נהיגה ראשונה: מאזדה CX3 מודרן (1.5 ל’)

רכב הפנאי של מאזדה מקבל גרסה חדשה וזולה יותר. יצאנו לבדוק איך היא מרגישה על הכביש

מאזדה CX3 הוא רכב וותיק למדי. הוא הוצג לראשונה בשלהי 2014 והגיע לישראל במהלך שנת 2017. זה לא מעט זמן, בטח בקטגורית רכבי הפנאי הלוהטת, שם מוצגות מתחרות חדשות בקצב מסחרר. כעת מקבל ה-CX3 זריקת מרץ – גרסת מנוע קטנה יותר, ומחיר שצנח בצורה משמעותית.

עוד מאוברדרייב >>>

מהרבה בחינות רכב הפנאי הקטן הזה, מצליח עדיין למרוח חיוך על פני הנהג. יש לו התנהגות נמרצת וטבעית, הוא ממש שש אלי פנייה. בכלל, התחושה מהמכלולים המכאניים טובה ומגובשת, היגוי, מתלים, בלמים, יחד עם הממדים הצנועים – זו מכונית שכיף לנהוג בה.

מהצד השני, האווירה קצת לא עדכנית. העיצוב בתא הנוסעים מרגיש מוכר מאוד, שלא להגיד קצת מיושן. החומרים טובים מאוד, ההרכבה ראויה אבל תפעול המולטימדיה, לוח השעונים, ועוד נקודות ממשק בין אדם למכונה, מרגישים לא עדכניים. בגרסה הנבחנת (128,000 שקלים) יש ריפודי מושבים מרהיבים בלבן, משולבים באלקנטרה שמרימים קצת את התחושה. גם דיפון חלקים נוספים בבד הנעים, בהחלט מוסיפים כאן.

גרסת ההנעה הזו, עושה את העבודה. הביצועים סבירים, תפעול התיבה זריז דיו והתוצאה מניחה את הדעת. המנוע הזה צריך סל”ד גבוה בכדי לתת את תוצרתו, והפעולה בשליש העליון של מד הסל”ד, לא נעימה לאוזן. אבל התלונה העיקרית כאן מגיעה מכיוון אחר לחלוטין.

לצד הירידה בנפח המנוע וההספק, נרשמת כאן גם רשימת אבזור בטיחותי מתקדם חסרה לעומת הגרסאות היקרות יותר. למעשה יש כאן יכולת בלימה אוטונומית עד 80 קמ”ש והתראה על סטייה מהנתיב. מותקנת גם מערכת להתראה בפניי תאונות בהתקנה מקומית. בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על תנועה חוצה מאחור, התראה על שטחים מתים, כל אלו מוצעות רק בדגמי ה-2.0 ל’ היקרים יותר. אבזור הנוחות הרבה יותר ממספק כאן, אבל מאזדה, עם שינוי המיקוד שהיא מבקשת לעשות למחוזות הפרימיום, הייתה צריכה להותיר את אבזור הבטיחות המתקדם המקורי והמלא.

מנוע 4 ציל’, 1,496 סמ”ק הספק 116כ”ס ב-6,000 סל”ד מומנט 15.2 ב-4,000 סל”ד משקל 1,315 ק”ג 0-100 קמ”ש 11.2 שנ’ מהירות מרבית 170 קמ”ש מחיר בסיס 119,900 שקלים

בעד נעימה ומהנה על הכביש

נגד מנוע רועש בעומס, מערכות מתקדמות

שורה תחתונה משלמים פחות, מקבלים פחות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר