קימקו מובי 125 הוא כנראה הכלי החשוב ביותר בשוק הדו”ג הישראלי. בעשור האחרון הוא נחשב לרב מכר ובחירה אוטומטית לאנשים שחיפשו תחבורה בסיסית, נגישה ואמינה. ככזה, הוא לא רק הוביל את טבלאות המכירה בשנים האחרונות, הוא גם הפך לכלי חובה לכל שליח וחברה. כך הפך קימקו מובי לקטנוע שמניע כלכלה. הוא מובית את המעטפות שלנו, את החבילות שאנחנו מזמינים ואת מגשי הפיצה החמים. מחליפו, צריך למלא נעליים גדולות למדי.
מה חדש?
הרוב המוחלט. קימקו מובי 125 S (מבוסס על ה-G SENSE שנמכר מעבר לים) הוא קטנוע מודרני. הוא מצויד במנוע מוזרק בעומד בתקני היורו העדכניים. יש לו לוח שעונים דיגיטלי, תא אחסון גדול יותר מתחת למושב ועוד. אולי הפרט החשוב ביותר, נקודת תורפה של המובי הקודם, הבלם האחורי המיושן, הוחלף לדיסק עדכני שמצטרף לזה שמפנים. המובי החדש מקבל גם מערכת בלימה משולבת שאמורה להציע בלימה יעילה יותר ומזכה אותו בהנחה של 3 אחוזים בביטוח החובה. יש גם תאורת LED חלקית, שקע USB שלא היה ועיצוב חדש. בתוך כל אלו, מדובר עדיין בקטנוע קטן, עם מדרס רגליים שטוח וגלגלי 12 אינץ’ שממשיכים את הארכיטקטורה הבסיסית של המובי הקודם.
איך זה מרגיש?
דומה מאוד ושונה מאוד בעת ובעונה אחת. המובי החדש קטן מעט במידותיו ומרגיש קל ותזזיתי יותר. חלק מהתחושה הזו מתקבלת בגלל מידות הצמיג האחורי החדשות. המנוע, עובד חלק ושקט משמעותית מזה הקודם והביצועים דומים למדי. קצב צבירת המהירות משכנע במהירויות עירוניות ועם קצת סבלנות הגענו לפאתי 110 קמ”ש על הכביש המהיר. אבל הכבישים המהירים הם לא שדה המרעה הטבעי שלו – המקום בו הקטנוע הזה זורח הוא הם רחובות העיר. יכולת ההשתחלות עם המימדים הצרים וזווית הצידוד המצויינת פשוט מעולה. תנוחת הרכיבה מעניקה שליטה טוב ומזכירה מאוד את זה של המובי הישן והטוב.
רוכבים גדולי מידות עשויים להפגיש בין בירכיים לכידון בתנוחת הרכיבה הקלאסית. גם המתגים וסידורם על החופה הקדמית מרגישים זהים לדור הקודם. הבלמים, סוף סוף, עושים את העבודה עם פעולה עוצמתית מהירה ורהוטה. את שמו המיתולוגי קיבל המובי בזכות יכולת שרידות גבוהה מול התעללות רצופה מצד קהל השליחים שרכב עליו. גם כאן, עם סדרה של באמפים, מדרכות ועוד מפגעים, יש תחושה חסונה עם ספיגה טובה של המתלים.

אולי זה הזמן לציין שמאחור יש כאן שני בולמי זעזועים כעת עם אפשרות כיוונון לשלושה מצבים. המובי הקודם היה אהוב לא רק על שליחים אלא גם על מכונאים בזכות גישה קלה ואיכות מכאנית טובה. מהבחינה הזו, עושה רושם שמתכנני המובי שמרו על אותם העקרונות. המכלולים נראים טוב, הגישה הקלה לביצוע טיפולים שוטפים, החלפת מנורות וכו’, נשמרה.
שורה תחתונה
קימקו מובי 125 S הוא קטנוע מרשים מאוד – בייחוד בתוך העיר. השינויים שבוצעו בו הופכים אותו לכלי יעיל, מודרני ונעים לשימוש. לצד אלו, המחיר חווה עלייה ומול מתחרים זולים יותר שלהוטים לתפוס את מקומו של המובי הקודם, עומדת בפניו משימה לא פשוטה.
דגם: קימקו מובי 125 S
מנוע: 124.8 סמ”ק
גיר: ואריאטור
בסיס גלגלים: 123 ס”מ
מיכל דלק: 6 ל’
מחיר: 14,900 שקלים
+ יכולת משופרת
– עליית מחיר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו