"אקס פקטור לאירוויזיון" נכנסה אמש (שלישי) לרגעי ההכרעה שלה, אף שהקרב שבו היא מתמודדת על הצופה הישראלי כבר הוכרע מזמן, ומסיבה אחת, כמה אירוני: פשוט אין לה את האקס פקטור.
מתחילת העונה ריאליטי השירה מציג ביצועים לא בלתי נשכחים על הבמה, וביצועים שבהחלט היינו רוצים לשכוח ברייטינג. קשה לשים את האצבע על למה בדיוק הפורמט שהבטיח לא קיים, אז בואו נשים את כל היד על סיבה אחת: סף הריגוש שלנו כבר לא שם.
מאז ימי "אקס פקטור" העליזים, רף הריגוש של הקהל הישראלי עלה לצד המסך של אסי ורותם, ו"אקס פקטור" עדיין נראית כמו הרעיון הבסיסי לתוכניות השירה ההן מלפני עשור. למעשה, ברוב רגעי העונה היא נראתה כמו "הכוכב הבא ממקס סטוק", עם שולחן שופטים שהוא עוד מאותו הדבר שראינו. בהנחה שלא באמת מעניין אותך, ויש עוד עונה שלמה לגלות, את מי ישראל תשלח לאירוויזיון - מה בדיוק יכול לרגש או להפתיע ב"אקס פקטור"? עוד העדפה מתאמצת של נטע ברזילי למתמודד "שונה"? עוד ניסיון של אביב גפן להידמות לאמדורסקי? הקהל מזמן לא שם.
מי שהיה אמור לספק סוג של ריגוש הוא סיימון קאוול, שכזכור הודיע בשלהי "שומר החומות" שהוא, כמונו, לא סומך על ביטחון הפנים במדינה והבריז. את המכה הכואבת ביותר הנחיתה היריבה המרה מערוץ ספרה אחת מתחת - בקשת הבינו שהריגוש של הצופים כבר לא נמצא בעוד קאבר, שמשפחת ישראלי מתיישבת עם הילדים ורוצה גימיקים ופירוטכניקה, והציבו מולה, במה שמסתמן כהברקת שיבוץ, את "הזמר במסכה": תוכנית עמוסה בתחפושות, בנוצות ובקשקושים - וכל זה רק בן אל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו