אפריליה RS660 במבחן

אפריליה מציגה בסיס חדש שישמש אופנועים רבים ונגישים יותר. ה-RS660 מציד את הכיוון הספורטיבי יותר, אך לא זונח את הנוחות. זהו האופנוע המרשים ביותר כרגע בקטגוריה חדשה למדי

בדיוק כמו שוק הארבע גלגלי, גם זה שעל שניים משנה את פניו. בעוד שהמכוניות תופסות כיוון ברור מאוד עם הנעות חליפיות, האופנועים נמצאים צעד מאחור, כשהיצרניות עסוקות בלייצר כלים פחות קיצוניים ויקרים, כאלו שמאפשרים שימושיות גדולה יותר ומחיר נגיש יותר.

עוד מאוברדרייב >>>

הדרך לשם עוברת דרך בסיס מכאני שמשמש כפלטפורמה למספר משפחות דגמים, כזה שמוזיל עלויות ובנוי באופן וורסטילי יחסית. האפריליה שעל עמוד זה, עושה בדיוק את הדברים האמורים. הוא משתמש ביחידת הנעה ושלדה חדשים של אפריליה, כאלו שמשרתים גם אופנוע עירום (טואנו) ישרתו בעתיד אופנוע הרפתקה-תיור (טוארג) ועוד.

לא רק ספורט

ה-RS660 מיועד לייצג את החברה בקטגוריה שצמחה על חורבות קטגוריית הסופרספורט הנעלמת. במקום הכלים הישנים והקיצוניים בנפח 600 סמ”ק צצו כלים שפויים יותר, כאלו שמחירם נמוך יותר, השימושיות שלהם גבוהה יותר, כל אלו על חשבון היכולת הספורטיבית. הגרסה של אפריליה, אפשר להגיד כבר עכשיו, מצליחה לשמר את הריגוש שיש ברכיבה לצד נוחות גבוהה.

יש כמה גורמים שתורמים לאפריליה הזה להצליח איפה שאחרים לא ממש זרחו. זה מתחיל מתנוחת הרכיבה שלא מחייבת רכינה מוגזמת קדימה. מצד שני זו עדיין תנוחה ספורטיבית כזו שנותנת לרוכב יכולת לנוע ולהתאים את עצמו לסיטואציה. המתלים מצליחים לייצר נוחות טובה באוכף גם הם. יש כאן שלל מערכות עזר מתקדמות לרוכב ומצבי רכיבה שונים, כאלו שמאפשרים לכל רוכב להתאים את עצמת המנוע, העזרים והתגובות ליכולת והצרכים שלו.

מהצד המרגש יש כאן, מנוע שמייצר המון מומנט מסל”ד נמוך גמיש ויעיל מאוד. אותו מנוע יודע גם לעוף מהר לסל”ד גבוה ולייצר תאוצות, תחושות וצלילים שלא מוכרים ברמת המחיר הזו. מעל לכל אלו מתנוססים שני דברים שברורים כבר מהמטרים הראשונים. האופנוע הזה נראה ומרגיש כמו אופנוע יקר יותר. בכל מקום עליו מניחים את העיניים רואים מחשבה, איכות, מקוריות. אם זו הזרוע האחורית או משולשי ההיגוי, הכל נראה כאילו לקוח מאופנוע מקטגוריה גבוהה יותר.

העניין השני הוא ההתנהגות המשובחת. זה אופנוע קליל, יציב ומשרה ביטחון. ההתנהגות טבעית מאוד ולא דורשת הסתגלות מיוחדת. שינויי הכיוון מהירים, אבל לא מדי, ההתנהגות בהטיה יציבה ויש תחושה מצוינת מהגלגל הקדמי. כל המכלולים כאן מתחברים לכדי ביצוע מוצלח למדי, לרבות זווית צידוד מפתיע בפקק הקרוב. תלונות? היינו שמחים למקום אחסון קטן ככל שיהיה מתחת למושב.

לכל שאלה תשובה

אפריליה הצליחו לייצר כאן אופנוע שעונה לקהלי יעד שונים מאוד. מצד אחד זה יהיה אופנוע שני נפלא למי שכבר רכב על אופנוע קטן יותר ומחפש את השלב הבא. לעומת זאת, גם רוכבים מנוסים, שיגיעו מכלים חזקים יותר ייהנו ממנו. יש לו מספיק כוח בכדי להעלות חיוך והקלות והנוחות שלו לעומת אופנוע ספורט קיצוני, פשוט הופכים את החיים קלים יותר. כל זה ארוז עם מראה יוצא דופן ומציג יכולת מרשימה ומהנה כל-כך, עד שהיא צריכה להטריד אופנועים יקרים ממנו.

אפריליה RS660

מנוע: טווין מקבילי, 659 סמ”ק

הספק: 95 כ”ס ב-10,500 סל”ד

מומנט: 6.8 קג”מ ב-8,500 סל”ד

גיר: רגיל, 6 היל’

בסיס גלגלים: 137 ס”מ

משקל (רטוב): 183 ק”ג

צריכת דלק (מבחן): 15,5 ק”מ/ל’

מחיר (בסיס): 83,000 שקלים

בעד: רעיון וביצוע

נגד: מחכים לגרסת פקטורי

שורה תחתונה: פגיעה מדוייקת

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר