כוכב "האח הגדול" חושף: "עד גיל 30 לא ידעתי שאני בן למשפחת ניצולי שואה"

שחף רז שיתף את עוקביו בעובדה המפתיעה שגילה רק בשנים האחרונות • "בבית שבו אבא שלי גדל פשוט לא דיברו על זה"

שחף רז על קשר משפחתו לשואה

כוכב "האח הגדול" שחף רז פתח אתמול (ראשון) את המצלמה וחלק עם הגולשים הנחשפים אחר תכניו באינסטגרם בעובדה המפתיעה שרק לפני כ-5 שנים, בגיל 30, גילה כי הוא דור שלישי לניצולי שואה.

את העובדה הכואבת והמפתיעה גילה אחרי שנחשף לעדותו של דודו של אביו, דב סקג'ו ז"ל, שסיפר במסגרת פודקאסט ההנצחה "הייתי שם" על הבריחה מהנאצים יחד עם אחיו, סבו של שחף, אליעזר סקג'ו ז"ל.

שחף רז, צילום: דור שרון

"בבית שבו אבא שלי גדל פשוט מעולם לא דיברו על זה, לא על הילדות של סבא וסבתא ולא על מה שהם עברו בדרך לארץ. כנראה שהעדיפו להדחיק. ורוב החיים שלי חייתי במרחק מסוים מהיום הזה. כאב לי כמו לכל אחד אבל לא הרגשתי שזה אישי", כתב רז על גבי הסרטון שהעלה לעמודו באינסטגרם ובו סיפר על הדרך שבה נחשף לעובדה שמשפחתו שרדה את השואה.

"לקראת יום השואה, אני אספר לכם על הסיפור שלי, של המשפחה שלי עם השואה שזה די קטע, כי אני עד גיל 30 בערך, שזה לפני 4-5 שנים, לא ידעתי שיש למשפחה שלי בכלל קשר לשואה", אמר. "ההורים של אבא שלי הגיעו מרומניה, אבל מבחינתנו אנחנו לא ילדים של ניצולים. ורק לפני 4-5 שנים יצא איזה פרויקט שראיין המון ניצולי שואה וסיפר את הסיפור שלהם, ובין המרואיינים היה אח של סבא שלי, זכרו לברכה, והוא סיפר את סיפור הבריחה שלו ושל סבא שלי, ואז כששאלתי את אבא שלי לגבי הדבר הזה מתברר שהוא מעולם לא ידע על זה בעצמו".

שחף רז לאחר גמר "האח הגדול" (ארכיון), צילום: משה בן שמחון

בהמשך גילה שחף כי גם סבתו ניצלה מהנאצים, אחרי שנחשף לעדותה של אחותה של סבתו, ניצה צ'וקלו, שסיפרה גם היא באותו פרויקט הנצחה על הבריחה שלה ושל אחיותיה. "בדקנו לעומק ואז גילינו שגם לסבתא שלי יש סיפור בריחה משלה, שדרך הסיפור הכירה את סבא שלי ז"ל. הילדים, אבא שלי והאחים, גדלו בלי שום ידיעה על הדבר הזה, על הטראומה של סבתא שלי. אף אחד לא ידע שהיה סיפור בריחה מטורף של סבתא שלי והאחיות שלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר