ג’נסיס GV70 במבחן

ה-GV70 נוחת לתוך קטגוריה חשובה מאוד ליצרניות הפרימיום. התוצאה על הכביש, מרשימה וחד-משמעית

ה-GV70 משלים מבחינתו את ההתרשמות הראשונה מג’נסיס ורכביה בישראל. אחרי שבחנו את שאר הדגמים שהציגה החברה בארץ, נותר להתרשם ממנו – עד לגל הדגמים הבא של החברה. הרכב המדובר, מיועד לקטגוריה החשובה ביותר במחוזות הפרימיום, רכבי פנאי יוקרתיים כמותו, מהווים נתח חשוב בפעילות בשוק המקומי.

עוד מאוברדרייב >>>

פגישה ראשונה עם ה-GV70 מרשימה למדי. הוא אמנם כולל את כל הסממנים שאנחנו מכירים כבר משאר דגמי החברה, אבל אי-אפשר להגיד שהוא שגרתי או משעמם. להיפך. המידות מרשימות, המראה טרי על רקע דגמים מוכרים והוא בהחלט נהנה מניחוח שונה וחדשני מבחוץ.

כניסה אל תא הנוסעים ממשיכה את הרושם חיובי. העיצוב מסורתי ופחות היי-טקי מחלק מהמתחרים אבל זה כבר עניין של טעם אישי. הביצוע לעומת זאת משובח, הן מבחינת החומרים והן מבחינת הרכבתם. גם על המרווח אין (כמעט) מה להלין. ל-GV70 ממדים גדולים ביחס למקובל בקטגוריה וזה מורגש בשתי שורות הנוסעים ואף בתא המטען. רק קו הגג המשתפל מאחור, פוגע במקום לראש הנוסעים, אם אלו בגודל מלא.

שנייה לפני שיוצאים לדרך אפשר להתעכב על רשימת האבזור האדירה. כבר מגרסת הבסיס אפשר למצוא כאן (רשימה חלקית מאוד) מושבי עור מתכווננים חשמלית עם זיכרון, חלון גג פנורמי, מצלמות ב-360 מעלות, אבזור בטיחותי מתקדם מלא, לוח שעונים דיגיטלי והרשימה עוד ארוכה. התחושה בתא הנוסעים, עשירה, נעימה, מרגיעה – בדיוק מה שצריכה לשדר מכונית בסגמנט הזה.

בכל הקשור להנעה ה-GV70 מתבסס אצלנו על יחידת הנעה נטולת חשמל או צימודים עדכניים אחרים. יש כאן מנוע בעל ארבעה ציל’ בנפח 2.5 ל’, הנעזר במגדש טורבו על מנת להפיק 304 כ”ס ו-43 קג”מ. התפוקה הזו מנותבת לארבעת הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית-פלנטרית בעלת 8 יחסי-העברה. הנתונים מעוררים למדי, עד שמגיעים לסעיף המשקל – כמעט שני טון.

הנתונים על הדף רומזים על יכולת מרשימה וזריזה, שלא תמיד מרגישה כך על הכביש. המנוע מייצר כוח משמעותי ולינארי, כך שהביצועים טובים למדי. בנוסף, אם נסתכל לדוגמה על הזינוק מהמקום נגלה שההנעה הכפולה תורמת מאוד ליציאה מהמקום. אבל התיבה, שמכוונת יותר להחלפות רכות ונעימות, וגם תגובת דוושה עם השהיה מורגשת, נוטלים מחיר במיידיות ובתגובתיות. רוצה לומר – כוח לא חסר, אבל מי שכייל את המכונית הזו, שם לפניו נינוחות, לפני הכול.

ואותה תחושה מעבירים גם ההגה והמתלים. זו מכונית נוחה מאוד, למרות שהיא מתגלגלת על חישוק 19 אינץ’. הספיגה יעילה מאוד על שברים בעיר וממשיכה לבודד גם כשהקצב עולה. גם המושבים מוסיפים להתרשמות הזו, עם נוחות מופלגת.

למרות השבחים לנוחות אין תלונה משמעותית על חוסר ריסון, גם בקצב גבוה יחסית. על הכביש המפותל הנינוחות הכללית (והקלילות של ההגה) מורגשים. יש כאן הרבה אחיזה, והתנהגות בטוחה מאוד, אבל זו לא מכונית שמציגה דיוק או תגובות יוצאות דופן. היא מטפלת בכביש המפותל עם אותו מתכון יעיל, נעים, מהיר ובטוח.

עם יחידת הנעה מוגדשת, אוטומטית וכפולת הנעה, צריכת הדלק לא הרשימה לאורך ימי המבחן העמוסים. אנחנו רשמנו ליד המשאבה 6.8 ל’ לכל ק”מ. כמובן שבשימוש נורמטיבי ניתן יהיה לשפר את הנתון הזה – אנחנו הצלחנו להגיע לכ-12 ק”מ ל’ בשיוט נינוח.

השורה התחתונה מביאה איתה את כל הסיפור של המכונית הזו, ושל כל דגמי ג’נסיס, כמעט. והסיפור כאן, הוא לא רק היכולת או טיב הביצוע, הוא גם המחיר. גרסת הבסיס של ה-GV70 נמכרת כאן ב-340,000 שקלים. ניסיון לאבזר את המתחרות ברשימת ציוד מקבילה או ביחידת כוח עם אותה רמת הספק, יניב מחיר גבוה משמעותית.

אותן מתחרות מגיעות ממותגים עם עומק ומשמעות אדירים, בהם ג’נסיס רק מתחילה להתחרות. עם הדגם הזה היא עושה את זה בצורה מרשימה מאוד, נעזרת בתדמית צעירה וחדשנית ונסמכת על חבילת שירות של יבואן מוכר. זה הופך את ה-GV70 לרכב שאי-אפשר להתעלם ממנו בקטגוריה הזו.

ג’נסיס GV70

מנוע: טורבו, 2,497 סמ”ק

הספק: 304 כ”ס ב-5,800 סל”ד

מומנט: 43 קג”מ מ-1,650 סל”ד

גיר: אוט’, 8 היל’

בסיס גלגלים: 287 ס”מ

משקל: 1,925 ק”ג

צריכת דלק (מבחן): 6.8 ק”מ/ל’

מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.1 ש’

מהירות מרבית: 240 קמ”ש

מחיר: 340,000 שקלים

בעד: נוחות, אבזור, גימור

נגד: צריכת דלק

שורה תחתונה: יוקרה חדשה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר