רוב שמוגשת ברגע שהיא מוכנה. המנה העיקרית השנייה שניסינו היא קארי מסמאן (62₪) תבשיל קארי שמוגש לצד אורז יסמין לבן. התבשיל היה בסמיכות נכונה עם כמות נדיבה של בשר ותפוחי אדמה, עם טעם עז של כפיר ליים.

במקום מגישים גם שיפודים בסגנון תאילנדי שנעשים עם רוטב צדפות על גריל פתוח. בנוסף, חשוב להתעדכן בעמוד האינסטגרם של "תאי נאי" במנות ספיישל שמוגשות במקום. התמזל מזלנו וזכינו להגיע ביום בו הוגש קינוח של מנגו וסטיקי רייס, אחד הקינוחים הפשוטים והמעולים ביותר במטבח בתאילנדי ואולי בעולם.

השף ארגמן מספר כי הוא חולם לארגן במקום שוק לילה תאילנדי אמיתי, עם דוכני מזון נוספים, מזכרות ואולי אפילו להטוטני אש. זו יכולה להיות חוויה מעניינת מאוד בלב השרון המנומנם. אבל גם בלי פסטיבל שם, "תאי נאי" היא פנינה כיפית ושווה, שלגמרי כדאי להרחיק לכת בשביל לבקר.

משק נונה, בני ציון

שעות פתיחה: יום רביעי 18:30 – 22:30, יום חמישי 18:00 – 23:00, יום שבת 16:30-22:30

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו