"הבכי לא פסק אפילו לרגע": מה שבר את כוכבת "חתונמי"?

כמה שבועות לאחר שהביאה לעולם את בנה הבכור, מאי שכטר ביקשה לחלוק בכאב, בתסכול ובקושי שהיא חווה כאמא טרייה • היא שיתפה שבנה, שנולד כחודש לפני התאריך המשוער, נולד עם קשיים נשימתיים: "המצב החדש פשוט לא זוהר עבורי כמעט משום בחינה"

מאי שכטר. צילום: צילום מסך, קשת 12

כשהיא מתמודדת עם אתגרי ההורות הטרייה, מאי שכטר, כוכבת "חתונה ממבט ראשון", מצאה היום (ראשון) זמן פנוי כדי לפתוח את הלב בפני עשרות אלפי עוקביה באינסטגרם על הלידה המוקדמת שחוותה ועל הבעיות והאתגרים שהגיעו עם לידת בנה הבכור עדי, שכללו גם דרמות רפואיות.

"אשמח לשתף על חוויית הלידה שלי בגילוי לב עם הידיעה שאקבל חיבוק ואולי גם שיפוטיות, וזה בסדר", כתבה שכטר, בפוסט שפרסמה כחלק מהרצון לנרמל את השיח על הקושי שלאחר הלידה, נושא שלדעתה כמעט ולא זוכה להתייחסות ולבמה. "אני בעיקר תומכת בעצמי מאחורי כל משפט. אחרי ההפלה שעברנו, נכנסנו להיריון ספונטני שהוגדר כהיריון בסיכון בשל מחלה אוטואימונית שאובחנה בשנת 2017".

משה יחזקאל ומאי שכטר בזמן ההיריון, צילום: ללא קרדיט


בהמשך, חלקה שכטר בלידה המוקדמת שעברה: "ההיריון היה תקין לחלוטין, אך לווה בהמון המון חרדות, גם תחת ההיריון בסיכון וגם כי כבר איבדנו לא מעט בחיינו. התאריך המשוער שלי היה 27 בפברואר, כשבפועל ילדתי ב-24 בינואר. לא הכנתי כלום ולא התכוננתי ללידה בחודש שמיני, אבל לעדי (בנה, י"ד), לרחם שלי וליקום כולו יש תוכניות שונות, ואני בהודיה".

שכטר חלקה גם בדרמה הרפואית של בנה הפעוט, בהליך ההחלמה שלה ובתחושות הכאב והתסכול שלוו להנקה. "עדי נולד עם קשיים נשימתיים, אבל ברוך השם לא הונשם והיה במעקב ארוך ביחידת מעבר בתינוקייה במשך כמעט שבועיים", כתבה. "בשבועיים הללו הוא סבל גם מצהבת ואף ירד יותר מ-10% אחוזים במשקל. הייתה לי החלמה מאוד קשה וארוכה, ולא היה חלק בגוף שלא כאב לי. לשבת על כיסא או לקום ממנו הייתה פעולה שהייתי מודה עליה בכל יום. כל שלוש שעות הייתי בתינוקייה כדי לתת לתינוק שלי אוכל, ומהיום הראשון הרגשתי אתגרים עם ההנקה. אין אותי. בשלוש שעות שאני מאכילה, הוא לא מתחבר לי לשד ואני בעיקר בוכה. דיברתי עם 10 יועצות הנקה שונות, ובזמן שנותר לי אני בשאיבות מסביב לשעון. המילה הכי נכונה לתאר את הכל היא 'הישרדות'. לקראת סוף השהות בבית החולים שיבא בתל השומר, עדי שוחרר והיה איתנו יומיים במלונית, אז הרגשתי מעט הקלה".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by May Shechter Yehezkel (@may_shechter)

גם לאחר ששוחררה עם בנה מבית החולים, הדרמה לא פסקה של כוכבת הריאליטי. "ביום שישי שוחררנו הביתה, ומאותו רגע הבכי לא פסק, אפילו לא לרגע", אמרה. "רק אציין ששנה לפני כן איבדתי את אחי, בן, ולא בכיתי ככה. כל הזמן יש דואליות כל כך חזקה בין השמחה וההודיה סביב העובדה שהגשמתי חלום, הבאתי פרי אהבה עם אהבת חיי הכי גדולה, יצרתי חיים, לבין עצב תימהוני סביב העובדה שהמצב החדש פשוט לא זוהר עבורי כמעט משום בחינה".

לסיכום, ביקשה שכטר להתנצל על ההתפרקות, ובאותה נשימה גם הבהירה את הסיבה לכתיבת הפוסט. "אני רוצה להתנצל בפני הנשים שעובדות ממש קשה כדי להביא חיים לעולם ונתקלות באתגרים ובשברון לב בדרך, ולהתנצל בפני האימהות לעתיד שאולי מעט מלחיץ לקרוא את מה שאני כותבת. כל הזמן תהיתי למה לא מדברים על מה שקורה אחר כך, אז אני ממש רוצה להעניק את הידע וההכרה הזאת לצד הלגיטימציה לחוות את כל מנעד הרגשות ביחד עם העובדה שכל אחת חווה את הדברים אחרת", חתמה.

מאי שכטר ביום חתונתה, צילום: לירון סער
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר