סיאט לאון במבחן

הדור החדש של הלאון מציג התבגרות ויכולת גבוהה באריזה מרשימה למדי

עד לפני כמה שנים סיאט בכלל ותוכה גם הלאון הקומפקטית היתה רכב לצעירים ולרועשים. התדמית הלטינית הספורטיבית, לצד היכולת, משכה אליה קהל מסויים מאוד. בשנים האחרונות, סיאט, עדיין מגובה ביכולת הטכנולוגית של פולקסוואגן, מתחילה לדבר בשפה אחרת, מתלהמת פחות. כזו שרלוונטית לקהל גדול יותר. את המגמה הזו, ואת התגובה החיונית של השוק המקומי, ניתן לראות בטבלאות המכירה.


עוד מאוברדרייב >>>


הלאון החדשה, מקבעת את המגמה הזו. המראה שלה, עדיין נאה, אבל פחות מוחצן ובולט מבעבר. וזו רק דוגמה אחת למיני-מהפך שעובר על היצרנית הזו.



 


מה חדש


הדור הרביעי של הלאון חדש לחלוטין ומשתמש בגרסה עדכנית של פלטפורמת MQB של פולקסוואגן. הוא חולק את אותה הפלטפורמה הזו עם כמה דגמים בקונצרן. אפשר למצוא את האכיטקטורה הזו באודי (עם ה-A3 היקרה יותר), בפולקסוואגן (בדור ה-8 של הגולף שמבושש) וגם בסקודה (באוקטביה העדכנית). כפי שאפשר להבין, הבסיס הזה, יחד עם בחירה חכמה של תוספות וגימור, נותנים ללאון החדשה תחושה איכותית למדי בתא הנוסעים.



 


זה מתחיל מהמרווח המצוין (הודות לבסיס הגלגלים שצמח), ממשיך בחומרים הטובים, ומקבל דחיפה נוספת בזכות רשימת האבזור. רכב המבחן, היה מגרסת ה-FR המאובזרת יותר, אבל גם בגרסת הבסיס אפשר למצוא כאן (בין השאר) חלון שמש גדול, מסך שליטה גדול בעברית, ושלל מערכות בטיחות מתקדמות (לרבות בקרת שיוט אדפטיבית). זה הזמן לציין ששתי הגרסאות, היחידות בינתיים, משווקות עם אותה מערכת הנעה.


 


על הכביש


ומערכת ההנעה הזו מתגלה על הכביש כיעילה למדי. הלאון מונעת באמצעות מנוע בנפח 1.5 ל’ המפיק 150 כ”ס וקצת יותר מ-25 קג”מ. אותו מתגברת מערכת סמי היברידית המשפרת את פעילות העצור-וסע ואף מאפשרת שיוט מהיר ללא שימוש במנוע לפרקים. התוצאה היא צריכת דלק מפתיעה (בהתחשב באופי המבחן).



 


מעבר לזה, המנוע האמור בשילוב תיבת ההילוכים המוכרת מייצרים קצב טוב ואפילו מהיר. אין כאן התפרצות כוח כזו או אחרת, אלא בנייה עקבית וברורה שלו. התנהגות הכביש גם היא מציגה יכולת טובה ובוגרת. רמות האחיזה גבוהה, תגובות השלדה טובות ורק ההגה מרגיש קצת קל ואילם – גם אם מדויק. תלונות? השליטה בבקרת האקלים מתבצעת דרך מסך המולטימדיה הגדולה. יותר מדי התעסקות בשביל פעולה פשוטה כזו.



שורה תחתונה


על כבישים סבירים ומעלה הלאון גם נוחה למדי. והיא גם מרווחת מאוד מאחור, ומוסיפה שליטה על בקרת האקלים ליושבים שם. יש גם תא מטען הגיוני (עם פתח טעינה קצת גבוה מדי) וכל אלו משלימים מכונית שימושית מאוד.


אם מתחשבים באבזור, יחידת ההנעה והאיכות הכללית, מקבלים את אחת המשפחתיות הקומפקטיות הטובות בשוק. כזו שתמשיך את מגמת הצמיחה המקומית של המותג.


 


סיאט לאון FR


מנוע: טורבו, 1,498 סמ”ק  סמי-היברידי (48V)


הספק: 150 כ”ס ב-6,000 סל”ד


מומנט: 25.5 ב-1,500 סל”ד


גיר: רובוטי כפול-מצמדים, 7 היל’


הנעה: קדמית


בסיס גלגלים: 268.6 ס”מ


תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.4 ש’


מהירות מרבית: 217 קמ”ש


צריכת דלק(מבחן): 13.6 ק”מ/ל’


מחיר (מבחן): 135,000 שקלים (153,000 שקלים)


בעד: מראה, יכולת, גימור ואבזור


נגד: התעסקות במסך


שורה תחתונה: מרשימה


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר