המראה החיצוני מרשים. מרצדס CLS450 // צילום: יחסי ציבור

מרצדס CLS450: נהיגה ראשונה

הדור השלישי של מכונית הקופה ארבע דלתות מתוצרת מרצדס מתייצב למבחן • הביצועים מרשימים, תא הנוסעים מושך ותג המחיר - בהתאם

קופה ארבע דלתות? מה זה? הלא מרכב קופה מכתיב שתי דלתות באופן מפורש. ובכן העידן המודרני, על הסגמנטציה שבו, ממציא לנו קטגוריות חדשות. קטגוריה זו הומצאה בתחילת האלף (2001) כששילבה בין עיצוב בעל גג משתפל מעולמות הקופה, לבין ארבע דלתות של מכונית סדאן. השעטנז הזה הוליד חיקויים מכמעט כל יצרני הפרמיום, וגם מחלק שאינם ממש כאלו.

מה חדש?

הדור השלישי של מרצדס CLS נשען על מכונית הסלון העדכנית של החברה, ה-E קלאס. ככזה הוא יכול להשתמש בארסנל העדכני של מרצדס בכל הקשור לטכנולוגיה, אביזרים בטיחות מתקדמים ויחידות הנעה. הדגם שהתייצב למצב הוא ה-CLS450 המונע באמצעות שישה צילינדרים ומפיק 367 כ"ס. כל זה משודך לתיבה אוטומטית בעלת 9 יחסי העברה, שמעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים.

הנתונים מרשימים, בלשון המעטה. למרות משקל עצמי לא מבוטל של 1,940 ק"ג, ה-CLS הזו מזנקת ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות, בדרך למהירות מרבית מוגבלת מחשב של 250 קמ"ש.

 

עיצוב תא הנוסעים הוא לגמרי הסיפור כאן // צילום: יחסי ציבור

 

היות ומדובר במרצדס שעולה 720,000 שקלים, ניתן למצוא בה כל אביזר נוחות ובטיחות שעולה על הדעת: ממושבים חשמליים עם זיכרון, דרך מערך מצלמות 360 מעלות ועד לבקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על הנתיב ומערכת לזיהוי מוקדם של מקרי חירום. רשימת האבזור ארוכה ומרשימה כמו הצללית של המכונית הזו, אז בואו ניגש לעניין עצמו.

 

איך זה מרגיש?

 

מכונית קופה בעלת ארבע דלתות לא אמורה לתת מענה לצורך פונקציונלי - זו הצהרה. מי שרוכש אותה ככל הנראה זקוק לארבע דלתות, אבל לא מעוניין לוותר על מראה ייחודי. גם הדור הנוכחי של ה-CLS מציע את המראה הזה, עם צללית ארוכה-ארוכה המסתיימת בישבן המשתפל. את האס האמיתי שומרת ה-CLS לרגע הכניסה. תא הנוסעים מציע את מבנה המסכים המוכר מהמכונית עליה היא מבוססת, וביחד עם החומרים המשובחים ותשומת הלב לפרטים התוצאה מרשימה מאוד.

 

קחו לדוגמה את פתחי המיזוג. הם מעוצבים כמו חלק הפליטה במנוע סילון ומשנים את צבעם בהתאם לטמפרטורה הנבחרת. קל מאוד למצוא כאן תנוחת נהיגה נכונה, כשהמרצדס הזו בוחרת להניח אותך נמוך יחסית בתא הנוסעים.

 

לא המכונית למי שמבקש להישאר אנונימי // צילום: יחסי ציבור

 

על הכביש מייצרת ה-CLS רגשות מעורבים. מערכת ההנעה מרשימה מאוד ומייצרת תנע החלטי נטול מאמץ ומוחרש כמעט לגמרי. זה הזמן לספר, שהמנוע משתמש כאן בסידור סמי-היברידי שמעבירה את הכוח לאביזרי עזר שונים ופוטרת את המנוע מעולן של אלו. המתנע משמש כגנרטור למערכת הזו ויש גם מגדש חשמלי קטן שאמור לעצור להחליק את התפוקה בסל"ד נמוך. כל אלו מתבטאים בתגובה די מיידית לדוושה, ולמהירות שמטפסת מהר למדי. התיבה יעילה למדי, אבל הפתיעה עם פעולה לא רהוטה לחלוטין בזמן האטה במהירות נמוכה.

 

בכל הקשור להתנהגות, ה-CLS נסמכת על צמיגי ענק, משקל אדיר והנעה כפולה בכדי להיצמד לקו הנבחר. קל למהר עם המכונית הזו, אבל מי שחושב שקווי הגוף החושניים מתורגמים כאן לחיבור על-חושי בין אדם ומכונה, צפוי להתאכזב. ה-CLS כבדה, מנותקת ולא ממש מערבת. גם ההגה מרגיש כזה, מהיר ומדויק, אבל מרגיש לא טבעי. את המבחן המהיר סיימה ה-CLS עם 8.2 ק"מ לכל ליטר, ליד המשאבה.

 

שורה תחתונה

 

אבל אלו לא באמת יעניינו את מי שחושב על ה-CLS בתור הצמודה הבאה שלו. זו מכונית שמציעה נוחות נסיעה ברמה גבוהה, מחניפה מאוד לנהג שלה וגורמת לסביבה שלו להגיב בהתאם. מי שמבקש את אלו, בנוסף לביצועים נמרצים יימצא כאן את מבוקשו מחוץ ומפנים.

 

נתונים

מנוע: סמי היברידי, 2,999 סמ"ק

הספק: 367 כ"ס ב-5,500 סל"ד,  50.8 קג"מ ב-1,600 סל"ד

משקל: 1,940 ק"ג

צריכת דלק (מבחן): 8.2 ק"מ/ל'

מחיר (גרסת מבחן): 720,000 שקלים

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...