הפרי הזה מסייע במניעת הזדקנות העור

הוא לא פופולרי במטבח רק כי הוא טעים - לאבוקדו יש המון יתרונות בריאותיים מיוחדים • הדיאטנית הקלינית, ג'ני זיסלין, הסבירה לנו מהן ונתנה לנו אחלה טריק שעוזר לזרז את הבשלתו

עצי אבוקדו צעירים. צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

לא פלא שעבור רובנו לנבור בארגז אבוקדו בשוק או בסופרמרקט ולמצוא אחד רך דיו - מרגיש כמו זכיה. אבוקדו הוא אחד הפירות הנפוצים והאהובים במטבח הישראלי. הוא יכול להשתלב באינספור מתכונים, אבל הוא לא רק טעים. לפרי הירוק יש ערכים תזונתיים גבוהים וכמה יתרונות בריאותיים ייחודיים.

לרגל היום האבוקדו הבינלאומי שחל היום (שני), בתאריך 31 ביולי, ג'ני זיסלין, דיאטנית קלינית במחוז צפון של מכבי שירותי בריאות, שיתפה אותנו בתכונות הבריאותיות של הפרי האהוב וגם סיפקה לנו טיפ מנצח. "מוצאו של האבוקדו הוא מלפני כאלפיים שנה במרכז אמריקה, שם הוא נחשב לאחד הפירות הפופולריים", היא מסבירה ומפרטת:

לנבור בארגז האבוקדו, צילום: יהושע יוסף

מגן מפני מחלות ותורם למניעת הזדקנות העור

אבוקדו עשיר בוויטמין E. זהו ויטמין הנחשב נוגד חמצון חזק מאוד המגן מפני מחלות לב וכלי דם. הוא גם קשור לתהליכי הזדקנות העור, מסייע למניעת הזדקנותו, מה שהופך אותו, בין השאר, רכיב משמעותי בעולם הקוסמטיקה.

תורם להפחתת לחץ דם

אבוקדו עשיר מאוד במגנזיום ואשלגן, שני מינרלים המצויים בכמות גבוהה בדיאטת DASH בשל תרומתם להפחתת יתר לחץ דם ושמירה על קצב לב תקין. כמו כן עשיר בחומצה פולית, ויטמין K, ויטמין A, ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B.

כריך אבוקדו,

תורם להפחתת הכולסטרול "הרע"

השומנים באבוקדו שייכים לקבוצת שומנים בלתי רווים כמו: שמן זית, טחינה, אגוזים ושקדים, גרעינים וזרעים. מדובר בשומנים חשובים ובריאים מאוד. בהשוואה לשומנים רווים שניתן למצוא בחמאה, בשרים שמנים או מרגרינה, שומנים בלתי רווים מכילים פיטוסטרולים שנמצאו כתורמים להפחתת LDL - הכולסטרול "הרע" בדם. בנוסף, אכילה של אבוקדו בשילוב עם ירקות ופירות משפרת ספיגה של ויטמינים ממיסי שומן הנמצאים בהם.

עשיר בסיבים

זהו פרי עשיר בסיבים תזונתיים, שתורמים לתפקוד התקין של מערכת העיכול. אותם סיבים מפחיתים את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס וסוגי סרטן נוספים. הם גם מעכבים ספיגת סוכר בדם ומגבירים תחושת שובע.

מנת סביצ'ה דג על אבוקדו,


הטיפ של זיסלין "לריכוך" אבוקדו (זירוז הבשלתו)

כדאי להניחו לצד פירות כמו בננה או תפוח אשר פולטים תרכובת כימית אורגנית בשם אתן ובכך מסייעת להבשלה מוקדמת יותר. לאחר הבשלתו ופתיחתו, השתמשו בלימון שעוזר לעכב את השחרתו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר