"הסרט הזה יהיה ציון קולנועי היסטורי לאותה שבת ארורה"

הסרט "פרח אדום" של חיים בוזגלו הוא מהראשונים העלילתיים שיוצא לאקרנים ועוסק באירועי 7 באוקטובר • בסוכות הוא יצא להקרנה מסחרית בסינמטק תל אביב • "זו הייתה תגובה אינסטינקטיבית, כמעט לא רצונית, של קולנוען שלא יכול לשבת בבית", הוא מספר

חוסר אונים. מתוך "פרח אדום"

סרטו החדש של הבמאי עטור הפרסים חיים בוזגלו, "פרח אדום", יעלה בסינמטק תל אביב ב-8 באוקטובר והיום (שבת) בסינמטק שדרות. בסוכות הוא יצא להקרנה מסחרית בסינמטק תל אביב.

הסרט הוא מהראשונים העלילתיים שיוצא לאקרנים ועוסק ב-7 באוקטובר. הוא מגולל את סיפורם של אנט ואלברט, זוג ותיקים משדרות שנמצאים בבית בזמן שבנם נמצא עם חבריו במסיבת הנובה, ומחבלי חמאס נראים מחוץ לחלון ביתם המשקיף אל תחנת המשטרה של שדרות.

החדשות הנוראיות בטלוויזיה נראו אצלם מהחלון. "פרח אדום", צילום: יורם מילוא

הסרט צולם בחודש פברואר 2024, באותו הבית בשדרות בו צולם סרטו הקודם של בוזגלו, "שער הפרחים", הממוקם מול תחנת המשטרה של שדרות עליה השתלטו המחבלים באותה השבת - תחנה ששוחזרה עבור הסרט. ב"פרח אדום" משחקים איתי בוזגלו, בנו של חיים, עידן דהמן, חברו של איתי גם בחיים, אחד מניצולי הנובה, אנט כהן, אלברט אילוז ועוד.

"היה חשוב לי לשים את הפרוז'קטור על האנשים הפשוטים". מתוך "פרח אדום", צילום: יורם מילוא

"היה חשוב לי לשים את הפרוז'קטור על האנשים הפשוטים ולתת את נקודת המבט שלהם. אלה שאף אחד לא יחשוב לעשות עליהם סרט קולנוע. ותיקי שדרות, בתוך ביתם, שני שחקנים בממ"ד", מספר חיים "לישראל היום". "האתגר הגדול היה ליצור אותנטיות ואמינות בסרט עלילתי למול אלפי התיעודים הדוקומנטריים, לשחזר את אותן שעות שבהן הזוועה שמשתקפת בטלוויזיה נראית אצלם מחלון הבית. הדאגה לבן שנמצא בנובה ושולח הודעות בזמן שהם חסרי אונים בממ"ד.

"תגובה אינסטינקטיבית, כמעט לא רצונית". חיים בוזגלו, צילום: יחצ

"זו הייתה תגובה אינסטינקטיבית, כמעט לא רצונית, של קולנוען שלא יכול לשבת בבית, ויודע שהסרט הזה יהיה ציון קולנועי היסטורי לאותה שבת ארורה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר