מניית "אל על" יורדת היום (חמישי) בשיעור חד של יותר מ-6% ומרכזת מחזור גבוה של יותר מ-40 מיליון שקל. שווי החברה יורד כרגע ל-3.8 מיליארד שקל.
בשוק ההון מסבירים כי הירידות במניית "אל על" נובעות מהדיווחים על חזרת חברות התעופה הזרות לישראל, והגברת התחרות בענף התעופה, דבר שמאלץ את "אל על" להתמודד עם ירידת מחירים ועם תחרות שחוזרת לעצימות גבוהה.
בכיר ב"ראינאייר" אמר לפני שבוע בראיון ל"רויטרס" שהם יחזרו לפעילות בישראל בקיץ הקרוב עם לוח זמנים מלא. "וויז אייר" חזרה להפעיל אתמול טיסות מישראל ליותר מעשרה יעדים, וגם ITA האיטלקית הודיעה על חזרה לארץ ב-1 בפברואר. היום הודיעה גם קבוצת "לופטהנזה" על חזרה באותו תאריך, קבוצה הכוללת את "לופטהנזה", "אוסטריאן", "בראסלס", "סוויס" ו"יורו ווינגס".
ההערכה היא שחברות תעופה נוספות יחזרו לישראל בקרוב, מהלך שירחיב את היצע הטיסות מישראל.
נזכיר כי מאז שפרצה המלחמה הפסיקו חברות התעופה הזרות לטוס מישראל ואליה וזה יצר מצב בו "אל על" הינה החברה היחידה שטסה מישראל ואליה. התהליך הזה הביא לעליית מחירי כרטיסי הטיסה וגרר ביקורת ציבורית משמעותית. אולם, מהצד השני של הדברים, היו אלה הרווחים של החברה שהרקיעו שחקים והמניה הניבה תשואה משמעותית של 157% שנה אחורה.
למרות הירידות במניית "אל על" היא נסחרת עדיין ברמות קרובות מאוד לשיא של כל הזמנים ובאופן עקרוני צריך לזכור שהמניה הניבה רווחים של כמעט 35% בחודש אחד, כך שמדובר במימוש דלוקס עבור המוסדיים שחשופים מאוד למניה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו