"הדרך לאילת", של התסריטאי-במאי יונה רוזנקיאר, הוא הזוכה הגדול בתחרות לקולנוע ישראלי עלילתי של פסטיבל הקולנוע ירושלים.
שמונה סרטים ישראליים חדשים השתתפו השנה בתחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי במסגרת פסטיבל הקולנוע של ירושלים. בתחרות התיעודית יתחרו השנה שבעה סרטים.
סרטו של רוזנקיאר, שמתחקה אחר אב ובן שנוסעים בטרקטור מהקיבוץ שלהם בצפון כל הדרך לאילת, קטף שלושה פרסים בסך הכל: פרס הסרט הטוב ביותר, פרס השחקן, שהוענק לשמואל וילוז'ני, ופרס הצילום, שהוענק לעודד אשכנזי.
בנימוקיו כתב חבר השופטים – שמנה השנה את הבמאי הגרמני פולקר שלונדורף ("תוף הפח"), את הצלמת דניאלה נוביץ, את הבמאי הצרפתי כריסטוף קונייה ואת האוצרת אליסה סימון - כי "הדרך לאילת" הוא סרט "שובר מוסכמות ומרענן שמשלב דרמה, קומדיה וסאטירה חברתית" וכי הוא מציג "דיוקן כן ואינטימי, ושופע אנרגיה אנרכית של דמויות הניצבות מול החברה". גם סרטו הקודם של רוזנקיאר, "הצלילה", זכה בפרס הסרט הטוב ביותר כאשר הוקרן במסגרת התחרות בירושלים ב-2018.
"קריוקי", של משה רוזנטל, בכיכובם של ליאור אשכנזי וששון גבאי, זכה בשני פרסים: פרס סרט הביכורים הטוב ביותר ופרס חביב הקהל. בנימוקיהם כתבו השופטים כי מדובר ב"סאטירה חברתית משעשעת ונשכנית, שלא מפסיקה לבדר ולסקרן בזכות הופעות מרגשות ובימוי נועז".
את רשימת הזוכים בתחרות העלילתית השלימו עידן חגואל, שקטף את פרס התסריט הטוב ביותר עבור סרטו "אזרח מודאג", אישרת אינגדשט, שזכתה בפרס השחקנית הטוב ביותר עבור הופעתה בסרט "אמריקה", של אופיר ראול גרייצר ("האופה מברלין"), וזואי פולנסקי שקיבלה את פרס המוזיקה הטוב ביותר עבור עבודתה בסרט "אזרח מודאג".
הפרס לסרט התיעודי הטוב ביותר הוענק לסרט "לרפא געגועים", של ארטיום דוביצקי, שבמרכזו גבר בן 30 שנוסע לרוסיה עם אביו כדי להכיר את סבתו. בנימוקיהם כתבו השופטים כי סרטו של דוביצקי "יוצר רגעים רבי עוצמה שכאילו נלקחו מתוך מחזה מאת צ'כוב".
"סבוי", של הבמאית זהר וגנר, שעוסק בפיגוע במלון סבוי בתל אביב ב-1975, קטף את פרס הבימוי ואת פרס העריכה (שהוענק לנילי פלר ושאולי מלמד). פרס התחקיר הטוב ביותר לסרט תיעודי הוענק לסרט "שני ילדים ביום", של דוד וקסמן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו