ממשיך לטפס: חודש יולי 2023 מציג עלייה נוספת במחירי ביטוח הרכב של עד 0.7%. מתחילת שנת 2023 משתקפת עלייה ממוצעת של 12% במחירי ביטוח הרכב, וביחס ליולי אשתקד מדובר בזינוק מטריד של 31%, כך עולה ממדד Wobi.
מהנתונים עולה כי בשנה אחת בלבד, בצירוף עליות המחירים של חודשים קודמים, מדובר בהתייקרות ממוצעת של 1,500 שקלים בביטוח הרכב. מדובר בעלייה עקבית, הנגרמת בגלל היקף גניבת הרכבים חסר התקדים, שעל פי הנתונים וביחס לשנים קודמות (טרום 2022) עלה ב־130%.
עוד עולה מהנתונים, כי עם הרשויות שבהן היקף הגניבות עולה באופן מגמתי ועקבי נמנות רמת גן, ירושלים, הרצליה, הוד השרון, ראשון לציון, ועוד. הנהגים עלולים להידרש למיגון מוגבר, שכידוע עלותו יכולה להגיע לאלפי שקלים, ובכך למצוא את עצמם משלמים עלות כוללת גבוהה יותר על ביטוח הרכב.
גניבות ללא הפסקה
כאמור, היקף גניבות הרכבים שובר שיא נוסף של כל הזמנים וגורם להמשך העלייה במחירי הביטוח. על פי נתוני מאגר המידע הממשלתי, ובהתייחס לערים המרכזיות בארץ, ברבעון הראשון השנה נרשמה עלייה של 27% במקרי גניבות הרכב, וביחס לרבעון השני אשתקד עלייה של 64% בממוצע.
בהשוואה לתקופות קודמות, טרום 2022, מדובר בעלייה של 130% במקרי גניבות הרכב.
במספרים, מדובר בכ־20 אלף רכבים גנובים בשנה המייצרים נזק כספי המוערך בעד 2 מיליארד שקלים, שמתגלגל ישירות לכיס הצרכנים - ראשית בעליית מחירי הביטוח, ונוסף על כך בהקשחת תנאי המיגון מצד חברות הביטוח, כחלק מניסיונן להפחית סיכונים. במקרה שבו לא נענים לדרישות המיגון, מחיר הביטוח יטפס במאות שקלים.
כמו כן, חברות הביטוח מחמירות גם בבחינת פרופיל הנהגים ובהתאם אליו משקללות את עלות הביטוח, בכך גדל גם הפער במחירי הפרמיות לפוליסות המוצעות. בהשוואה בין חודש יוני 2023 לחודש יולי 2023 - מחיר הביטוח לרכב מסוג מאזדה 3 עלה בממוצע ב־5.5%, למיצובישי אאוטלנדר ב־5.8%, לשברולט ספארק ב־4.9% ולסקודה אוקטביה ב־4.8%.
בהשוואה בין חודש יולי 2022 לבין חודש יולי 2023, מחיר הביטוח לרכב מסוג מאזדה 2 עלה בממוצע ב־38.5%, ולהונדה ג'אז ב־44%.
לדברי נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב־Wobi: "כפי שידענו לחזות במדדים הקודמים, מחירי הביטוח ימשיכו ויטפסו עד לטיפול במכת גניבות הרכבים שממשיכה לשבור שיאים בישראל. המגמה והשפעתה השלילית שאנו רואים מטרידות ולא מפתיעות. עליית מחירי הביטוח תימשך עד לטיפול ממשלתי עמוק בסוגיית גניבות הרכבים בישראל".
המחיר ימשיך לעלות
"את הנזק הכלכלי שנוצר עקב היקף הגניבות החריג סופג ישירות הצרכן הישראלי", מסכם שרייבמן, "החל מעלות פוליסת הביטוח, שכאמור ממשיכה להתייקר, וגם בגלל הקשחת דרישות המיגון מהחברות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו