עלייה דרמטית במחירי הפוליסות: אלו הרכבים שתשלמו על הביטוח שלהם הרבה יותר

מדד Wobi לרבעון השלישי של 2024 מצביע על עלייה של 1.5% במחירי ביטוחי הרכב • העלייה השנתית עומדת על 11%, כשהעלייה הריאלית מתחילת השנה היא 5% • חלק מדגמי הרכב חוו עלייה דרמטית של עד 22% במחירי הביטוח

חסימות בנתיבי התחב"צ באיילון. צילום: יהושע יוסף

מחירי פוליסות ביטוח הרכב עלו ברבעון השלישי ב-1.5%, עלייה שתואמת את עליית מדד המחירים לצרכן ומשקפת דווקא רגיעה בעליות המחירים בשוק הביטוח בתקופה האחרונה. עם זאת, מדובר בעלייה שנתית של 11% במחירי פוליסות ביטוח הרכב ביחס לאותה תקופה אשתקד.

Wobi, אתר להשוואה וקניית מוצרי ביטוח, מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2024 בביטוח הרכב (מקיף + חובה). המדד כולל ניתוח ביג דאטה של כלל הפוליסות המבוטחות דרך Wobi, בין הצעות של עשר חברות ביטוח שונות, ובודק את תנודות המחירים בהן.

מבדיקה שנערכה במחלקת המחקר והאנליזה ב-Wobi, מתחילת השנה טיפסו מחירי פוליסות ביטוח הרכב ב-9%. העלייה הריאלית, אשר מתחשבת בעליית מדד המחירים לצרכן, עומדת בפועל על 5%. בהשוואה לשנה שעברה, מחירי פוליסות ביטוח הרכב עלו ב-11%. מדובר בעלייה שבהתאמה לעליית מדד המחירים לצרכן עומדת בפועל על 7%, דבר המצביע על מגמת עלייה מתמשכת במחירי פוליסות הביטוח בשנים האחרונות.

הביטוח הפך לעסק יקר, אילוסטרציה, צילום: GettyImages

העלייה במחירי פוליסות הביטוח ברבעון השלישי נובעת ממספר גורמים, שחלקם נובעים מאירועים חיצוניים ומהשפעות כלכליות כלליות. האחת היא עליית מדד המחירים לצרכן , מדד המחירים לצרכן עלה ב-1.5% ברבעון הנוכחי והוביל לעלייה ישירה במחירי פוליסות הביטוח בשל העלות הכוללת של השירותים והסחורות המשפיעים על תחום הביטוח.

גורם מהותי שני הוא העלייה בגניבות הרכב. בהשוואה לרבעון הראשון של השנה חלה עלייה של 7% בגניבות רכבים ברבעון השני של השנה, כאשר גידול זה משלים עלייה דרמטית של 47% מאז פרוץ המלחמה ברבעון הרביעי של 2023. יחד עם זאת, בהשוואה לרבעון השני ב-2023 ניתן לראות דווקא ירידה של 21% בגניבות, אשר נובעת בעיקר מהשפעות המלחמה.

גנב רכב. אילוסטרציה, צילום: GettyImages

הפערים בין חברות הביטוח עדיין גדולים, כאשר הפער בין ההצעה הראשונה , הזולה ביותר, להצעה השנייה עומד על כ-510 שקלים והפער בין ההצעה הראשונה הזולה ביותר להצעה האחרונה היקרה ביותר עומד על כ-4,082 שקלים.

לפי מדד Wobi, בעוד בחלק מהרכבים נרשמה עליה דרמטית ברבעון השלישי של שנת 2024, אשר מגיעה גם ל-20% ומעלה, לעומת הרבעון השני. ישנם רכבים בהם נרשמה דווקא ירידה. כך למשל מחיר פוליסה ליונדאי איוניק עלה ב 22%, מחיר ביטוח לסיאט ארונה עלה ב-17% ופג'ו 208 ב-16%. מחיר ביטוח של הונדה ג'אז ירד לעומת זאת ב 11% ושל סוזוקי ויטארה ב-8%.

יונדאי איוניק, עלייה דרמטית, צילום: אלן קליין

נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi: "ניתן לראות כי מחירי פוליסות ביטוחי הרכב נמצאים בתקופה של התמתנות לאחר העליות המשמעותיות של השנתיים וחצי האחרונות. אמנם מחירי פוליסות ביטוחי הרכב ממשיכים לעלות במעט, אך עלייה זו נחשבת לשולית בהתייחס לעליית מדד המחירים לצרכן. יחד עם זאת מגמת גניבות הרכבים נמשכת ומשפיעה על מחירי פוליסות ביטוח הרכב"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר