כוכבת "חתונמי" מפתיעה: "אפשר להבין את המצוקה של החרדים"

לאחר שצפתה בכתבה על הפגנת החרדים האלימה בירושלים, מאי שכטר שיתפה במסקנה שאליה הגיעה: "אני חושבת שהם מציגים מצוקה מטורפת" • היא הוסיפה: "אין אינטרס לשלום ולאהבה, זה לא מספיק רייטינג"

מאי שכטר מ"חתונה ממבט ראשון": "אפשר להבין את המצוקה של החרדים" // צילום מסך מתוך אינסטגרם

פסיקת בית הדין הגבוה לצדק בשבוע שעבר בנוגע לגיוס חרדים לצבא הובילה להפגנות קשות של פלגים קיצונים בקהילה – מה שעורר את אחת מכוכבות "חתונה ממבט ראשון" להביע את דעתה בנושא.

בסרטון שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה, מאי שכטר, שהתפרסמה בעונה החמישית של תוכנית הריאליטי המצליחה, סיפרה כי היא צפתה בטלוויזיה בכתבה ששודרה על ההפגנה החרדית הקשה והאלימה שהתקיימה בירושלים בתחילת השבוע נגד גיוס בחורי ישיבות.

עשרות אלפי החרדים מפגינים נגד גיוס בני הישיבות, בירושלים, שלשום // צילום: יוני ריקנר

"נראה לי שיש מלא אנשים מדרג גבוה שנורא מסתמכים על השנאה שיש בעם, ועל הסכסוך והפילוג", אמרה שכטר. "נכון, מאוד קשה לאהוב את מי ששונה ממך, אבל אפשר לעשות צעד מעבר. החרדים אומרים 'אנחנו לא נתגייס'. זה הרבה כעס. שנייה רגע, אפשר לראות מעבר. אני חושבת שהם מציגים פה מצוקה מטורפת. הם באים ואומרים 'אנחנו מפחדים להתגייס ולצאת (מהצבא) לא עם אותה אמונה ולא עם אותם ערכים שאיתם נכנסנו'. הם רוצים להתגייס כחרדים ולצאת כחרדים, וזה משהו שאפשר רגע לראות בתמונה יותר גדולה ולהבין. בואו, אני רחוקה מלהיות חרדית, אבל אפשר רגע להבין את המצוקה הזאת".

בהמשך דבריה, הפנתה כוכבת הריאליטי אצבע מאשימה במצב שנוצא דווקא כלפי קברניטי המדינה. "אני לא מנהיגה ואני לא פוליטיקאית, אבל נראה לי שהבעיה היא, כרגיל, במי שיושב למעלה. הם קיצון, ומאוד כואב לראות איך כל העולם, כל העולם, לא רק פה בישראל, הגיע למצב שמי ששולט בו הוא קיצון. וכשיש קיצון חרדי וקיצון חילוני יש בלגן, זה בעייתי מאוד. אין הידברות, אין הגעה לעמק השווה, כי אני חושבת שאם ראשי הציבור החרדי במדינה היו מעוניינים לשמוע ולא היו מקבלים סטירות מהחילונים, ולהבדיל החילונים לא היו מקבלים סטירות מהחרדים בקיצון, הייתה דרך להגיע לעמק השווה, אבל אין אינטרס לעשות את זה", פסקה. "אין אינטרס לשלום, לאהבה, זה לא מספיק רייטינג, זה לא עושה מלחמות, אז זה רע וככה אנחנו חיים, זאת הבעיה".

מאי שכטר (ארכיון), צילום: לירון סער
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר