דוקאטי סטריטפייטר V4

דוקאטי סטריטפייטר מציע את האסקפיזם המושלם. עם ביצועים אדירים, טונות של טכנולוגיה, סטייל איטלקי משובח ואפילו מחיר אטרקטיבי (יחסית כן?)

אין משהו פחות שימושי מטיל קרקע-קרקע אדום כמו הדוקאטי הזה. הביצועים שלו מופרכים, היכולת שלו גבוהה משל כל רוכב, והעומק האיכותי והטכנולוגי שלו, דורש התעמקות והתעסקות למי שבאמת מוכן לקחת אותו אל גבול מעטפת היכולת שלו.

עוד מאוברדרייב >>>

אבל בימים בוא הוא בילה במחיצתנו, בין אזעקה מכאן לעדכון פוליטי משם, הוא היה בדיוק הדבר הנכון. כי מהרגע שעולים על מכונה כזו, כל טרדות העולם נעלמות. וטוב להן שהן יעלמו, כי אופנוע כזה דורש את מלוא תשומת הלב של הרוכב. על הדרך, הוא משכיח ממנו גם את כל טרדות היום.

יחסים

חלק אחד מהסיפור של הסטריפייטר החדש הוא סיפור של כוח. או אם לדייק – כמה ק”ג סוחב כל כ”ס. לדגם הנבחן יש לא פחות מ-208 כ”ס ומשקל עצמי של 178 כ”ס. במילים אחרות, כל כ”ס כאן סוחב פחות מק”ג, שזה יחס הספק/משקל קיצוני בכל מובן. בכדי לשלוט בדחף שמייצר השילוב הזה, דוקאטי מניחים בסטריטפייטר כל מערכת עזר ושליטה, לטובת הרוכב. החל בבקרת משיכה, ABS עם התחשבות בזווית ההטיה, מערכת למניעת הרמת גלגל אחורי, בקרת שיגור ועוד.

כל אחת משלל המערכות המוזכרות (וגם כאלו שלא הזכרנו) מציע יכולת התאמה וכיוונון אישי, לפי רצונו של הרוכב. יש גם מצבי רכיבה כלליים לבחירה, גם אותם ניתן להתאים לפי אופי הרכיבה ומצב הכביש. בגרסת ה-S שבתמונות, יש גם מתלים חצי-אקטיביים של אוהלינס. בקיצור, כל הידע שמצוי בתחום היום, ארוז כאן.

כבישים

זה הזמן אולי לספר, שהסטריטפייטר הוא למעשה גרסה ערומה ומוגבהת כידון של הפאניגלה – אופנוע הסופרבייק של דוקאטי. כאן, עם תנוחת רכיבה שפויה יותר, אפשר לדבר גם על שימוש יום-יומי. אבל אל תתנו לכתוב להטעות אתכם. הישיבה על הסטריטפייטר קרבית, למרות הכידון המוגבה, הרגליים מכופפות במידה ועדיין יש רכינה גם אם קלה, לפנים.

המנוע מתעורר בנביחות חד משמעיות, יש כאן כוח והוא לא מסתיר את זה. אפשר לשייט כל היום בסל”ד נמוך מאוד על גבול הסרק, ולחשוב שמדובר ביחידת הנעה מתורבתת. היא לא, וסיבוב של המצערת זורק אל הגלגל האחורי כמויות מתגברות של מומנט, הנוף מתחיל להימרח ורק בזכות מערכות הבקרה המתקדמות הגלגלי הקדמי נשאר קרוב לקרקע ואחורי לא פורץ במחול מצד לצד. העוצמה הזו, מכה בכל מהירות, בשלושת ההילוכים הראשונים, עם מערכות בקרה מנותקות, האופנוע הזה הוא חיה שדורשת יד רמה ויכולת גבוהה לא פחות.

וכשרוכבים עליו, כמו שאמורים לרכב על כלי כזה, ומצליחים לדייק עם היד הימנית, מגלים כלי שיכול לעשות הכל. הכניסה הטלפתית לפניות, היציבות הכיוונית האדירה בהטיות, תנוחת הישיבה שמאפשרת תנועה נוחה, הכל נמצא במקום ומבצע בצורה מושלמת.

שקלים

דוקאטי קבעו את החוקים מחדש עם הסטריטפייטר. יש לא מעט אופנועי עירום ספורטיביים וחזקים. מתוכם, יש גם כאלו קיצוניים למדי, שמתבססים על אופנועי הסופרבייק של אותן החברות. לקבוצה הזו משתייך הסטריטפייטר. והוא נכנס הישר לחלק העליון של הקבוצה הזו. גם בגלל היכולת שלו, שקובעת רף חדש. וגם בגלל המחיר שנמצא בסביבת המתחרים, לאופנוע שמציע הרבה יותר.

דוקאטי סטריטפייטר

מנוע: V4, 1,103 סמ”ק

הספק: 208 כ”ס ב-12,750 סל”ד

מומנט: 12.5 קג”מ מ-11,500 סל”ד

גיר: רגיל, 6 היל’

בסיס גלגלים: 149 ס”מ

צריכת דלק (מבחן): 13.8 ק”מ/ל’

מחיר (בסיס): 152,000 שקלים

בעד: הכל פחות או יותר

נגד: פריסת מצלמות המהירות

שורה תחתונה: סופרבייק ליום-יום

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר