הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה אישרה סיוע ל־32 עסקים לקידום ולהטמעת עיצוב בהיקף 5 מיליון שקלים.
למקצה לשנת 2018 ניגשו קרוב ל־90 חברות שהגישו תוכנית לקידום עיצוב. ועדת ההיגוי בהשתתפות הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ונציגי ציבור, הכוללים מעצבים ואנשי אקדמיה מתחום התעשייה, דירגה את הבקשות ואישרה סיוע ל־32 חברות. התוכנית פעלה לראשונה בשנת 2012 והשתתפו בה עד כה כ־115 חברות ישראליות מתחומים שונים, דוגמת ריהוט ומתכת.
תוכנית זו תומכת בעסקים מתחומי התעשייה המסורתית, המעסיקה עד 100 עובדים, בפיתוח מוצרים חדשים שהעיצוב הוא חלק מהותי בהם. הסיוע ניתן בהשתתפות של 60% מהוצאות מוכרות ועד לתמיכה של 200 אלף שקלים. מדובר בסיוע להוצאות שנוטלים על עצמם אותם גורמים עסקיים המתחייבים לפתח מוצר או קו מוצרים חדש, להוביל שדרוג של מוצרים קיימים או לפתח אריזות חדשות, הכל עד לשלב של אב־טיפוס.
לדברי אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה, "העיצוב התעשייתי הוא מרכיב קריטי לכל בעל עסק, גדול כקטן. באמצעות התוכנית אנו שואפים לסייע לבעלי העסקים הקטנים לצמצם את הפערים מול החברות הגדולות".
רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, מסר כי "העיצוב התעשייתי הוא מנוע צמיחה התורם לפיתוח ולשיפור מוצרים ותהליכים ומסייע להגביר את כושר התחרותיות של העסקים ואת הרווחיות שלהם. באמצעות העיצוב התעשייתי ניתן להשביח משמעותית את האסתטיקה והשמישות של המוצר, ולהגביר את הביקוש אליו ואת הערך שהוא מציע לקונה הפוטנציאלי".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו