נתניהו על החלטת מוד'יס להוריד את דירוג האשראי של ישראל: "כלכלת ישראל איתנה, הדירוג יעלה ברגע שננצח"

פוליטיקאים ובכירים במשק מיהרו להגיב להחלטת חברת דירוג האשראי הבין-לאומית להוריד את דירוגה של ישראל לרמת A2 ולהצמיד לישראל תחזית שלילית, סימן המעיד על הורדת דירוג נוספת בעתיד • נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין: "התקציב מעיד על חוסר שליטה נכונה בניהול ענייניה הכספיים של המדינה"

נתניהו וסמוטריץ' (ארכיון). צילום: ללא קרדיט

חברת דירוג האשראי מוד'יס פרסמה הערב (שישי) את ההורדה בדירוג האשראי של ישראל בצל המלחמה. כמו כן, לצד ההורדה סומנה ישראל עם תחזית דירוג אשראי שלילית. מדובר בבשורה דרמטית, בעלת משמעויות נרחבות לכלכלת ישראל, שכן זוהי הפעם הראשונה מאז נכנסה ישראל לדירוג בשנת 1995, שדירוג האשראי שלה נפגע.

"תקציב חשוב מאוד": תקציב המדינה ל-2024 אושר בממשלה (ארכיון) // וידאו : עומר מירון / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

בעקבות הודעת מוד'יס מיהר לפרסם ראש הממשלה נתניהו: "״כלכלת ישראל איתנה. הורדת הדירוג אינה קשורה לכלכלה, היא נובעת כולה מכך שאנחנו במלחמה. הדירוג יעלה חזרה ברגע שננצח במלחמה - ואנחנו ננצח.״

כמו כן, נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, בתגובה להחלטה: "הגישה הבלתי בריאה בעיצוב תקציב המדינה השפיעה מאד על דירוג האשראי של ישראל. התקציב מעיד על חוסר שליטה נכונה בניהול ענייניה הכספיים של המדינה. הוצאות מיותרות שאינן תורמות לחיזוק החברה , אלא ההיפך, מעמיקות את הפילוג החברתי. חוסר יכולת מול אתגרים ביטחוניים וכלכליים לשתף את כלל האוכלוסייה. כל אלה הן הוכחה על רמת ניהול נמוכה במצב של משבר לאומי".

נשיא איגוד לשכות המסחר בתגובה: "התקציב מעיד על חוסר שליטה נכונה בניהול ענייניה הכספיים של המדינה",

בנוסף להם, כתב בחשבון ה-"X" חבר הכנסת אביגדור ליברמן: ״ההחלטה להוריד את דירוג האשראי של ישראל על ידי מודי׳ס לא הגיעה כרעם ביום בהיר. אלא, היא תוצאה של צעדים פופוליסטיים ובלתי נסבלים שהממשלה קידמה מאז הקמתה. ממשלת החורבן ממשיכה לדרדר אותנו לאסון כלכלי בדיוק כפי שהביאה אותנו לאסון ביטחוני בשבעה באוקטובר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר