"לא נישאר בארץ": רותי ברודו בביקורת חריפה על הממשלה

המסעדנית המפורסמת נשאה דברים מדם ליבה בישיבה שהתקיימה בכנסת בנושא העסקת עובדים זרים בענף המסעדנות • "אני לא יכולה יותר, לי זה נשבר... שנים שאנחנו במאבק, שנים מבטיחים לנו", אמרה

רותי ברודו. צילום: גלית סטלקול

רותי ברודו הגיעה הבוקר (ראשון) לישיבה בכנסת על העסקת עובדים זרים בענף המסעדנות, ומתחה ביקורת חריפה על התנהלות משרד הכלכלה.

"אנחנו לא נשאר בארץ, אין סיבה, אנחנו אחרי לילה בלי שינה כי המדינה הזו נמצאת על סף תהום, אנחנו צריכים עזרה ולא עוזרים לנו", אמרה המסעדנית המפורסמת שמחזיקה ברשת המעדניות "דליקטסן" ובמספר מסעדות ובהן: הרצל 16 ו-R48. יש לציין כי ברודו סגרה בתקופה הקורונה את מסעדת "בראסרי" ולפני כמה חודשים גם את מסעדת "קופי בר" הוותיקה ביד חרוצים בתל אביב. 

"אין סיבה בעולם שנמשיך את העסקים שלנו בארץ", היא הוסיפה מדם ליבה. "מה אני דפוקה? היינו אצל ניר שהבטיח... אתם מטלטלים אותנו, כואב לנו בלב, אני לא יכולה יותר, לי זה נשבר, אני אומרת 'פאק איט'. אני אעבור ליוון למה לי להישאר?".

רותי ברודו בצעירותה, צילום: אלבום פרטי

ברודו, שהתחילה את פעילותה לפני כמעט 30 שנה, הוסיפה: "שנים על גבי שנים אנחנו נאבקים על תחום המסעדנות, שאנחנו זקוקים לעזרה, תעזרו לנו ודי. למה אנחנו צריכים אתכם? למה אנחנו צריכים את ניר ברקת? אני יודעת שיש לכם כוונות טובות אבל לא עזרת לי. אנחנו לבד, אנחנו מייצרים הכנסה למקום שלא עוזר לנו במיל' ושמבזבז את הכסף שלנו, זאת התחושה שלי".

ברודו הוסיפה ודיברה על העברת עסקיה לחו"ל: "אני מבטיחה שאני אלך ולא אחזור לכאן. שנים שאנחנו במאבק, שנים מבטיחים לנו, הסיפור עם היטל עובדים זרים - עשקו אותנו, לקחו לנו את הכסף לחינם. אין לנו עובדים, אף אחד לא מגדל את הילד שלו להיות שוטף כלים אבל מישהו חייב לעשות את זה, תעזרו לנו, בואו נפתור את זה, מיסים ואגרות יודעים לקחת, מוצצים לנו את המיץ".

על רקע הדברים, יש לציין כי בין משרדי הממשלה קיימת מחלוקת באשר למכסות העובדים הזרים עבור הענף מאז ה-7 באוקטובר. בזמן שמשרד האוצר מוכן לאשר מכסה של 2,000 עובדים זרים בלבד, שיחליפו את אלה הפלשתינים שכבר לא מורשים להיכנס, משרד הכלכלה מבקש להקצות 7,000. יתר על כן, לטענת מסעדנים רבים, עוד טרם מלחמת חרבות ברזל המחסור בעובדים זרים פגע בענף מבחינה כלכלית, ענף שמתמודד עם מחסור חמור בכוח אדם. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר