אחרי פיטורי 200 עובדים והעלאות מחירים: רווחי שופרסל מזנקים

רשת הקמעונאות סיימה את הרבעון השלישי עם רווחי ענק של 238 מיליון שקל לעומת 51 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד • מאז שנכנסו האחים אמיר לחברה הם יצאו במהלכים אגרסיביים לשיפור הרווחיות

סניף שופרסל (אילוסטרציה). צילום: יהושע יוסף

מאז שנכנסו האחים אמיר ל"שופרסל", אי שם במהלך השנה, הם יצאו במהלכים אגרסיביים לשיפור הרווחיות של רשת הקמעונאות הגדולה בישראל. המהלכים האלה כללו בין היתר פיטורי 200 עובדים והעלאות מחירים וזה מקבל ביטוי בדוחות הכספיים.

מנתוני הרשת עולה כי הכנסות הרבעון זינקו ל-4.1 מיליארד שקל לעומת 3.8 מיליארד שקל ברבעון המקביל. העלאת המחירים הביאה את הרווח הגולמי ל-1.1 מיליארד שקל ברבעון השלישי של השנה וזאת לעומת מיליארד שקל "בלבד" ברבעון המקביל.

הכנסות הרבעון זינקו ל-4.1 מיליארד שקל. שופרסל (ארכיון), צילום: יוסי זליגר

כדי להבין את השפעת העלאת המחיר של המוצרים על המדף כדאי להסתכל על שיעור הרווח הגולמי שהוא למעשה הפער בין מחירי המכירה לעלות המוצרים והפער הזה גדל ברבעון השלישי ל-28.5% לעומת 26.2% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי שלוקח בחשבון את עלויות השכר של עובדי המטה (שכאמור קוצצו ב-200 תקנים) זינק ל-266 מיליון שקל לעומת 138 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

כשאנחנו מסתכלים על המכירות של החנויות הזהות, כלומר אלה שפעלו גם בשנה שעברה אנחנו מגלים ששופרסל מכרה יותר באותן חנויות ולמעשה היא הגדילה את המכירות במכעט 7% ביחס למכירות של אותן החנויות בשנה שעברה.

המכירות של הרשת גדלו ברבעון השלישי של השנה בכ-7%. שופרסל Be, צילום: סיון פרג'

נתון מעניין הוא המכירות של רשת Be שהיא אמורה להיות המתחרה הגדולה של סופרפארם וגאם כאן אנחנו מגלים שהמכירות של הרשת גדלו ברבעון השלישי של השנה בכ-7% ביחס למכירות בשנה שעברה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר